Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع «تملت» افزایش سرمایه تامین سرمایه بانک ملت از محل صرف سهام به تصویب مجمع رسید قیمت قطعی سهام جدید برای عرضه به عموم ۸۰۰ تومان و معادل ۵۰۰ میلیون برگه سهم تعیین شد افزایش سرمایه از ۷۰۰ میلیارد تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان انجام شد مدیر صندوق دارا سوم نیز تامین سرمایه بانک ملت خواهد بود

در مجمع «تملت» چه گذشت؟

بورس24 : مجمع عمومی به طور فوق العاده شرکت تامین سرمایه بانک ملت به منظور تصویب افزایش سرمایه این شرکت از محل صرف سهام از مبلغ 700 میلیارد تومان به 1100 میلیارد تومان صبح امروز در تهران تشکیل جلسه داد.

روح اله حسینی مقدم مدیر عامل «تملت» در توضیح این افزایش سرمایه در جمع سهامداران گفت: این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و سلب حق تقدم از صاحبان سهام فعلی با هدف تقویت بنیه مالی شرکت جهت بهبود نسبت های مقرر در دستور العمل کفایت سرمایه نهاد های مالی به منظور افزایش ظرفیت شرکت جهت پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق بهادار ، توسعه فعالیت های تامین مالی و ارتفای سهم بازار در صنعت تامین مالی انجام می گردد.

وی ادامه داد: این افزایش سرمایه با سلب حق تقدم از کلیه سهامداران دارای تعداد 500 میلیون برگه سهم با قیمت 800 تومان خواهد بود که از طریق پذیره نویسی عمومی به فروش گذاشته خواهد شد.

مدیر عامل تامین سرمایه بانک ملت گفت: این افزایش سرمایه معافیت های مالیاتی را شامل می شود که می توانیم از عواید آن برخوردار شویم و روند ثبت و مراحل اداری آن نیز با سرعت بیشتری عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد مالی شرکت هم گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 9730 میلیارد تومان تامین مالی اجرایی شده است و تلاش کردیم با توجه به نرخ های تامین مالی که کاهشی بود با سررسید های کوتاه مدت تامین مالی ها را عملیاتی کنیم

و موفق شدیم تا بیشترین میزان تامین مالی را در حدود 10 سال فعالیت شرکت عملیاتی کنیم.

او گفت: ما در سال 98 جمع مشاوره پذیرش سه شرکت را عهده دار شدیم و تا امروز 12 پروژه مشاوره پذیرش را در دست اقدام داریم . همچنین در حوزه مدیریت دارایی های تحت اختیار صندوق های ما رشد قابل توجهی داشته و دارایی ها سه صندوق با درآمد ثابت تحت مدیریت ما رشد 2 برابری داشته و اکنون بزرگترین صندوق بازار گردانی کشور متعلق به ماست.

او گفت: صندوق افق ملت ما نیز با اقداماتی که صورت گرفت در یک سال اخیر شاهد رشد 15 برابری دارایی ها بوده است.

حسینی مقدم گفت: بازارگردانی اوراق 55 درصد از درآمد های ما را تشکیل می دهد و در حوزه کالایی نیز بیشتر متمرکز بر بازارگردانی گواهی سکه طلا هستیم. همچنین شرکت کارگزاری ما نیز درآمد 70 میلیارد تومانی را محقق کرده است.با توجه به این که نسبت جاری ما به سمت 1 حرکت کرده ، همچنین نسبت بدهی ما به تعهدات نیز به سمت 1 رفته است.لزوم افزایش سرمایه برای افزایش کفایت سرمایه ما حس می شد و در این راستا اقدام به عملیاتی کردن این افزایش سرمایه از محل صرف سهام نمودیم که این افزایش سرمایه نیز حدود 30 میلیارد تومان عایدی برای ما به همراه خواهد داشت.

وی در پایان اعلام کرد که مدیریت صندوق قابل معامله دارا سوم نیز در اختیار ماست که در حال طی فرآیندهای اداری آن هستیم .افزایش سرمایه تامین سرمایه بانک ملت از 700 میلیارد تومان به 1100 میلیارد تومان از محل صرف سهام در راستای بهبود نسبت های مقرر در کفایت سرمایه و افزایش توان شرکت در بخش تامین مالی و به منظور ارتقا سهم بازار این شرکت به تصویب مجمع رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24