Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : بازار سهام در ٢ سال اخیر شرایط متفاوتی را تجربه کرده است و شاهد یک دوره هیجانی تماما مثبت بود و چند ماهی است دوره هیجانی با چاشنی ترس و کاهش ارزش را تجربه می کند.روزهای مثبت بازار سهامداران معترض بودند چرا حقوقی ها عرضه کننده نیستند و در روزهای منفی هم عده ای نقد دارند که چرا حقوقی ها خریدار نیستند! تا این که سازمان بورس الزاماتی را در راستای نظم دادن به بازار، افزایش نقد شوندگی و استحکام بخشی به بازار سهام پیاده سازی کرد و حضور بازارگردان در تمام نماد ها را الزامی اعلام کرد. یکی از شرکت هایی که در تمام دوران صعود و نزول بازار همواره حضور فعال در بازار داشت و منابع خوبی را برای افزایش نقد شوندگی سهام زیر مجموعه ها تجهیز کرد ، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بود که منهای الزامات اخیر در طرف خریدار و فروشنده در مواقع لزوم در سهام زیر مجموعه خود فعال بوده است. امیر تقی خان تجریشی مدیر عامل « وبانک» درباره برنامه های پیش روی این شرکت سرمایه گذاری در حوزه تشکیل صندوق بازار گردانی و مدیریت هیجانات بازار در راستای افزایش نقدشوندگی سهام شرکت های تحت مدیریت خود این طور توضیح داد و گفت : سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با توجه به ماهیت فعالیت خود به عنوان یک هلدینگ چند رشته ای بزرگ همواره در بازار حضور فعال داشته و در مواقع لزوم برای کاهش تبعات آتی و لحظه ای هیجانات در بخش عرضه و تقاضا فعال بوده است.

تمام شرکت های زیرمجوعه «وبانک» بازارگردانی می شوند / تخصیص ٢٠٠٠ میلیارد تومان برای نقدشوندگی سهام هم خانواده این چند رشته ای

بورس24 : بازار سهام در 2 سال اخیر شرایط متفاوتی را تجربه کرده است و شاهد یک دوره هیجانی تماما مثبت بود و چند ماهی است دوره هیجانی با چاشنی ترس و کاهش ارزش را تجربه می کند.روزهای مثبت بازار سهامداران معترض بودند چرا حقوقی ها عرضه کننده نیستند و در روزهای منفی هم عده ای نقد دارند که چرا حقوقی ها خریدار نیستند!

تا این که سازمان بورس الزاماتی را در راستای نظم دادن به بازار، افزایش نقد شوندگی و استحکام بخشی به بازار سهام پیاده سازی کرد و حضور بازارگردان در تمام نماد ها را الزامی اعلام کرد.

یکی از شرکت هایی که در تمام دوران صعود و نزول بازار همواره حضور فعال در بازار داشت و منابع خوبی را برای افزایش نقد شوندگی سهام زیر مجموعه ها تجهیز کرد ، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بود که منهای الزامات اخیر در طرف خریدار و فروشنده در مواقع لزوم در سهام زیر مجموعه خود فعال بوده است.

امیر تقی خان تجریشی مدیر عامل « وبانک» درباره برنامه های پیش روی این شرکت سرمایه گذاری در حوزه تشکیل صندوق بازار گردانی و مدیریت هیجانات بازار در راستای افزایش نقدشوندگی سهام شرکت های تحت مدیریت خود این طور توضیح داد و گفت : سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با توجه به ماهیت فعالیت خود به عنوان یک هلدینگ چند رشته ای بزرگ همواره در بازار حضور فعال داشته و در مواقع لزوم برای کاهش تبعات آتی و لحظه ای هیجانات در بخش عرضه و تقاضا فعال بوده است.

وی گفت: همواره تلاش شده تا سهام زیر مجموعه « وبانک» نقد شونده باشند به همین منظور مجموعه بانک ملی ایران و هلدینگ گروه توسعه ملی، به خصوص در دوره ریزشی اخیر بازار سرمایه، نسبت به انجام عملیات بازارسازی غافل نبوده و با تخصیص بیش از 2000 میلیارد تومان، نقدشوندگی تمامی نمادهای زیرمجموعه را ضمانت نموده اند که این مسئله در شکل­ گیری اعتماد و اطمینان خاطر سرمایه­ گذاران بی تأثیر نبوده است البته باید گفت این اقدام به موازات فعالیت صندوق­ های بازارگردانی اجرایی شده است.

تجریشی در خصوص راه اندازی رسمی عملیاتی بازار گردانی در نماد های شرکت های فرعی و وابسته به گروه سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز گفت:در حال حاضر، عملیات بازارگردانی 20 نماد فرعی و وابسته شرکت سرمایه ­گذاری گروه توسعه ملی از طریق سه صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی "توسعه ملی" و "گروه توسعه بهشهر" و "نوین پیشرو" در حال انجام است که با اضافه شدنِ نماد 4 شرکت سیمانی تحت کنترل سیدکو و همچنین نماد شرکت سرمایه­ گذاری مدیریت سرمایه مدار که امور مربوط به عرضه اولیه آن در حال انجام است، تمامی شرکت ­های فرعی گروه توسعه ملی تحت پوشش بازارگردان قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است ، مجموعه بانک ملی از ابتدای آغاز فاز نزولی در مردادماه تاکنون بیش از 20 هزار میلیارد ریال در جهت حمایت از سهم های گروه به بازار تزریق کرده است.

ردیف

نماد

نوع نماد

صندوق بازارگردان

1

وبانک

بورس

اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی

2

شاراک

بورس

ا.ب توسعه ملی

3

شفا

بورس

ا.ب توسعه ملی

4

زپارس

بورس

ا.ب توسعه ملی

5

مدار

فرابورس

در دست تعیین

6

وتوسم

بورس

ا.ب توسعه ملی

7

سیدکو

بورس

ا.ب توسعه ملی

8

وبشهر

بورس

ا.ب توسعه ملی

9

وهنر

فرابورس

ا.ب توسعه ملی

10

ونوین

بورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

11

قنیشا

بورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

12

شوینده

بورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

13

شپاکسا

بورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

14

بهپاک

فرابورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

15

ساینا

فرابورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

16

شگل

بورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

17

وصنا

بورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

18

قشکر

بورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

19

غمارگ

بورس

ا.ب. گروه توسعه بهشهر

20

سمازن

بورس

در دست انجام

21

ساروج

فرابورس

در دست انجام

22

سکرما

بورس

در دست انجام

23

سشمال

بورس

در دست انجام

24

تنوین

بورس

ا.ب. نوین پیشرو

25

نوین

فرابورس

ا.ب. نوین پیشرو

مدیر عامل گروه توسعه ملی در ادامه گفت: گروه توسعه ملی در راستای جلب اعتماد سرمایه ­گذاران و افزایش سطح نقدشوندگی سهام شرکت ­های زیرمجموعه، به طور جدی پیگیر تجهیز منابع در اختیار صندوق­ های بازارگردانی، به ویژه از طریق بانک ملی ایران به عنوان سهامدار عمده ، بوده و بدین منظور بررسی ­ها و مذاکرات مربوطه جهت تأمین حداکثری منابع در دست اقدام می ­باشد.

تجریشی در خصوص حمایت از سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی هم گفت: بانک ملی به عنوان سهامدار عمده در راستای افزایش نقدشوندگی در سهام ما همواره فعال بوده است و در روزهای مثبت بازار با توجه به افزایش تقاضا و تشکیل صف های خرید در راستای روان سازی معاملات اقدام به عرضه سهام کرده است. اخیرا نیز که بازار با افزایش عرضه روبرو است بانک ملی درطرف خریدار و با هدف جلوگیری از ورود هیجان منفی به سهام «وبانک» به موازات حضور صندوق بازارگردانی فعال است و بر اساس آمار موجود بیش از آنچه که در روزهای مثبت عرضه داشته است ، در روزهای منفی خریدار بوده است و این رقم به مراتب بیشتر از ارزش فروش ها در روزهای مثبت بازار بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سیدداود فضلی زعفرانی
    سیدداود فضلی زعفرانی

    آن شالله بقیه هم یاد بگیرن

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24