Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

گفت و گوی بورس ٢۴ با عضو شورای بورس سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در گفت وگو با خبرنگار بورس۲۴ در رابطه با وضعیت و نوسانات بازار سرمایه طی روزهای اخیر و چشم انداز میان مدت این بازار گفت: چند عنصر بسیار مهم و تاثیرگذار در بازار سرمایه داریم که ممکن است روند بازار را بر خلاف جریان پیش بینی ها تغییر دهند. از جمله آن ها می توان به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد...

بررسی دلیل افت عجیب امروز بازار سهام / امکان باخت ترامپ و افت شدید و فوری نرخ دلار؟؟

بورس24 : با توجه به گذشت نیمی از زمان معاملات بازار شاخص کل حدود 41 هزار واحد کاهش و شاخص هم وزن نیز نزدیک به چهار هزار واحد منفی بوده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند روند بازار تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همراه با نوسان خواهد بود.

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در رابطه با وضعیت و نوسانات بازار سرمایه طی روزهای اخیر و چشم انداز میان مدت این بازار گفت: چند عنصر بسیار مهم و تاثیرگذار در بازار سرمایه داریم که ممکن است روند بازار را بر خلاف جریان پیش بینی ها تغییر دهند. از جمله آن ها می توان به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد. این رخداد بیش از این که در کوتاه مدت تاثیر جدی بر اقتصاد ایران داشته باشد تاثیر فوری بر قیمت دلار خواهد داشت. از سویی بسیاری از صنایع در بورس ایران طی یکسال گذشته بر اساس نرخ دلار، قیمت سهامشان دچار نوسان شد.

او در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس ممکن است انتخابات پیش رو بر تغییرات قیمت دلار تاثیر بگذارد. اما در حالت عادی فکر می کنم که اگر چنین تغییری اتفاقی نیفتد و ما فرض کنیم که رییس جمهور مستقر آمریکا دونالد ترامپ است؛ به نظر می رسد اگر وارد جریان ریسک جدیدی نشویم قیمت های سهام بیشتر از این کاهش پیدا نخواهد کرد. هر چند می دانیم که در حال حاضر نیز سهم هایی هستند که گران محسوب می شوند و به دلیل موضوع حد نوسان قیمت و حجم مبنا فرصت تعدیل قیمت را نداشته اند. البته دولت هم در واقع الزام دارد که به گونه ای از بازار حمایت کند که بازار رشدهای معقولی را تا پایان سال تجربه کند. در غیر این صورت امکان این که خروج سرمایه از بورس منجر به ایجاد تنش در بازارهای دیگر و به ویژه بازار ارز شود وجود دارد. بر همین اساس دولت باید با دقت بیشتری در این حوزه سیاست گذاری کند.

این عضو شورای عالی بورس همچنین افزود: این که مطرح می شود عرضه سهام دولتی ادامه خواهد داشت من مخالف این عرضه نیستم اما حیاتی و مهم است که برنامه زمان بندی این عرضه ها هوشمندانه انجام شود چرا که ممکن است چالش هایی را ایجاد کند.

سعید اسلامی بیدگلی با اشاره به تاثیراتی که فروش سهام عدالت طی چند روز گذشته بر کلیت بازار ایجاد کرده بود ، افزود: آزادسازی سهام عدالت ممکن است به بخشی از بازار به لحاظ قیمتی تاثیرگذار بوده باشد اما فراموش نکنیم که موضوع سهام عدالت گره طولانی مدتی بود که در اقتصاد وجود داشت. تمام تلاش شورای عالی بورس و همچنین سازمان بورس اوراق بهادار این بود که بتوانیم با کمترین آسیب این گشایش را در اقتصاد ایران ایجاد کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عبدالرضا فردی
    عبدالرضا فردی

    واقع بینانه تحلیل کرده

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24