Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یکی از دلایل اصلی منفی های این روزهای بازار، عرضه سهام عدالت در تابلو اصلی بورس است.

عرضه‌های سنگین سهام عدالت در تابلو اصلی بورس/ پروژه فروش در تابلو دوم شکست خورد

بورس24 : یکی از دلایل اصلی منفی های این روزهای بازار، عرضه سهام عدالت در تابلو اصلی بورس است. با اینکه قرار بود سهام عدالت فقط در تابلو دوم معامله شود اما اخیرا عرضه هایی سنگین در تابلو اصلی بورس انجام است که آثار آن هم روی تابلو به وضوح مشخص است.

تصمیم گیران بازار سرمایه برای برداشتن فشار عرضه سهام عدالت از سر بورس، تصمیم گرفتند که معاملات این سهام فقط در تابلو دوم انجام شود و خریدار هم سهامداران حقوقی باشند. اما حقوقی ها در برخی روزها تمایلی به خرید این سهام ندارند و به همین دلیل برخی از کارگزاری های بانکی و غیر بانکی اخیرا سهام عدالت را در تابلو اصلی عرضه کرده اند که همین موضوع باعث شده مجددا فشار عرضه در بازار شدت بگیرد.

روند نزولی بورس از زمانی آغاز شد که دولت فروش 30 درصد دوم سهام عدالت را هم آزاد کرد. از آن زمان تا به حال، بسیاری از دارندگان سهام عدالت سفارش فروش سهام خود را به کارگزاری ها و بانک ها ارائه داده اند اما در حال حاضر حجم زیادی از این سفارشات هنوز اجرا نشده است و حدود 20 الی 30 هزار میلیارد تومان سهام عدالت در نوبت فروش قرار گرفته اند که این رقم، فشار زیادی به بورس وارد می کند؛ به خصوص در این روزها که بسیاری از حقیقی ها پول خود را از بورس خارج کرده اند و برخی از حقوقی ها هم تمایل زیادی به خرید ندارند.

در شرایط فعلی که بورس پس از دو ماه سقوط تازه در حال جان گرفتن است، نهاد ناظر باید هرچه سریعتر فکری اساسی برای نحوه فروش سهام عدالت کند. سازمان بورس یا باید به طور موقت جلوی فروش سهام عدالت را بگیرد یا اینکه به حقیقی ها هم اجازه دهد در معاملات تابلو دوم مشارکت کرده و سهام عدالت را در کنار حقوقی ها بخرند. پیش از این هم یک بار در تابستان جهت جلوگیری از تشدید فشار فروش در بازار، معامله سهام عدالت متوقف شده بود و در حال حاضر هم با توجه به شرایط بازار، انجام چنین کاری معقولانه به نظر می رسد.

انتظار می رود نهاد ناظر در واکنش به فروش های اخیر سهام عدالت در تابلو اصلی بورس، در این مورد شفاف سازی کرده و هرچه زودتر از تشدید فشار فروش در بازار جلوگیری کند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24