Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا به طور قطع اتفاق خوشایند و مبارکی خواهد بود. معتقدم در نتیجه آن شرایط عرضه و تقاضا بسیار بهتر از آنچه که امروز هست، خواهد بود.

عرضه خودرو در بورس هم به نفع تولید کننده است هم به نفع اقتصاد کشور

بورس24 : حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در رابطه با مزایای عرضه خودرو در بورس کالا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا به طور قطع اتفاق خوشایند و مبارکی خواهد بود، هم برای تولید کنندگان و هم برای اقتصاد کشور. در حقیقت با عرضه این محصولات در بورس کالا هم شفافیت قیمتی ایجاد و افزایش خواهد یافت و هم نگاه تحلیلی و کارشناسی در قیمت گذاری خودرو ایجاد خواهد شد که در تنظیم بازار خودرو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

او با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا یک بازار نظام مند و قانون مندی را ایجاد خواهد کرد افزود: در نتیجه آن شرایط عرضه و تقاضا در بازار خودرو بسیار بهتر از امروز خواهد شد. اما متاسفانه یکسری افراد سودجو در مقابل این اتفاق مقاومت کرده و از التهاب بازار خودرو منتفع می شوند. در واقع هم اکنون با نظام توزیع نامناسبی که در بازار خودرو وجود دارد، عمده منافع این اتفاق به جیب دلالان می رود. به طور قطع اگر یک عزم جدی وجود داشته باشد این مهم می تواند اتفاق بسیار خوب و مبارکی باشد.

او همچنین در رابطه با وضعیت بازار سهام نیز اظهار کرد: روز گذشته حجم معاملات نسبت به یک ماه اخیر قابل توجه بوده است، علیرغم اینکه عرضه ها بسیار شدت داشت. به خصوص روی سهم هایی که طی 10 روز اخیر روند رشدشان آغاز شده بود شتاب عرضه ها بیشتر بود. اما تقاضای حقیقی ها توانست در این میدان زورآزمایی پیروز شود. باید ببینیم امروز هم شتاب عرضه ها شدت خواهد یافت یا خیر.

او افزود: به نظر می رسد گروه هایی که در مدت اخیر کمتر رشد پیدا کرده بودند و از سویی افت کمی هم داشتند در صورت ثبات نرخ ارز دوره رشدشان آغاز شود. هر چه به سمت تاریخ انتخابات آمریکا نزدیک می شویم التهاب بازارها از جمله بازار سرمایه نیز بیشتر می شود. علیرغم افزایش نرخ ارز ریسک بازار افزایش خواهد یافت و به نظر نمی رسد در هفته های آینده شاهد افزایش و روند صعودی شاخص بورس باشیم.

میرمعینی در رابطه با عرضه های روز گذشته سهام عدالت نیز بیان کرد: به هر حال متاسفانه این عرضه ها وجود دارد. اما اشخاص حقیقی که با نگاه میان مدت دارند وارد می شوند به نظر می رسد بعد از انتخابات آمریکا بازده های مناسبی کسب خواهند کرد. سهام عدالت یکی دیگر از بازیگران بازار ما است که باید بازار آن را بپذیرد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24