Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان از ۵١ به ٧۶ هزار میلیارد ریال شرکت پالایش نفت اصفهان با اجرای تصفیه گازوئیل ٢٠ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ تولید می کند تولید حلال (۴٠۶) ویژه، جدیدترین فرآورده نفتی شرکت پالایش نفت اصفهان

اجرای ١٧ طرح برای حفظ ظرفیت «شپنا»

بورس24 : مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و با حضور حدود 78.53 درصد سهامداران به‌صورت حضوری و بیشتر به‌صورت مجازی صاحبان سهام این شرکت برگزار شد، بابیان این‌که این شرکت دومین شرکت پالایشی در بین شرکت‌های پالایشی کشور از لحاظ خوراک است، خوراک نفت خام پالایشگاه اصفهان را بین 360 تا 375 هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: شرکت پالایش نفت اصفهان نخستین شرکت پالایشی کشور ازنظر تنوع تولید فرآورده‌های نفتی است.

مرتضی ابراهیمی افزود: تولید حلال (406) جدیدترین فرآورده نفتی شرکت پالایش نفت اصفهان بوده که به دست متخصصان این شرکت تولید شده است.

وی با اشاره به این‌که بنزین، گازوئیل و نفت کوره بیشترین فرآورده‌های نفتی این شرکت را تشکیل می‌دهد گفت: با بهره‌برداری طرح بنزین سازی در سال 95، تمامی بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان به استاندارد یورو 5 ارتقاء یافت و در این زمینه می‌توان گفت شرکت پالایش نفت اصفهان تنها شرکت پالایشی کشور بوده که تمام بنزین تولید آن مطابق با استاندارد یورو 5 است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه، علت افزایش سرمایه این شرکت را انجام و تکمیل پروژه‌های تعریف‌شده در پالایشگاه اصفهان اعلام کرد و افزود: پروژه‌های در دست اجرای این شرکت به 3 بخش بهینه‌سازی و بهبود فرآیند، حفظ ظرفیت و همچنین RFCC تقسیم‌بندی می‌شود.

ابراهیمی به پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان اشاره و پیشرفت آن را بیش از 85 درصد اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری این پروژه در ابتدای سال آینده تمام 20 میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این شرکت، مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو 5 خواهد شد.

وی افزود: اخیراً ظرفیت تولید گازوئیل یورو 4 این شرکت از 2 میلیون لیتر به 4 میلیون لیتر در روز افزایش‌یافته است که البته با بهره‌برداری پروژه تصفیه گازوئیل، همه گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان به استاندارد بین‌المللی یورو 5 ارتقاء می‌یابد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان بابیان این‌که پروژه تصفیه گازوئیل با هزینه‌ای معادل 495 میلیون یورو و 3191 میلیارد تومان در حال ساخت است گفت: با بهره‌برداری این طرح، ترکیبات گوگردی گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان از 10 هزار به 10PPM کاهش می‌یابد.

ابراهیمی همچنین به پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) اشاره کرد و افزود: این پروژه حدود 6 درصد پیشرفت دارد و با پیش‌بینی حدود 600 میلیون یورو هزینه در سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه بابیان این‌که در قالب پروژه‌های حفظ ظرفیت شرکت نفت اصفهان حدود 17 طرح در حال اجرا است، ساخت 2 دستگاه بویلر، بازسازی برج خنک‌کننده‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب ، ایستگاه تقلیل گاز برای تأمین گاز پروژه جنوبی و ساخت سیستم بازیافت گاز LPG را از مهم‌ترین این طرح‌ها برشمرد و گفت: دو دستگاه بویلر تا آخر امسال به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به پروژه بازیافت LPG این شرکت که در حال اجرا است اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری این طرح، میزان قابل‌توجهی از گاز LPG در واحد بنزین سازی استحصال می‌شود که بخشی از آن عرضه و بخش دیگری به‌عنوان سوخت جایگزین و ارزان‌قیمت در پالایشگاه استفاده خواهد شد.

ابراهیمی بابیان این‌که ارتقاء کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه اصفهان الزامی و اجتناب‌ناپذیر است و این شرکت باید فرآورده‌های نفتی خود را به استاندارد بین‌المللی یورو ارتقاء دهد گفت: حدود 20 تا 22 درصد فرآورده‌های پالایشگاه اصفهان را نفت کوره تشکیل می‌دهد و با راه‌اندازی پروژه گوگردزدایی از نفت کوره این شرکت به یک فرآورده مرغوب و در حد سوخت دیزل تبدیل خواهد شد که صرفه اقتصادی خوبی برای شرکت به دنبال خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24