Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در وضعیت فعلی و با توجه به مشکلات مدیریتی در صنعت خودرو که چندین سال است این شرکت ها علیرغم اینکه محصولات خود را به طور انحصاری با هر قیمتی به دست مصرف کننده می رسانند، سودی عاید سهامداران نشده و زیان چند برابری سرمایه نیز در عملکرد این مجموعه اقتصادی دیده می شود.

خودرو در بورس کالا به دست مصرف کننده واقعی می رسد

بورس24 : عرضه خودرو در بورس کالا می تواند نقطه عطفی در صنعت خودرو ایران باشد. از آنجا که خودروسازان همیشه محصول تولیدی خود را با قیمت مصوب به فروش رسانده اند، در شرایطی که نرخ ارز دچار نوسانات زیاد می شود، تولیدکننده مجبور است خودرو را با نرخی به فروش برساند که بعضا حتی نصف قیمت بازار است. مابه التفاوت این نرخ به جیب افرادی می رود که به هر روش، توانسته اند خودرو را از کارخانه خریداری کنند.

اما با عرضه خودرو در بورس کالا، کارخانه می تواند محصول تولیدی خود را به نرخ بازار بفروشد و با این کار، زیانی که خودروسازان ایرانی با آن مواجه هستند به مرور از بین می رود و خودروسازان به سود خواهند رسید.

داود محمدی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با بورس24 در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا و مزیت های این طرح گفت: بورس کالا بازاریست متشکل و قانونمند که در آن خرید و فروش بین خریدار و فروشنده واقعی تحت ضوابط، قوانین و مقررات مشخص معامله می شود و شفافیت و کارایی لازمه بازا های بورس را دارد.

او افزود: اگر قرار است کالایی در بورس کالا عرضه شود باید بخش بندی لازم در خصوص مقدار واقعی تولید محصول، مقدار مصرف واقعی، مصرف کننده واقعی، بهای تمام شده واقعی قطعات، سلامت ناظر بازار و روش مناسب در چگونگی عرضه و تقاضا شکل بگیرد تا کالاها با قیمت و مقدار مناسب به دست مصرف کننده واقعی برسد. در حال حاضر به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، قطعات و تکلیف تولید مشخص نیست، در حرف می گوییم ما خودکفا هستیم ولی در تولید وتهیه مواد اولیه تولید و کنترل نرخ ارز وابستگی شدیدی به کشورهای توسعه یافته داریم.

او خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی و با توجه به مشکلات مدیریتی در صنعت خودرو که چندین سال است این شرکت ها علیرغم اینکه محصولات خود را به طور انحصاری با هر قیمتی به دست مصرف کننده می رسانند، سودی عاید سهامداران نشده و زیان چند برابری سرمایه نیز در عملکرد این مجموعه اقتصادی دیده می شود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24