Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در جلسه مجمع عمومی شرکت قند نقش جهان (سهامی عام) که در نوبت دوم برگزار می شد ابهامی در اعتبار معرفی نامه ها و وکالتنامه های ارائه شده توسط برخی سهامداران محترم حقیقی و حقوقی مطرح شد...

توضیحات شهرداری اصفهان درخصوص برگزاری مجمع قند نقش جهان

بورس24 : شهرداری اصفهان درخصوص مطلبی که هفته گذشته درخصوص برگزاری مجمع شرکت قند نقش جهان با عنوان "درخواست ابطال مصوبات مجمع قند نقش جهان" در بورس24 منتشر شده بود توضیحاتی ارائه کرده که آن را می خوانید:

دوران جدید شکوفایی شرکت قند نقش جهان که از سال 1396 آغاز شد باعث ایجاد تحولات سازنده در این شرکت تولیدی، حل پاره ای از مشکلات سنواتی و افزایش سودآوری فعالیت ها گردیده است. این مهم از طریق مسئولیت پذیری و حمایت شهرداری اصفهان از این شرکت، تدابیر مدیرعامل و هیات مدیره محترم، تلاش و پشتکار کارشناسان و کارگران زحمتکش و صبر و بردباری سهامداران محترم حاصل شده است و امید می رود با استراتژی های اتخاذ شده، آینده ای درخشان تر در پیش روی این شرکت قرار گیرد.

در راستای پیشبرد برنامه ها و استراتژی شرکت شهرداری اصفهان ضمن تمکین به قانون و رعایت اصول قانون مداری، به عنوان سهامدار عمده شرکت قند نقش جهان (سهامی عام) حقوق دیگر سهامداران محترم اعم از حقیقی یا حقوقی، عمده یا خرد را محترم شمرده، از هر گونه مشارکت آنان در اداره بهینه این شرکت استقبال نموده و آماده دریافت نظرات پیشنهادی در این زمینه بوده و هست. معتقدیم جنجال آفرینی و استفاده از ادبیات نامناسب و توهین آمیز توسط برخی نمایندگان معرفی شده، کمکی در این زمینه نخواهد کرد.

شهرداری اصفهان از زمان ورود به شرکت قند نقش جهان تاکنون همکاری و همفکری موثر و سازنده ای با دیگر سهامداران عمده شرکت داشته و این همکاری برای ارتقاء روزافزون کیفیت اداره شرکت و حفظ حقوق تمامی سهامداران کماکان ادامه خواهد داشت. انتظار می رود سهامداران محترم اجازه ندهند افرادی که به عنوان نماینده آنان در مجمع عمومی شرکت حضور یافته اند با روش های غیرقانونی، نامناسب و غیر اخلاقی، به این همکاری مستمر خدشه وارد کنند.

در جلسه مجمع عمومی شرکت قند نقش جهان (سهامی عام) که در نوبت دوم برگزار می شد ابهامی در اعتبار معرفی نامه ها و وکالتنامه های ارائه شده توسط برخی سهامداران محترم حقیقی و حقوقی مطرح گردید. طرح این ابهام موجب شد برخی از سهامداران ضمن ایجاد جنجال و استفاده از ادبیات توهین آمیز نسبت به شهرداری اصفهان و قومیت مردم اصفهان نظم جلسه را بر هم زنند. از آنجا که سهامداران حاضر در جلسه در رابطه با این موضوع به اتفاق نظر نرسیدند از بازرس قانونی شرکت خواسته شد نظر نماینده سازمان بورس که به صورت تلفنی و برخط جلسه مجمع را پیگیری می کردند استعلام شود.

نماینده محترم سازمان بورس در پاسخ به این استعلام و در حالی که صدای وی برای حاضران پخش می شد به صراحت اعلام کرد: طبق قانون تجارت، برگزاری مجمع عمومی جزو تکالیف هیات مدیره شرکت است و در مورد این ابهام نیز هیات مدیره باید در خصوص پذیرش و یا عدم پذیرش وکالتنامه ها و معرفی نامه ها نظر دهد. لکن هیات مدیره متعاقبا باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد. نماینده شهرداری اصفهان این نظر را پذیرفت و اعلام کرد به نظر هیات مدیره تمکین خواهد کرد.

در اینجا نیز همان توهین کنندگان مانع از اتخاذ تصمیم توسط هیات مدیره بودند اما به هر صورت هیات مدیره شرکت با حضور تمامی اعضا، جلسه خود را برگزار و تصمیمات اتخاذ شده را طی صورت جلسه ای در اختیار بازرس قانونی شرکت قرار داد. در حالیکه بازرس قانونی قصد قرائت این صورت جلسه را داشت مجددا همان افراد (که با تردد غیر مجاز به اتاق برگزاری جلسه هیات مدیره از مفاد صورتجلسه مطلع شده بودند) اقدام به ایجاد جنجال و توهین های مکرر به شهرداری اصفهان و اعضای هیات مدیره با استفاده از ادبیاتی که دور از شأن گوینده و شنونده بود (که تمام آن در فیلم جلسه ضبط شده است) از قرائت صورتجلسه توسط بازرس قانونی ممانعت به عمل می آوردند. این رویه پس از قرائت صورتجلسه و آغاز ارائه گزارش بازرس قانونی و حسابرس نیز ادامه داشت و آنان ضمن بر هم زدن نظم جلسه مانع صحبت بازرس قانونی و حسابرس شرکت می شدند.

پس از قرائت گزارش بازرس و حسابرس، رئیس مجمع از سهامداران محترم و نمایندگان آنان که در جلسه حاضر بودند درخواست کرد پرسش ها و نظرات خود را در مورد گزارش قرائت شده و گزارش هیات مدیره (که در بدو ورود سهامداران به جلسه به صورت مکتوب در اختیار یکایک آنان قرار داده شده بود) بیان کنند. سهامداران حاضر در جلسه پرسش های متعددی را مطرح کرده که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره به تمامی پرسش ها به طور کامل و مشروح پاسخ دادند. پس از اتمام پرسش ها و تصویب صورتهای مالی دیگر بندهای دستور جلسه مجمع نیز مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

مشاهده فیلم کامل این جلسه به خوبی بیانگر این است که چه کسی باعث ایجاد جنجال در این جلسه شده است. لکن با کمال تاسف شاهد آن هستیم که جنجال آفرینان با پخش برشی کوتاه از بخشی از فیلم جلسه مذکور و ارائه اطلاعات یکطرفه و غیر منصفانه به برخی سایت های اطلاع رسانی، سعی در مظلوم نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق دارند.

شهرداری اصفهان اعلام می دارد که هر تصمیم مبتنی بر قانون مراجع ذیصلاح را خواهد پذیرفت اما بر علیه کسانی که با توهین و تهمت و جنجال، سعی در تحت الشعاع قرار دادن یک اقدام قانونی کردند در مراجع قضایی و سازمان بورس اقامه دعوی خواهد نمود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24