Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار سهام این روزها درگیر هیجان است، هیجانی که ظاهرا پایانی برای آن نیست و نتیجه آن صرفا آتش به سرمایه های سرمایه گذاران می زند.

آینده روشن صنعت دارو و رفتار هیجانی سهامداران این صنعت

بورس24 : بازار سهام این روزها درگیر هیجان است، هیجانی که ظاهرا پایانی برای آن نیست و نتیجه آن صرفا آتش به سرمایه های سرمایه گذاران می زند.

تمام گروه ها و صنایع این روزها از این موج پر هیجان منفی اثر می گیرد و شاهد افت قیمت هستند، آن هم در شرایطی که تورم در بازارها بیداد می کند و نرخ رشد ارز و طلا مقاومت ها را شکسته و آثار این افزایش نرخ ها مستقیم بر عملکرد شرکت های بورسی اثر گذار است.

یکی از این گروه ها، گروه دارو است که پس از مدت ها رکود در سال های اخیر بازدهی خوبی داشت و این روزها با توجه به جو کلی حاکم بر بازار این گروه نیز درگیر فشار فروش شده اند، در حالی که ارزنده هستند و تولیدات آن ها پر مصرف...

علی مقدسی راد کارشناس و فعال صنعت دارو درباره روند نزولی و تداوم کاهش ارزش در این گروه به بورس24 گفت: صنعت دارو جزو صنایعی است که تحلیل آن پیچیدگی های خاص خود را دارد اما به زبان ساده این صنعت جز صنایع بنیادی است که تولیدات آن ها نیز در لیست کالا های مصرفی است و با توجه به شرایط حال حاضر می توان چشم انداز مثبتی برای آن تصویر کرد.

مقدسی راد گفت: در ماه های اخیر که شاهد اقبال گسترده به خرید در بازار سهام بودیم بسیاری از سهام در این گروه موفق شدند تا جایگاه اصلی خود را پیدا کنند و متناسب با دارایی ها و عملکرد شرکت ها و قیمت ارز رشد ارزش داشته باشند. در این بین نیز برخی از سهام در گروه دارو متاثر از جو مثبت بازار رشد هایی بیشتر از ارزش واقعی داشتند. طبیعتا این سهام با توجه به جو هیجانی و منفی حاکم بر کلیت بازار با افت هایی روبرو بودند اما در این صنعت کم نیستند سهامی که در شرایط حال حاضر صرفا متاثر از هیجان و فشار فروش روند منفی را طی می کنند و اصولا باید به محض ثبات در شرایط با رشد و بازگشت به جایگاه قیمتی خود روبرو شود و متناسب با شرایط عملیاتی شرکت سقف های جدیدی را درنوردند.

وی به پتانسیل های صنعت دارو نیز اشاره کرد و گفت: رشد قیمت ارز و تحریم های موجود منجر شد تا اقبال به داروهای تولید داخل افزایش پیدا کند و شاهد افزایش فروش و ثبت عملکرد های خوبی از شرکت های این گروه در شش ماهه نخست 99 باشیم.

مقدسی راد در ادامه گفت: بدیهی است که با توجه به تورم موجود و رشد قیمت مواد مصرفی متاثر از رشد قیمت ارز در بخش های مختلف باید نرخ گذاری دارو متناسب با شرایط حال حاضر عملیاتی شود تا منجر به کاهش حاشیه سود و ورود به حاشیه زیان نشود.

همچنین دوره وصول مطالبات شرکت های پخش به دلیل مطالبات این شرکت ها از دانشگاه های علوم پزشکی بالا رفته است که کمک دولت جهت تزریق نقدینگی می تواند راه گشا باشد تا شرکت های پخش امکان تامین موجودی به موقع را از دست ندهند و شرکت های تولیدی نیز از آثار آن در جهت ورود جریان نقد بیشتر بهره مند شوند.

این کارشناس بازار سهام گفت: با توجه به بررسی های تاریخی عمدتا اقبال به سهام دارویی در نیمه دوم سال بیشتر از نیمه نخست است و با توجه به افزایش نرخ هایی که در برخی از اقلام دارویی ثبت شده و افزایش نرخ هایی که در آینده در پی مذاکراتی که در دست اجراست، اتخاد خواهد شد چشم انداز صنعت دارو روشن خواهد بود و گواه آن نیز افزایش تقاضا برای دارو های تولید داخل، افزایش فروش شرکت هاست. همچنین این گروه به نسبت سایر گروه ها با توجه به قیمت سهام و سود آوری شرکت در شرایط مطلوبی قرار دارند و به محض بازگشت ثبات به بازار سهام قطعا سهام ارزنده در این گروه برای حرکت در مسیر صحیح و روبرو رشد کم نداریم. می طلبد که سرمایه گذاران در این گروه دارایی های ارزنده خود را در اثر جو هیجانی از دست ندهند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علی باقری
    علی باقری

    نمونش همین سهام شرکت زهراوی (دزهراوی) که داروهای خاص رو تولید میکنه و بازدهی مناسبی داره و دلایل دیگه برای ارزندگی این سهام.
    اما امسال قیمتش رو از 3000 تومان رسوندن به 1000 تومن. فقط و فقط بخاطر فروش هیجانی.

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24