Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دهقان در پاسخ به این سوال که حذف زمان پیش گشایش چقدر امکان پذیر است؟ گفت: حذف زمان پیش گشایش از نظر ساختاری امکان پذیر است. اما به هر حال زمان کشف قیمت باید وجود داشته باشد ولی می توان به جای نیم ساعت زمان پیش گشایش را کوتاه کرد.

زمان پیش گشایش بازار سهام کاهش می یابد؟

بورس24 : روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در مورد ممنوعیت معاملات الگوریتمی و دلایل آن به خبرنگار بورس24 گفت: با ممنوعیت معاملات الگوریتمی، جلوی ترندهای منفی بازار گرفته شد و کمک کرده که بازار به سمت مثبت حرکت کند.

وی گفت: این الگوریتم ها اگر اثر مخرب داشته باشند می تواند تاثیر بسزایی در منفی کردن بازار بگذارد یا اینکه یک روال خاص را در بازار جا بیاندازند.

او افزود: الزاما الگوریتم ها به معاملات منجر نمی شوند، برخی مواقع الگوریتم ها سبب ایجاد یک روند قابل ملاحظه ای می شوند، همچنین خیلی وقت ها شناسایی این الگوریتم ها کار مشکلی است، یعنی شناسه الگوریتم روی سیستم نمی خورد و شما نمی توانید بین معاملات الگوریتمی و آنلاین از نظر ساختار ماشینی تفاوتی قائل شوید.

دهقان اضافه کرد: در واقع دیتایی ندارید که بگویید آیا این معامله ناشی از الگوریتم است یا خیر؟ حدس این است که با توجه به روند هایی که در بازار اتفاق می افتد احتمال انسان بودن در نحوه سفارش گیری پایین است و احتمالا ربات با این سرعت سفارشات را تغییر می دهد یا معامله ایجاد می‌کند. به طور کلی راه شناسایی دقیقی وجود ندارد چرا که این ربات ها پشت apiهای آنلاین فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: معاملات الگوریتمی وجه مثبت هم دارد و آن هم اجرای شرایط توسط ماشین و کنترل هیجان در بازار است. خصوصا وقتی روی بازار گردانی صندوق های با درآمد ثابت مطرح شد، هزینه بازارگردانی را به شدت کاهش داد و تاثیر گذاری خوبی داشت و حجم نقدینگی مورد نیاز برای بازارگردانی اوراق با درآمد ثابت را هم به شدت کاهش داد و توانستند با رقم های کوچک عددهای بزرگی را بازار گردانی کنند، که از موارد مثبت الگوریتم ها بود. اما همانطور که گفته شد، اگر استفاده های دیگری شود، اثرات مخربی هم خواهد داشت.

دهقان در پاسخ به این سوال که حذف زمان پیش گشایش چقدر امکان پذیر است؟ گفت: حذف زمان پیش گشایش از نظر ساختاری امکان پذیر است. اما به هر حال زمان کشف قیمت باید وجود داشته باشد ولی می توان به جای نیم ساعت زمان پیش گشایش را کوتاه کرد. البته همه جای دنیا هم این زمان پیش گشایش وجود دارد کما اینکه قیمت ها نشان داده نمی شوند.

وی در مورد بومی شدن هسته معاملات گفت: روند منفی بازار از ۲۱ مرداد شروع شد، البته ما ۳ ماه بود که روی یک مدل جدید از سامانه معاملات کار می کردیم که توسعه های زیادی داشت و نسخه نهایی آن به یک شهریور ماه رسید که همان زمان با فاصله چند روز، سامانه بورس تهران و فرابورس را ارتقاء دادیم. سامانه معاملات در حال حاضر شرایط خوبی دارد و اگر اوضاع معاملات مثبت و بالا باشد، مشکلی برای آن ایجاد نمی شود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عبدالرضا فردی
    عبدالرضا فردی

    Thanks

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24