Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در مورد افزایش سرمایه و پیشرفت مراحل آن باید به این نکته تاکید نمایم که در جهت حداکثر سازی ثروت سهامداران و حمایت از منافع حقوق سهامداران تمام تلاش خود را به کار گرفته و برنامه سودسازی شرکت در سال مالی پیش رو در دستور کار قرار گرفته است.

آخرین خبرها از افزایش سرمایه، برنامه های آتی و طرح های توسعه ای قند ثابت خراسان در گفت و گو با مدیرعامل این شرکت

بورس24 : ابراهیم دهقان پیر، مدیرعامل کارخانجات قند ثابت خراسان در ارتباط با برنامه های آتی، طرح های توسعه ای و ظرفیت های منطقه ای و بالقوه و پتانسیل های سودآور شرکت توضیحات مهمی در مصاحبه با بورس24 ارایه داد.

*ابتدا در مورد این صنعت و ظرفیت های آن توضیح می دهید؟

صنعت قند و شکر پس از صنعت نساجی دومین صنعت پرقدرت و استراتژیک در ایران محسوب می گردد که از سال 1311 این صنعت در ایران فعال شده و استحصال شکر از چغندر قند و سپس از نیشکر عرصه عملیاتی خود را طی کرده است. بطوریکه در حال حاضر 37 کارخانه تولید قند و شکر در کشور وجود دارد که ۹ کارخانه نیشکری و 28 کارخانه چغندری هستند. ظرفیت سالانه تولیدی شرکت های قند و شکر در ایران حدود ۲.۵ میلیون تن بوده که تاکنون بیشترین تولید آن ها حدود 2 میلیون تن بوده است و این در حالی است که مصرف سالانه شکر کشور در ایران حداقل 3 میلیون تن است. کمبود عرضه شکر از طریق واردات تامین می گردد. این مهم بیانگر توجه جدی به این صنعت است.

*سرمایه گذاری های بورسی و غیر بورسی شرکت چه مواردی هستند؟

سرمایه گذاری حدود 21 درصدی در سهام شرکت فرآورده های غذائی قند تربت جام و از طریق این شرکت سرمایه گذاری تقریبی بیش از ده درصدی در شرکت قند بیستون و همچنین سرمایه گذاری مستقیم بیست درصدی نیز در این شرکت تصویرگر آینده نگری است که در زمان خود دارای ارزش بسیار مطلوبی بوده و در تدوین یکپارچگی تولید و تسهیم توانمندی های منطقه ای در راستای ارزش آفرینی واحد تامل برانگیز است.

شرکت کارخانجات قند ثابت خراسان با داشتن حدود 600 نفر نیروی انسانی نقش مهمی در زمینه اشتغال، تولید ناخالص داخلی و بهره وری منطقه و شهر فریمان دارد. لذا طی دو ماه گذشته سعی شد با تدارک ابزارهای مدیریتی و قانونی و همراهی با مسئولین و دست اندرکاران ارزشمند و توسعه گرای منطقه، نقشه راه جدید تدارک و موجودیت های قانونی در چارچوب های حقوقی و شرکتی تصویر گردد.

شرکت کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در قالب سه هلدینگ کشت و صنعت نمونه فریمان با هدف باز پروری و افزایش راندمان تولید و تمرکز فعالیت ها در حوزه باغداری، کشاورزی، بسته بندی و کنسرواسیون، دامپروری، مرغداری، سردخانه و .... و هلدینگ صنایع غذائی و قند ثابت خراسان با هدف تجمیع و تکمیل زنجیره ارزشی در قالب های تولید قند، صنایع نوشیدنی های گاز دار، شهد و آبمیوه، فرآورده های حاصل از شکر و ..... و هلدینگ سرمایه گذاری و عمران در راستای توسعه عمرانی و فعالیت های ساختمانی، گردشگری، ایجاد فضاهای اقامتی و هتلداری و .... در بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت، در دست اقدام داشته تا بدینوسیله ضمن بهره گیری از تمامی امکانات و توانمندی های سرمایه ای و نیروی انسانی شرکت به رشد و افزایش سود آوری شرکت کمک شایانی نماید.

*ظاهرا شرکت برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار دارد. کمی توضیح می دهید ؟

در مورد افزایش سرمایه و پیشرفت مراحل آن باید به این نکته تاکید نمایم که در جهت حداکثر سازی ثروت سهامداران و حمایت از منافع حقوق سهامداران تمام تلاش خود را به کار گرفته و برنامه سودسازی شرکت در سال مالی پیش رو در دستور کار قرار گرفته و سعی در جهت تداوم تولید و عملیاتی کردن تمام برنامه های ذکر شده را داریم و با تمام توان و ظرفیت امسال کارخانجات قند ثابت خراسان به سوددهی خواهد رسید. از دیگر برنامه های عملیاتی شرکت بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها با هدف بهبود ساختار مالی شرکت و بالا بردن توان تولیدی شرکت در سال جهش تولید است تا به هدف نهایی که رسیدن به سود عملیاتی و تداوم تولید است عملیاتی گردد.

البته این مهم در چارچوب های قانونی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی (که در مراحل نهایی کارشناسی است) برای تصویر اقتدار ارزشی شرکت و افزایش چند ده برابری حد اعتباری نزد بانک ها، پیرامون جلب سرمایه از منابع مالی بنگاه های پولی کشور و همچنین افزایش سرمایه از محل آورده های نقدی( که در مرحله کارشناسی و طرح توجیهی افزایش سرمایه است) سهامداران ارزشمند و گرانقدر پس از ارائه گزارشات تفصیلی از روند های بالا در مراحل بعد امکانپذیر خواهد شد.

*کمی در ارتباط با شرایط جغرافیایی و پتانسیل های منطقه ای و برنامه های آتی شرکت بگویید.

تاریخ شرکت کارخانه های تولیدی و صنعتی خراسان عجین شده با تاریخچه شهرستان فریمان و جزیی از وجود این شهر است. شهر فریمان در 77 کیلومتری شهر مشهد مقدس و در ارتفاع 1400 متری از سطح دریا واقع گردیده و محصور بین کوه های بسیار زیبای منطقه است؛ از کوه گیلاق گرفته تا کوه دال ، که این کوه ها سوار بر دو رشته کوه، دژ طبیعی شهرستان را بنا می نهند و تمدن قدیمی را در این منطقه پایه ریزی می نمایند. شرکت کارخانه های تولیدی و صنعتی خراسان در بهترین نقطه شهر فریمان در مجاورت سد تاریخی فریمان واقع گردیده و جهت آشنایی با ظرفیت های بالقوه و بالفعل این هویت منحصر بفرد لازم می دانم که ابتدا به ویژگی های خاص منطقه که به واقع می بایست آن را عروس بی بدیل خراسان نام نهاد، اشاره کنم. این ویژگی خاص در بدو بیان بعلت نزدیکی به شهر ولایت و امامت، مشهد مقدس رقم خورده و در مراحل بعد می بایست از سایر جاذبه های آن سخن به میان راند.

زمین های شرکت کارخانجات قند ثابت خراسان با برخورداری از 10 حلقه چاه عمیق شرکت؛ حق آبه ارزشمند از سد فریمان، زمین های کشاورزی و باغات کهنسال شرکت و کارخانه قند را، در نگاه بیننده خوش‌تر و شیرین تر می نمایاند . بناهای تاریخی کوشک و باغ تاریخی آسیا که به سیاق معدود چهار باغهای مشهور طرح ریزی شده و متعلق به دوره های گذشته است، موجودیت سرمایه ای شرکت را به مثابه نگینی همراهی می نمایند. تا با وجود بیش از چند صد هکتار زمین که در منطقه صنعتی کارخانه که در موقعیت خود بی نظیر است، سبب گشته تا شرکت آمادگی و برنامه های خود را برای توسعه صنایع پایین دستی و بالا دستی زنجیره تامین اقدام نماید. بنابراین در دومین مرحله اقدام به اخذ مجوزهای لازم در این زمینه جهت به حداکثر رسانیدن بازده سهامداران نموده و برنامه اساسی کارشناسی شده میان مدت و بلند مدت در این زمینه طراحی نموده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24