Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حرکتی کلیدی در جهت نقد شوندگی، مدیریت هیجان و کنترل نوسانات می خواهیم بازار گردان ها در ایفای نقش خود جدیت داشته باشند؛ حرفه ای سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی بر ضرورت تقویت صندوق‌ های بازار گردان تاکید کرده و شرکت‌ هایی را که در بازار سرمایه حضور دارند، ملزم کرد که حداقل یک بازارگردان داشته باشند. جعفر جمالی، معاون حقوقی سازمان بورس، در این باره با بیان اینکه نهاد ناظر برای تقویت نهاد بازار گردانی از تمام ابزارها استفاده خواهد کرد، گفت...

معاون حقوقی سازمان بورس: بازار گردانی یکی از مهم ترین کارها در بازار سرمایه است

بورس24 : سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی بر ضرورت تقویت صندوق‌ های بازارگردان تاکید کرده و شرکت‌ هایی را که در بازار سرمایه حضور دارند، ملزم کرد که حداقل یک بازارگردان داشته باشند.

جعفر جمالی، معاون حقوقی سازمان بورس، با بیان اینکه نهاد ناظر برای تقویت نهاد بازار گردانی از تمام ابزارها استفاده خواهد کرد، گفت: نهاد بازار گردانی یکی از کلیدی و ضروری‌ ترین نهادهای مالی موثر در بازارهای سرمایه معتبر و پیشرو است، این نهاد در نقد شوندگی و مدیریت هیجان و نوسان بازار نقش اساسی داشته و به عنوان یکی از انواع نهادهای مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۱۳۸۴ محسوب و عملیات و اقدام هایآن تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است.

وی تصریح کرد: وجود بازارگردان به ازاء هر ورقه بهادار در بازار سرمایه امری ضروری و از مکانسیم‌ های بازار سرمایه بوده و مطابق با مفاد دستورالعمل‌ های پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، ناشران اوراق بهادار ملزم به داشتن حداقل یک بازارگردان هستند.

جمالی توضیح داد: این الزام علاوه بر اینکه به عنوان یکی از شرایط متقاضیان پذیرش در بورس مربوطه لحاظ شده، یکی از حلقه‌های مهم برایتکمیل اثربخشی و ارائه خدمات در بازار سرمایه محسوب می شود.

معاون حقوقی سازمان بورس خاطرنشان ساخت: سازمان بورس و اوراق بهادار به شکل جدی بر این الزامات نظارت و رصد داشته و برای تقویت نهاد بازارگردانی از تمامی ابزارها استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ناشران و سهامداران عمده‌ای که بر خلاف مقررات ظرف مهلت مقرر، برای معرفی بازارگردان اقدام نکنند، مرتکب تخلف انضباطی شده و با برخورد جدی سازمان بورس روبرو خواهند شد؛ همچنین بازارگردانان معرفی شده چنانچه از مقررات و تکالیف محوله تخطی کنند، متناسب با اقدام های خلاف مقررات به مجازات‌ های مربوطه از جمله لغو مجوز فعالیت محکوم خواهند شد.

جمالی افزود: بدیهی است چنانچه اقدامات یاد شده واجد وصف مجرمانه باشند، مرتکبین به مراجع قضایی معرفی شده و سازمان بورس و اوراق بهادار مراتب را تا حصول نتیجه و اجرای آرای قضایی صادره پیگیری خواهد کرد.

معاون حقوقی سازمان بورس تاکید کرد: لازم است همه ناشران اوراق بهادار پذیرفته شده یا در حال پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، نسبت به اجرای این مقررات اهتمام کافی داشته باشند و همچنین بازارگردانان نیز به عنوان یکی از ارکان مهم هماهنگی و تنظیم سفارش‌ های خرید و فروش در ایفای نقش خود جدیت داشته و به شکل حرفه‌ای به فعالیت بپردازند.

منبع: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24