Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مصلح آبادی، مدیر مهندسی شرکت لوله سازی ماهشهر سدید، گفت: شرکت لوله سازی ماهشهرسدید بعنوان یکی از شرکتهای تابعه هلدینگ گروه صنعتی سدید، بر اساس برنامه های راهبردی تدوین شده؛ نگاه ویژه ای به تحقیق و توسعه و نوآوری های فنی و مهندسی بر اساس پتانسیل های داخلی داشته است.

داخلی سازی قطعات مختلف در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «وسدید»

بورس24 : مصلح آبادی، مدیر مهندسی شرکت لوله سازی ماهشهر سدید، گفت: شرکت لوله سازی ماهشهرسدید بعنوان یکی از شرکتهای تابعه هلدینگ گروه صنعتی سدید، بر اساس برنامه های راهبردی تدوین شده؛ نگاه ویژه ای به تحقیق و توسعه و نوآوری های فنی و مهندسی بر اساس پتانسیل های داخلی داشته است

بگونه ای که حوزه فنی و مهندسی شرکت ماهشهر سدید طی سالهای اخیر با تجهیز سخت افزار و نرم افزارهای مختلف در این حوزه و بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، آموزش دیده و باتجربه؛ از پتانسیل بالایی برای ارائه خدمات فنی و مهندسی در شرکت برخوردار شده است که گواه آن صرفه جویی های ارزی مختلف بواسطه داخلی سازی قطعات و تجهیزات متنوع، در طی سالهای اخیر می‌باشد.

** داخلی سازی و صرفه جویی ارزی چندین میلیون دلاری طی سالهای اخیر

وی در ادامه به داخلی سازی اکسپندر (یکی از دستگاه های صنعت لوله سازی) در این مجموعه اشاره کرد و گفت:‌ این دستگاه که از تکنولوژی بالا (HighTech)‌ برخوردار است، پیش از این در سایز 56 اینچ از آلمان وارد می شد اما با تلاش مهندسان واحد R&D مجموعه، اکنون در سایزهای 36 تا 46 اینچ در شرکت ساخته شده و در تولید محصولات شرکت؛ به کار گرفته شده است.

مدیر مهندسی شرکت لوله سازی ماهشهر خاطرنشان کرد:‌ داخلی سازی دستگاه اکسپندر، کاهش ارزبری چند میلیون دلاری برای شرکت به همراه داشته است که در سال ۹۴ انجام پذیرفت.

وی افزود: ‌سال 89 و با آغاز دور نخست تحریم‌ها و عدم فروش دستگاه یاد شده از سوی آلمان ها، داخلی سازی نیازمندی های شرکت کلید خورد و در حدود 12 سال گذشته چندین میلیون دلار صرفه جویی ارزی در این مجموعه اتفاق افتاده است.

مصلح آبادی اضافه کرد:‌ در صورت ساخت قطرهای مختلف لوله، نیازمند تعویض ابزار هستیم و در همین راستا، همه قطعات مکانیکی مورد نیاز شرکت اکنون داخلی سازی شده است.

وی اظهار داشت: بیش از 70 درصد قطعات الکتریکال مورد نیاز شرکت نیز داخلی سازی شده است.

مصلح آبادی در انتها گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، هم اکنون با حدود 50 شرکت کوچک و متوسط دیگر در زمینه تامین مواد اولیه و ساخت قطعات و تجهیزات از جمله تامین سیم، روغن های صنعتی، فیلم های رادیوگرافی، پیمانکاران ساخت و غیره از استان های تهران، یزد، خوزستان و اصفهان همکاری داریم.

هلدینگ گروه صنعتی سدید در راستای توسعه خطوط تولید لوله های قطور فولادی و دستیابی به تکنولوژی پیشرفته تولید در این بخش، که تناسب بیشتری با نیازهای خطوط انتقال نفت و گاز ترش و شیرین داشته باشد و با توجه به روند افزایش تقاضا برای این قبیل لوله ها، در سال ۱۳۸۱ اقدام به سرمایه گذاری و احداث کارخانه لوله سازی ماهشهر سدیدجهت تولید لوله های قطور فولادی با روش درزجوش مستقیم برای خطوط انتقال نفت و گاز ترش و شیرین نمود که تکنولوژی تولید آن نیز از پیشرفته ترین روش های موجود در دنیا در زمینه‌ تولید این نوع از لوله ها می‌باشد. ضمن آنکه شرکت لوله سازی ماهشهر در طی سالهای فعالیت خود موفق به تولید چند هزار کیلومتر لوله در پروژه های مختلف عمرانی و ملی کشور شده و همچنین صادرات به کشورهای همسایه را نیز انجام داده است.

منبع: معدن 24

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24