Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان، با بیان اینکه سیاست موجود وزارت صمت، جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن به کشور است، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان با توجه به نیاز داخل امسال تمرکزی بر صادرات ریل نخواهد داشت؛ چون که...

تمرکز ذوب‌ آهن تامین ریل داخل کشور است

بورس24 : معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه سیاست موجود وزارت صمت، جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن به کشور است، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان با توجه به نیاز داخل امسال تمرکزی بر صادرات ریل نخواهد داشت.

مهرداد تولائیان در خصوص آخرین وضعیت تولید ریل این شرکت و دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید آن، اظهار کرد: در حال حاضر استاندارد ریل مورد استفاده در دنیا EN13674 است که ریل تولیدی ذوب آهن نیز مطابق با آن است و هفته گذشته نیز موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ملی برای ریل خود شد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر کیفیت امکان صادرات محصول ریل ذوب آهن وجود دارد، گفت: با توجه به نیازهای داخل کشور و قراردادهای موجود ذوب آهن برای تحویل ریل، این شرکت در سال جاری برنامه ای برای صادرات ریل خود ندارد و با توجه به تعهدات موجود اولویت ذوب آهن تامین نیاز داخل است، تا وزارت راه و شهرسازی ناچار به واردات ریل نشود.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه حتی تا نیمه نخست سال آینده نیز شرکت ذوب آهن تعهد تحویل ریل برای 6 محور مهم کشور را در دستور کار خود قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی بر توسعه حمل و نقل ریلی، شرکت ذوب آهن در حال حاضر با توجه به نیازهای موجود کشور ذوب آهن می تواند 100 درصد نیازهای ریلی داخل را تامین کند و در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی در تعامل و هماهنگی کامل قرار دارد.

وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان اکنون برای تمام پروژه هایی که تا یک سال و نیم آینده در برنامه وزارت راه و شهرسازی است، قرارداد منعقد کرده و ماهانه با دستور این وزارتخانه برای محورهای مختلف ریل را ارسال می کند.

تولائیان تصریح کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان با توجه به نیاز داخل امسال تمرکزی بر صادرات ریل نخواهد داشت، اما از نظر کیفیت ریل تولیدی مطابق استانداردهای جهانی، هیچ محدودیتی ندارد.

وی با بیان اینکه در دنیا برای محصولات استانداردهای زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: زمانی که یک محصول برای نخستین بار در کشور تولید می شود، با توجه به اینکه در آینده رقبایی وارد بازار می شوند، استانداردی برای آن محصول مطابق با استانداردهای جهانی تعریف می شود تا محصول کیفی وارد بازار شود.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ذوب آهن برای صادرات ریل با استاندارد DE اروپا در تلاش است، افزود: زمانیکه محصول جدیدی تولید می شود استاندارد آن باید با استانداردهای آن کشور و منطقه تطابق داده شود و بعد از دریافت استاندارد ملی برای صادرات آن تلاش می شود.

وی با اشاره به ضرورت دریافت استاندارد ملی ریل ذوب آهن، گفت: اگر در آینده مجموعه و کارگاه دیگری اقدام به تولید ریل کرد، ملزم به رعایت این استانداردها خواهد بود تا هر نوع ریلی وارد بازار نشود.

تولائیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت ذوب آهن تنها تولیدکننده ریل در کشور است، خاطرنشان کرد: با وجودی که ذوب آهن رقیبی در تولید ریل ندارد، به عنوان تنها فروشنده به بورس کالا ورود کرده است و خریداران براساس قیمت تعیین شده در بورس کالا محصول مورد نظر خود را خرید می کنند.

وی با بیان اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران خرید ریل مورد نیاز خود را از طریق مناقصه انجام می دهد که ذوب آهن اصفهان در تمام مناقصه ها شرکت و تنها برنده آن است، افزود: البته شرکت های کوچکی وجود دارند که نیازمند ریل گذاری در کارخانه و مجموعه خود هستند که بدون برگزاری مناقصه، ریل مورد نیاز خود را از بورس کالا خرید می کنند.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص قیمت گذاری ریل ذوب آهن در بورس کالا، گفت: برای اینکه در حق خریداران اجحاف نشود و ذوب آهن متهم به انحصار نشود، ریل تولیدی این شرکت در بورس کالا عرضه و فروخته می شود.

وی با بیان اینکه قرار است تا پایان امسال ذوب آهن براساس مجموعه قراردادهای خود 100 هزار تن ریل را تحویل دهد، اظهار کرد: در حال حاضر تولید ماهیانه ریل ذوب آهن 5 هزار تن است، اما به نظر می رسد تا پایان ماه جاری، بالای 7000 هزار تن تولید ریل داشته باشیم و پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال تولید ماهانه ریل در ذوب آهن بین 7 تا 10 هزار تن افزایش یابد.

تولائیان در خصوص دیگر محصولات تولیدی ذوب آهن، اظهار کرد: ذوب آهن در بازار میلگرد زیاد فعالیتی ندارد و اکنون تنها 10 درصد میلگرد تولید کشور متعلق به این شرکت است، همچنین 70 درصد تیرآهن بازار متعلق به ذوب آهن است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ذوب آهن اصفهان تمرکز خود را بر تولید محصولاتی شبیه ریل، فولادهای صنعتی و فولادهایی که در کشور تولیدکننده آنچنانی ندارد، گذاشته است، اظهار کرد: تولید این محصولات همچون آرک های صنعتی، ریل معدن، ریل، فولادهای مورد نیاز صنایع مس و ... طی سال گذشته در سبد تولیدات ذوب آهن 2 درصد بود که طی پنج ماهه نخست امسال میزان تولید این محصولات به 4 درصد افزایش یافته است.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه شهرسازی ریل پایه یکی از سیاست های مهم وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در حال حاضر ذوب آهن قرارداد تحویل 3 هزار تن ریل به پروژه مترو بهارستان را دارد و تاکنون 600 تن این محموله را تحویل داده و بقیه آن مطابق برنامه کارفرما، تحویل داده خواهد شد، همچنین از بقیه قطارهای شهری کشور تقاضای ریل ذوب آهن را داریم و اکنون به دنبال عقد قرارداد در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست موجود وزارت صمت، جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن به کشور است، اظهار کرد: اگر هر مجموعه ای تمایل به واردات ریل داشته باشد تا زمانی که شرکت ذوب آهن تاییدیه کتبی آن مبنی بر نداشتن شرایط تولید آن و .... را صادر نکند، وزارت صمت نیز مجوز واردات ریل را نخواهد داد.

تولائیان با بیان اینکه پیش از این، ریل از روسیه، هند، چین، ترکیه و ... وارد کشور می شد، تاکید کرد: در حال حاضر واردات ریل به کشور نداریم و این موضوع موجب جلوگیری خروج ارز از کشور می شود.

وی در مورد ورود ذوب آهن برای تامین ریل راه آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران، اظهار کرد: ریل تولید ذوب آهن برای خطوط پرسرعت ذوب آهن قابل استفاده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و ریل مورد نیاز این پروژه مطابق استاندارد تولیدی ذوب آهن است.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر وزارت راه اجرای پروژه راه آهن 6 محور کشور را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان تامین کننده ریل این 6 محور است و به نظر نمی رسد، ریل گذاری خط پرسرعت اصفهان- تهران به امسال برسد، اما ریل مورد نیاز این پروژه در محدوده توان شرکت ذوب آهن است.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24