Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو هیات مدیره بانک صادرات: نقدینگی حاصل از این عرضه اولیه در بورس خواهد ماند بهروز خدا رحمی: سهم بنیادی است / سپهر صادرات یکی از بهترین شرکت های بورسی خواهد شد امروز نشست خبری یک دیدار، یک عرضه؛ در آستانه عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات برگزار شد. رضا صدیق عضو هیات مدیره بانک صادرات، درباره این عرضه اولیه طی سخنانی گفت: قیمت هر سهم ‌وسپهر با توجه به NAV بیشتر از قیمت عرضه‌ اولیه است. بهروز خدارحمی مدیر عامل شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات نیز در ادامه...

سود شیرینی نصیب خریداران وسپهر خواهد شد

بورس24 : رضا صدیق عضو هیات مدیره بانک صادرات در آستانه عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات، سهام این شرکت را بسیار ارزنده دانست و گفت: قیمت هر سهم ‌وسپهر با توجه به NAV بیشتر از قیمت عرضه‌ اولیه است.

وی افزود: از این رو قیمت سهام این شرکت ارزنده است و سود شیرینی را نصیب سهامداران آتی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بورس24 وی در ادامه گفت: نقدینگی حاصل از عرضه اولیه سهام سپهر صادرات از بازار سرمایه خارج نمی‌ شود و برای حمایت از سهم و بازارگردانی در اختیار گروه مالی سپهر صادرات قرار خواهد گرفت.

بهروز خدارحمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات نیز در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد از سهام وسپهر متعلق به بانک صادرات است که قرار است ۲۰ درصد آن در بازار اول فرابورس ایران عرضه اولیه شود و امیدواریم با ورود این سهام بنیادی و ارزشمند به بازار، شاهد نقدشوندگی آن باشیم.

وی افزود: گروه مالی سپهر صادرات در حال حاضر سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی دارد و بزرگ‌ ترین شرکت سرمایه‌گذاری در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌ رود.

خدارحمی گفت: برنامه داریم زیرمجموعه‌ های این شرکت از جمله شرکت‌‌های انرژی سپهر، توسعه نیشکر و تامین سرمایه سپهر را از طریق عرضه اولیه به بازار سرمایه وارد کنیم. سپهر صادرات یکی از بهترین شرکت های بورسی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات، حدود یک‌ سوم از دارایی‌های گروه مالی سپهر صادرات را بورسی و دو سوم آن را غیربورسی اعلام کرد و گفت: با توجه به مدیریت ریسک و متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها، پنج صنعت ساختمان، بانک، برق و انرژی، قند و چندرشته‌ای بیشترین سهم را از پرتفو وسپهر به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته خدارحمی، گروه مالی سپهر صادرات مالکیت 47 درصد از مجموعه انرژی سپهر، 40 درصد از توسعه نیشکر و صنایع جانبی، 17 درصد از سهام تامین سرمایه سپهر، 45 درصد از سرمایه‌گذاری توسعه ساختمانی سپهر تهران، 14 درصد از سهام بیمه سرمد و ... را در اختیار دارد.

وی سود خالص گروه مالی سپهر صادرات در سال مالی منتهی به اسفند 97 را 263 میلیارد تومان اعلام کرد که در پایان 98 این رقم به 405 میلیارد تومان رسیده است و در سه‌ ماهه اول امسال نیز سود 2 هزار میلیارد تومانی را شناسایی شده که بخش قابل توجهی از آن به دلیل فرصت‌هایی بوده که شرایط بازار سرمایه در این بازه زمانی نصیب وسپهر کرده اما در عین حال حاکی از پتانسیل‌هایی است که در این مجموعه وجود دارد.

احمد فاضلی، معاون مالی و اقتصادی بانک صادرات هم به خبرنگار بورس24 گفت: تجدید ارزیابی دارایی ها در سال ۹۷ صورت گرفته، ولی شرایط بانک شرایط مناسبی نبود؛ البته رو به بهبود بوده است.

وی گفت: اینکه می گوییم صورت های مالی بانک دگرگون شده و شرایط ایده آلی دارد ناشی از وصول مطالبات از بدهکاران عمده و افزایش منابع و سرمایه گذاری های درست همچون گروه مالی سپهر صادرات بوده است، که در آینده یکی از بهترین شرکت های بورسی کشور خواهد بود. این اتفاقات موجب شده در بانک صادرات به سود آوری برسیم.

او افزود: ما برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه داریم. جلسات متعدد و مرتبی داریم و عملکرد هر هفته ارزیابی می شود. منافع عملکرد پرسنل به موفقیت بانک صادرات گره خورده است. تمام بنگاه های مالی سال گذشته افزایش مطالبات داشتند در حالی که ما در این زمینه کاهش داشته ایم. این در حالی است که تسهیلات رقم قابل توجهی افزایش داشته است.

وی در پاسخ به اینکه، چرا دارایی های بانک صادرات ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما ارزش بازار بانک، 76 هزار میلیارد تومان، گفت: اینکه گفته می شود چرا بانک بر اساس دارایی هایی که دارد، رشد نکرده، دلیلش این است که عملکرد گذشته بر این روند تاثیر گذار بوده است.

او تاکید کرد: در بانکداری دیجیتال، می توان گفت در سال های گذشته موفق نبودیم. الان حدود دو سال است که برنامه ریزی کردیم. (صاپ) به عنوان نماد بانک صادرات در بانکداری دیجیتال به عموم ارائه خدمت می کند و از قابلیت خوبی برخوردار است.

وی گفت: برنامه های خیلی خوبی برای تغییر سیستم به سمت نو بانک شدن و استفاده از شرایط موجود و تجربه کشورهای پیشرفته داریم.

فاضلی افزود: دارایی های ثابت و اموال بانک را در نظر می گیرند، اما ما قسمت عمده آن را واگذار کردیم. به دنبال اینکه اموال را افزایش دهیم نیستیم. ما پایبند به مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید هستیم. موفقیت ما موفقیت بانکی است و این اتفاق سال های آینده خودش را نشان می دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24