Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اجرای قانون افزایش سرمایه شرکت های وابسته به دستگاه های اجرایی، پذیرفته شده در بورس از طریق «صرف سهام»، با ابلاغ رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و سازمان بورس، رسما کلید خورد.

مصوبه افزایش سرمایه شرکتهای بورسی دولتی رسما ابلاغ شد

بورس24 : رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یافرابورسایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را که در ۲۹ مرداد امسال در مجلس به تصویب رسیده بود را برای اجرا به سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.

«صَرف سهام» بهمابهالتفاوتارزش اسمی سهام و ارزش افزوده ایجاد شده برای آن در بازار سهام (قیمت فعلی بازار) گفته می‌شود. شرکت‌ها برای پذیره نویسی جدید، قیمت سهام را کمی کمتر از قیمت بازار اعلام می‌کنند.

«حق تقدم» نیز به حق ایجاد شده برای سهامداران فعلی شرکت‌های بورسی گفته می‌شود که در این قانون، حق خرید سهام جدید از سوی سهامداران موجود، سلب شده و همه فعالان بازار می‌توانند در پذیره نویسی جدید سهام اینشرکتهامشارکت کنند.

ماده یک قانون مذکور می‌گوید:

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران یافرابورسکه کنترل یا مالکیت بیش از ۵۰ درصد سهام آنها در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری مصوب ۸ مهر سال ۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی قرار دارند، موظفند از تاریخ لازمالاجراءشدن این قانون تا پایان مدت اعتبار قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، تأمین منابع مالی موردنیاز از طریق بازار سرمایه را پس از تصویب درخواست افزایش سرمایه در مجمع عمومی شرکت از محل افزایش سرمایه به روش صرف سهام با سلب حق تقدم از سهامداران و عرضه عمومی آن انجام دهند. استفاده از سایر روش‌های تأمین منابع مالی از بازار سرمایه منوط بهتائیدسازمان بورس مبنی بر عدم امکان تأمین مالی از طریق فوق است.

منبع: مهر

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24