Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ه گزارش تیم اقتصادی شفقنا: خرید خودرو در بازار درست دوم آن هم با قیمت های نجومی این روزها به اصطلاح عوام جگر شیر می خواهد. خیلی سخت می توان مطمئن شد که خرید انجام شده یک خرید مناسب و بدون دردسرهای بعدی است. طبق تجربه ٧ساله کارشناسان همراه مکانیک مشخص شده است که بیش از ٧۵ درصد خودروهای موجود در بازار خریدوفروش خودروهای دست‌دوم حداقل یک ایراد فنی یا بدنه دارند، که فروشندگان برای فروش بالاتر معمولا آن را مخفی می‌کنند. حتی در این بین ممکن است خودرویی با سابقه تعویض اتاق به عنوان یک خودروی سالم و بدون رنگ به شما معرفی شود...

خرید خودرو کارشناسی شده، امن‌ترین راه‌حل

به گزارش تیم اقتصادی شفقنا: خرید خودرو در بازار درست دوم آن هم با قیمت های نجومی این روزها به اصطلاح عوام جگر شیر می خواهد. خیلی سخت می توان مطمئن شد که خرید انجام شده یک خرید مناسب و بدون دردسرهای بعدی است. طبق تجربه 7ساله کارشناسان همراه مکانیک مشخص شده است که بیش از 75 درصد خودروهای موجود در بازار خریدوفروش خودروهای دست‌دوم حداقل یک ایراد فنی یا بدنه دارند، که فروشندگان برای فروش بالاتر معمولا آن را مخفی می‌کنند. حتی در این بین ممکن است خودرویی با سابقه تعویض اتاق به عنوان یک خودروی سالم و بدون رنگ به شما معرفی شود.

کارشناسی پیش از خرید تا حد بسیار زیادی می تواند این مشکلات را رفع کند . اما شاید برای شما هم کارشناسی تک تک خودرو ها اندکی مشکل و هزینه بر باشد. پس راه حل چیست ؟

کارشناسی پیش از خرید خودرو واجب است نه مستحب!

همزمان با پیشرفت انسان در تمامی علوم، ترفندهای صافکاری نقاشی و یا تعویض قطعات روز به روز در حال پیشرفت است، این پیشرفت تا حدی است که به راحتی قبل کار نقاش و صافکار قابل تشخیص نیست. بنابراین بهترین و منطقی‌ترین راه استفاده از کارشناسان تخصصی هر خودرو برای کارشناسی پیش از خرید خواهد بود. مواردی در خودرو ها دیده می شود که میزان کیلومتر و کارکرد خودرو با شرایط واقعی مطابقت ندارد؛ و به‌اصطلاح کیلومتر خودرو کم شده است. برای جلوگیری از افتادن در دام چنین فروشنده هایی بهتر است پیش از خرید از کارشناسی خودرو اطمینان حاصل کنید. در صورتی که برای شما نیز کارشناسی تک تک خودرو ها اندکی مشکل زاست و یا فکر می کنید که می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند پس بهتر است به سراغ خودرو های کارشناسی شده بروید تا بتوانید خرید مطمئنی را انجام دهید.

کارشناسی خودرو به سه بخش کارشناسی خود را برای بدنه، کارشناسی فنی موتور و جعبه‌دنده و همچنین تست رانندگی،آپشن و تجهیزات تقسیم خواهد شد.

کارشناسی خودرو برای بدنه

کارشناسی خودرو در بخش بدنه به ترتیب اولویت و اهمیت انجام می شود. در مرحله اول خودرو برای سالم بودن شاسی و ستون‌ها بررسی خواهد شد. شاسی و ستون ها می توانند در صورت خرابی افت قیمت زیادی را برای خودرو ایجاد نمایند. پس از شاسی و ستون ها، رنگ‌شدگی و یا تعویض قطعات بدنه تست می‌شود.

بهترین روش برای تشخیص رنگ‌شدگی و یا بتونه در قسمت‌های زیر رنگ را می‌توان روش استفاده از دستگاه تست رنگ دیجیتال دانست. این روش که به راحتی می‌تواند حتی پاشیده شدن کیلر بر روی رنگ خودرو را تشخیص دهد میزان ریسک شما را در کارشناسی خودرو نسبت به روش های مرسوم قدیمی کاهش خواهد داد.

یک خودروی کارشناسی شده بایددر تمام این موارد شرایط شفاف و مشخصی داشته باشد. در صورتی که یک خودروی کارشناسی شده خرید می کنید باید با اطمینان بدانید که کدام یک از قطعات خودرو دارای رنگ شدگی و یا تعویض هستند و قیمت خودرو بر اساس آن ها تعیین شود.

کارشناسی فنی شامل موتور و گیربکس

دقت داشته باشید درصورتی‌که پیشرانه یک خودرو مشکل پیستون و یا سوپاپ داشته باشد با هزینه‌های بسیار گزافی برای تعمیر آن روبرو خواهید شد. بنابراین باید در کارشناسی خودرویی که خرید می کنید تمامی این موارد از جزئی ترین بخش های موتور و گیربکس مشخص شده باشد.

یک بخش با اهمیت دیگر در کارشناسی فنی خودرو را قسمت جلوبندی خودرو تشکیل می‌دهد. در این بخش قسمت‌های مختلف زیر و بند خودرو به طور کامل بررسی و در تست رانندگی چک خواهند شد. در یک خودروی کارشناسی شده می توانید اطمینان حاصل کنید که قطعات مختلف به در شرایط مختلف رانندگی متناسب با خودرو جواب خواهند داد. پس از این قسمت نوبت به تست بخش‌های مختلف خودرو توسط دستگاه دیاگ خواهد رسید. در تست دستگاه دیاگ بسیاری از خطاهای خودرو مشخص خواهد شد، برای مثال درصورتی‌که ترمز abs خودرو به‌خوبی عمل نکند در این قسمت خطای آن مشخص خواهد بود.

تست رانندگی و تجهیزات

در آخرین مرحله از کارشناسی خودرو تست رانندگی به همراه تست تجهیزات و آپشن های خودرو مطرح خواهد بود. خودروهای امروزی به دلیل دارا بودن آپشن های متعددی که دارند نیاز به کارشناسی و تست و بررسی کامل خواهند داشت. بنابراین این خودرو پس از بررسی‌های قبلی در تست رانندگی و تست تجهیزات بررسی خواهد شد. دقت داشته باشید تنوع آپشن ها و عملکرد خودروهای امروزی در رانندگی باعث شده است فقط افرادی قادر به بررسی خودرو باشند که به‌تمامی موارد خودرو آشنایی کامل دارند.

خرید خودرو کارشناسی شده، راه حل معاملات خودرویی موفق

انجام کارشناسی به روش هایی که در بالا توضیح داده شد پیش از خرید هر خودرویی واجب است. ولی تجربه نشان داده است که افراد برای انتخاب خودروی مورد نظر خود به طور میانگین 3 تا 5 خودرو را در مراحل نهایی خرید بررسی می کنند. این تعداد ممکن است باعث شود تا هزینه های زیادی به شما تحمیل گردد. بنابراین بهتر است تا با مراجعه به وبسایت نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک خودروی خود را انتخاب نمایید. در این نمایشگاه تمامی خودرو ها کارشناسی شده اند و در موقع خرید نیز می توانید ضمانت 7 روزه خرید را از همراه مکانیک دریافت نمائید.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24