Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خود را مهیای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای تصویب افزایش سرمایه ای جذاب از محل اندوخته سرمایه ای می کند.

سهامداران «وبانک» منتظر افزایش سرمایه ای جذاب باشند

بورس24 : سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خود را مهیای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای تصویب افزایش سرمایه ای جذاب از محل اندوخته سرمایه ای می کند.

68 درصد افزایش سرمایه برای هلدینگ چند رشته ای صنعتی گروه توسعه ملی به منظور اصلاح ساختار مالی در حال طی مراحل برگزاری مجمع است. برنامه افزایش سرمایه این چند رشته ای صنعتی از محل اندوخته سرمایه ای است و این شرکت جزو معدود هلدینگ هایی است که در راستای افزایش حقوق صاحبان سهام خود این برنامه را عملیاتی می کند.

سیامک ظاهری جانشین مدیرعامل و معاونت مالی اداری شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی درباره پیشنهاد هیات مدیره «وبانک» برای افزایش سرمایه 68 درصدی این مجموعه به بورس24 گفت: به موجب ماده 58 اساسنامه شرکت های چند رشته ای صنعتی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار خالص سود حاصل از فروش سهام در هر سال به حساب اندوخته سرمایه ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده شرکت با پیشنهاد هیات مدیره و پس از اخذ مجوز سازمان بورس و سایر تاییدیه های قانونی با تصویب مجمع عمومی فوق العاده این اندوخته قابلیت انتقال به حساب سرمایه شرکت و تبدیل شدن به سهام جایزه را داراست.

وی در ادامه گفت: طی سالیان اخیر گروه توسعه ملی واگذاری هایی را در دستور کار داشته و از محل فروش سرمایه گذاری ها طی سال های اخیر سودهای خوبی را شناسایی کرده است. با توجه به ماهیت این سودها و غیر قابل تقسیم بودنش همواره سهامداران امکان دریافت این سود را نداشتند. با توجه به این موضوع هیات مدیره سرمایه گذاری گروه توسعه ملی برنامه افزایش سرمایه از محل اندوخته سرمایه ای را به جریان انداخت و در حال طی مراحل قانونی و آماده سازی مراحل برای برگزاری مجمع افزایش سرمایه هستیم.

ظاهری درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش سرمایه نیز گفت: افزایش سرمایه فعلی همانطور که در بالا نیز گفته شد از محل اندوخته سرمایه ای است و نیازی به آورده نقدی سهامداران ندارد. بنابراین سهامداران به نسبت سهامی که دارند سهام جایزه دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت سهامداری گروه توسعه ملی سهامدار عمده ما بانک ملی اقدامات لازم را در خصوص اخذ مجوز بانک مرکزی برای این افزایش سرمایه عملیاتی کرد و در خرداد ماه نیز مجوز افزایش سرمایه ما از محل مذکور از بانک مرکزی اخذ شده است. همچنین گزارش توجیهی افزایش سرمایه ما نیز با عنوان جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده تنظیم و اظهار نظر حسابرس را در این خصوص اخذ کردیم.

ظاهری گفت: همانطور که در کدال نیز افشا شده است مجوز افزایش سرمایه «وبانک» از محل اندوخته سرمایه ای از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در مورخ 24 شهریور ماه صادر شده است و به زودی مجمع عمومی فوق العاده برای تصویب افزایش سرمایه را برگزار خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24