Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شاخص کل بورس امروز یکشنبه (۲۲ شهریور) با رشد ٢٧ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۵٨٣ هزار واحدی شد. این جهش به دلیل تاثیرگذاری نمادهایی همچون فولاد، فملی، کگل، امید و غدیر بر روی شاخص کل بورس رقم خورده است.

استارت تشکیل صندوق ٣٠ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از سهام شرکت های معدنی و فلزی از فردا

بورس24 : شاخص کل بورس امروز یکشنبه (۲۲ شهریور) با رشد 27 هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و 583 هزار واحدی شد. این جهش به دلیل تاثیرگذاری نمادهایی همچون فولاد، فملی، کگل، امید و غدیر بر روی شاخص کل بورس رقم خورده است.

طبق گفته کارشناسان، اعلام خبر برنامه ریزی برای تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی توسط ایمیدرو به منظور حمایت از سهام شرکت های معدنی و فلزی با راهبری ایمیدرو، منجر به جهش نمادهای معدن و صنایع معدنی شده است.

قرار است روز یکشنبه 23 شهریور جاری، مدیران عامل شرکت های سرمایه گذاری امید، مبارکه، ملی مس، توسعه معادن و فلزات، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان و فولاد خراسان به میزبانی ایمیدرو گرد هم آیند تا تشکیل صندوق 300 هزار میلیارد ریالی به منظور حمایت از سهامداران را کلید بزنند.

ارزش بازار شرکت های حاضر در این جلسه که ابتدای هفته آتی برگزار می شود، به بیش از ۵۵ میلیارد دلار می رسد.

خداداد غریب پور هفته گذشته از عزم جدی ایمیدرو و شرکت های معدنی در حمایت از سرمایه سهامداران در بورس خبر داد و وعده داد که اقداماتی در این راستا اتخاذ خواهد شد.

پس از انتشار این خبر، دو شرکت بزرگ ملی مس و فولاد مبارکه اخباری از تقویت بورس و حمایت از سهامداران دادند.

اقدامات 2 غول معدنی برای حمایت از دارایی سهامداران

*ملی مس

شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای تاکیدات خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و با هدف حمایت از سهامداران خرد 500 میلیارد تومان برای حمایت از سهام مس در بورس اختصاص داد. همچنین این شرکت در رایزنی و تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادار به دنبال پیاده سازی طرحی است که در صورت تصویب آن امنیت بیمه‌‌ای برای سهامداران مس در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

در این خصوص اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه در رابطه با سهام شرکت مس وظیفه مدیریت صیانت از سرمایه‌های سهامداران خرد و عمده شرکت مس در زمان تلاطم و شوک‌های اقتصادی غیر مترقبه است، گفت: سهامداران عمده ما به ارزش این سهم واقفند و در سال گذشته فروشنده جدی در سهام شرکت مس در بین حقوقی‌ها و سهامداران عمده نداشتیم و این دسته از سهامداران به افزودن سهم مس به پورتفوی خود اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه در رابط با سهامداران خرد و حمایت از آنها در زمانی که تلاطم در بازار به وجود می‌آید ما برنامه‌های حمایتی داریم، افزود: شرکت مس در کنار این اقدام با مجموعه ایمیدرو رایزنی‌هایی در خصوص حمایت از بازار سهام شرکت‌های معدنی داشت و طی این مذاکرات قرار شد که با هماهنگی ایمیدرو بازار گردانی شرکت های معدنی منسجم تر و با یک برنامه منظم تری انجام بشود.

*فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه نیز در راستای سیاست های دولت و تاکید رئیس هیات عامل ایمیدرو برای حمایت از سهامداران و شرکت های سرمایه پذیر، 2 اقدام مهم انجام داده است.

با توجه به روند منفی هیجانی ایجاد شده در بورس طی هفته های اخیر که منجر به ایجاد فضای نامطمئن در جامعه سهامداران حقیقی و درنتیجه، خروج نقدینگی از این بازار شده است، شرکت فولاد مبارکه نسبت به حمایت از سهام داران خود و شرکت های سرمایه پذیر اقدام کرد.

در نخستین اقدام، با توجه به صدور مجوز خرید سهام خزانه، پیگیری برای دریافت مصوبه از هیات مدیره شرکت، توسط معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفت و این موضوع براساس دستورالعمل افشای اطلاعات با اهمیت، طی اعلامیه شفاف سازی در سامانه کدال، اطلاع رسانی شد.

حمایت از سهام شرکت های موجود در پرتفوی شرکت فولاد مبارکه (سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد هرمزگان و سرمایه گذاری توکا فولاد) به فراخور فضای حاکم بر آنها، گام دیگر حمایتی بود.

به نظر می رسد جدیت ایمیدرو و شرکت های معدنی در حمایت از بورس نوید دهنده روزهای مثبتی برای این نمادها خواهد بود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24