Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار همچنان متاثر از هیجان فروش دست روی ماشه فروش دارد و شاید کمتر به این موضوع توجه می کند که فقط در تهران بر اساس آمار منتشر شده در سایت بانک مرکزی میانگین خرید یک متر آپارتمان در محدوده ٢٣ میلیون تومان قرار دارد.

«ثاخت» به دنبال تحول در صنعت ساختمان؛ امکان احداث پروژه های انبوه در کمتر از یک سال

بورس24 : گروه «ث» یکی از گروه هایی است که این روزها با رشد عجیب ارزش دارایی ها روبرو است اما بازار همچنان متاثر از هیجان فروش دست روی ماشه فروش دارد و شاید کمتر به این موضوع توجه می کند که فقط در تهران بر اساس آمار منتشر شده در سایت بانک مرکزی میانگین خرید یک متر آپارتمان در محدوده 23 میلیون تومان قرار دارد.

صنعت ساختمان معمولا با توجه به پروژه محور بودن و دارایی های ساختمانی که در اختیار دارد قدری متفاوت از سایر صنایع باید بررسی شود. بسیاری از شرکت های ساختمانی پروژه هایی دارند که هزینه های آن بر اساس متغیرهای سال های گذشته بود و فروش ها را با قیمت روز انجام می دهند و علاوه بر وضعیت سود و زیان سالانه باید ارزش روز دارایی ها را برای تصمیم گیری لحاظ کرد.

بین المللی توسعه ساختمان با نماد «ثاخت» یکی از نمادهای گروه ساختمان است که علی رغم شرایط رو به رشد و پتانسیل هایی که در خود جای داد پایین ترین قیمت را در بین هم گروه ها دارد و باید قدری متفاوت آن را بررسی کرد.

این شرکت دارایی های قابل توجه از جمله پروژه برج های مسکونی کیش، 33 درصد پروژه مگا پارس، پروژه ایزد شهر، پروژه پزشکان مشهد، پروژه تجاری تفریحی سعدی شیراز و چندین پروژه خرد و کلان دیگر را در اختیار دارد.

این شرکت همچنین 40 درصد از شرکت آ.س.پ و 30 درصد شرکت باغمیشه را نیز تحت تملک دارد و از همه مهمتر با برنامه هایی که در دست اجرا و پیاده سازی دارد پتانسیل های خوبی را در حوزه کاهش هزینه ها در دست اجرا دارد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری بین المللی توسعه ساختمان درباره آخرین رخدادهای این شرکت و اقدامات صورت گرفته به بورس24 گفت: «ثاخت» با رخدادهای خوبی مواجه است و تازه ترین آن که اخیرا در کدال نیز افشا شد موضوع واگذاری واحدهای تجاری در برج تهران است که با توجه به بهای تمام شده آن سود بسیار خوبی برای مجموعه محقق کرد.

وی در ادامه گفت: از اقدامات مهمی که در مجموعه توسط تیم مدیریتی عملیاتی شد ساماندهی بدهی ها و مدیریت هزینه های مالی است؛ اتفاقی که از هزینه های مجموعه به شدت کاهش می دهد و منجر به افزایش حقوق صاحبان سهام خواهد شد. از اقداماتی که در این حوزه عملیاتی شد و در مجمع سال مالی گذشته نیز مدیریت عامل مجموعه به آن پرداخت بازنگری و بررسی مجدد بدهی هاست. با اقداماتی که صورت گرفت بیش از 60 درصد از بدهی های ما به بانک صادرات و 50 درصد از بدهی های ما به بانک انصار تسویه شده است که آثار مثبتی در کاهش هزینه های مالی ما داشته است.

وی گفت: همچنین با پیگیری هایی که صورت گرفت اسناد مالکیت واحدهای برج مسکونی تهران در سال جاری پس از 15 سال تعیین تکلیف و تحویل شد.

وی افزود: از مهمترین اقداماتی که صورت گرفت تعیین تکلیف پرونده های حقوقی سال های گذشته در مجموعه بود؛ اقداماتی که عمده آنها به نتایج خوبی رسیده است و به مرور پس از دریافت رای قطعی از طریق کدال افشا خواهد شد و نتایج مالی آنها در گزارشات اطلاع رسانی خواهد شد.

او درباره پروژه های در دست اجرا و دارایی ها ی در جریان تکمیل هم گفت: از شاخص ترین پروژه هایی که دردست اجرا داریم پروژه های 655 واحدی رویای کیش در بهترین ساحل کیش است که 50 درصد از این پروژه متعلق به ماست و با توجه به رشد قیمت ها در حوزه ساختمان ارزش افزوده بسیار خوبی برای مجموعه به همراه دارد. با توجه به بهای تمام شده پروژه، موقعیت مکانی و قیمت های فروش بسیار خوب در منطقه انتظار داریم پس از فروش سود خوبی از این محل شناسایی کنیم و اهتمام ویژه ای برای تکمیل هر چه سریعتر پروژه وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری «ثاخت» درباره پروزه مگاپارس نیز گفت: این پروژه در منطقه شرق تهران واقع شده و 33 درصد از آن متعلق به ماست و با توجه به پیشرفت 70 درصدی پروژه انتظار داریم در سال 1401 شاهد بهره برداری کامل از آن باشیم. این پروژه نیز از ارزندگی بالایی برخوردار است و ارزش افزوده خوبی برای ما خواهد داشت و یکی از دارایی های ارزنده ماست و شرایط منحصر به فردی دارد. این پروژه بزرگترین پروژه مال سبز تجاری تهران است که بزرگترین بام سبز را نیز دارا خواهد بود.

لطیفی گفت: پروژه دیگر ما در ایزد شهر نوشهر در یکی از مناطق خوب شمال کشور که فاز 1 آن که تجاری است در حال تکمیل است.پروژه پزشکان در مشهد از دیگر پروژه های ماست که در یکی از بهترین مناطق مشهد واقع شده است و با توجه به ارزش افزوده ای که دارد در حال بررسی برای پیاده سازی مناسب ترین استراتژی فروش برای واحد های این پروژه هستیم.

وی افزود: همچنین پروژه تجاری تفریحی سعدی شیراز که در عفیف آباد از مناطق خوب شیراز واقع شده و در مرحله واگذاری است و ترجیح دادیم تا واگذاری آن را به دلیل شیوع بیماری کرونا و رکود کسب و کار ها قدری به تعویق بیندازیم تا با مناسب ترین قیمت اقدام به واگذاری آن کنیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در «آ س پ» نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه دو پروژه بزرگ ساختمان غدیر میرداماد و بیمه کوثر را در دست اجرا دارد و در حال سرمایه گذاری گسترده در اجرای صنعتی سازی پروژه هاست که این امکان را فراهم می کند تا در اجرای پروژه های انبوه به صورت صنعتی و در بازه زمانی کمتر از یک سال به مرحله تحویل برسد. این اتفاق در نوع خود در صنعت ساختمان کشور کم نظیر است و تحول بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول درباره روند قیمت سهم نیز گفت: «ثاخت» دارایی های ارزشمندی دارد و با توجه به اولویت بندی هایی که کردیم پروژه های ما با سرعت در حال ساماندهی و تکمیل است، تورم حاکم بر فضای املاک و مستغلات نیز منجر شده تا ارزش دارایی های ما با رشد خوبی روبرو شود، از طرفی اقدامات بسیار خوبی در حوزه تعیین تکلیف پرونده های حقوقی به نفع شرکت و مدیریت بدهی ها در دست اجرا است که همگی چشم انداز پیش روی مجموعه را روشن می کند، اما این روزها شرایط بازار و هیجانات موجود منجر به کاهش ارزش سهام شده است و انتظار می رود سرمایه گذاری با دید میان مدت و بلند مدت با توجه به شرایط شرکت بازدهی خوبی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24