Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

قوه مجریه بر شرایط بورس اشراف ندارد و باید پاسخگو باشد مجلس یکشنبه بررسی می کند با تداوم حمایت حقوقی ها مخالفم ، دولت باید سیاست های درست تری را در پیش بگیرد افزایش قیمت دلار نشان دهنده این است که سرمایه مردم از بورس به سمت دلار در حال حرکت است

دولت مسئول مستقیم شرایط فعلی بورس است

بورس24 : وضعیت این روزهای بازار سرمایه همانند کلاف سردرگمی شده که یافتن سرنخ آن انگارمدت ها زمان خواهد برد. روند نزولی بازار با وجود وعده و وعید حقوقی ها مبنی بر حمایت از بورس تهران همچنان ادامه دارد و فعالان همچنان با تابلوی قرمز رنگ بورس مواجه هستند. روند نزولی شاخص کل بورس امروز هم ادامه یافت و این نماگر مهم بیش از ۵۲ هزار واحد کاهش پیدا کرد.

محسن زنگنه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با بورس24 در رابطه با روند نزولی بازار سهام و اقدامات مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت: ما دو مشکل در بحث بازار سرمایه داریم که البته در سایر بخش های اقتصادی نیز وجود دارد و دولت با آن دست به گریبان است. مشکل اول این است که دولت استراتژی و راهبرد مناسبی در این حوزه از همان ابتدا نداشت. بخش نامه ها و مصوبات دائم در حال تغییر بودند و این ها خود سبب بروز مشکلات و مسائل عدیده ای می شود. اتفاقاتی که برای صندوق دارا دوم پیش آمد خود بر این ماجرا صحه می گذارد.

او افزود: نکته دوم این است که اکثر عرضه کنندگان بازار سرمایه را شرکت هایی تشکیل می دهند که به نوعی شرکت های دولتی و یا خصولتی هستند. خریداران عمده نیز به همین ترتیب است.نکته ای که وجود دارد این است که متاسفانه از دولت قدرتمندی در حوزه های پولی و مالی برخوردار نیستیم. شرکت ها هم مانند بانک ها بیشتر منافع بنگاه داری خود را مد نظر دارند ، تا اهداف و راهبردهای دولت را.

نماینده تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: تعدد بخش نامه ها تنها به بی اعتماد کردن هر چه بیشتر فعالان بازار کمک می کند. در همین راستا مجلس شورای اسلامی باید ورود کرده و نظارت کند. از سویی اظهار نظرهای برخی افراد و شخصیت های سرشناس را شاهدیم این افراد یا مطلع نیستند که صحبت هایشان بر بازار تاثیر می گذارد یا مطلع هستند که دولت باید با این افراد برخورد کند.

وی افزود : کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باید ورود پیدا کند. دولت باید به عرضه ها سرعت بیشتری ببخشد. بیش از ۱۰۰ پروژه وجود دارد که این ها آماده ورود به صندوق پروژه هستند. سوالی که مطرح می شود این است که چرا سازمان بورس طی این سال ها تنها یک صندوق پروژه را سامان دهی کرده است. متاسفانه دولت با فضای مدیریتی که ایجاد کرده نشان داده که درک درستی از شرایط ندارد.

وی افزود : من به شدت با ورود حقوقی ها برای خرید و فروش سهام و حمایت مخالف هستم. چرا که هم شرایط بازار نسبت به پنج سال گذشته تغییر کرده و هم این که ما هم اکنون از دولت قدرتمندی برخوردار نیستیم که بر حقوقی ها اشراف داشته باشد.

زنگنه بیان کرد: در واقع هم بانک ها و هم شرکت های دولتی بیش از این که خود را ملزم به رعایت دستورالعمل های دولت بدانند خود را ملزم به رعایت اصول بنگاه داری می دانند. به همین دلیل هر زمان که این ها ورود پیدا کرده اند متاسفانه بازار دچار صدمات بسیار بیشتری شده است. برداشت ما در مجلس این است که اشکال در ساختار و تیم اقتصادی دولت وجود دارد متاسفانه این ترکیب ، عملکرد کاملا ناهماهنگی با یکدیگر دارند. این مهم مردم را هم بلاتکلیف کرده است.

او تاکید کرد: دولت باید تدبیری اتخاذ کند. افزایش قیمت دلار نشان دهنده این است که سرمایه مردم از بورس به سمت دلار در حال حرکت است. در این صورت و با افزایش قیمت دلار باز هم شاهد روندی صعودی بورس خواهیم بود و سرمایه ها مجددا به سمت این بازار حرکت می کند و شاهد این سیکل معیوب خواهیم بود. روز یکشنبه هفته آینده در مجلس پیشنهاداتی را مطرح خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • حسن نلمی
    حسن نلمی

    تا هفته اینده چیزی از سزمایه ما باقی نمونده الان 40 روز هست که بازار یا رنج زده یا منفی بوده هرکسی هم که حتی در بهترین قیمتها وارد شده باشه واصولی الان حذ اقل 30 تا40 درصد سر مایش از دست رفته

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24