Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شهرام صدرا مدیرعامل برق و انرژی پیوند در نشست خبری عرضه اولیه سهام این شرکت که در فرابورس ایران برگزار شد گفت: این شرکت مالک نیروگاه سیکل ترکیبی قم بوده که البته مالک نهایی آن بنیاد مستضعفان است. به عنوان سیزدهمین شرکتی هستیم که امسال در فرابورس عرضه خواهیم شد. با توجه به ارزش بالای دارایی های نیروگاه ها روند ورود به بازار سرمایه تسریع شده و سبب شد که ما هم بتوانیم وارد بازار سرمایه شویم. نیروگاه قم در سال ٧٢ به عنوان دومین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور ساخته شد.

پتانسیل های «بپیوند» به روایت مدیرعامل

بورس24 : شهرام صدرا مدیرعامل «بپیوند» در نشست خبری عرضه اولیه سهام این شرکت که در فرابورس ایران برگزار شد گفت: این شرکت مالک نیروگاه سیکل ترکیبی قم بوده که البته مالک نهایی آن بنیاد مستضعفان است. به عنوان سیزدهمین شرکتی هستیم که امسال در فرابورس عرضه خواهیم شد. با توجه به ارزش بالای دارایی های نیروگاه ها روند ورود به بازار سرمایه تسریع شده و سبب شد که ما هم بتوانیم وارد بازار سرمایه شویم. نیروگاه قم در سال 72 به عنوان دومین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور ساخته شد.

او گفت: در سال 76بخش بخار این نیروگاه ساخته شد. در کشور ضریب بهره برداری بسیار بالایی دارد. 165 نفر از سهامداران "بپیوند" از کارکنان نیروگاه هستند. ایران در تولید برق جهان رتبه 14 است. البته در منطقه رتبه یک را داریم. خوشبختانه راندمان بسیار بالایی داریم بیش از 47 درصد راتندمان نیروگاه ما است.

او افزود: از لحاظ تعمیرات، توانسته ایم زمان خروج واحدهایمان را در زمان تعمیران کاهش دهیم. تعمیرات ای ار 120 روز به طول می انجامد و الان با همت مهندسین این مدت به 45 روز کاهش پیدا کرده است. در سال 97 چهار میلیون و 400 هزار مگاوات ساعت آمادگی داشتیم و در سال 98 چهار میلیون و 700 هزار مگاوات و امیدواریم امسال به بیش از پنج میلیون مگاوات ساعت برسیم. برای افزایش درآمد شرکت پیگیر موضوعاتی هستیم. که ظرفیت های قانونی را افزایش دهیم. از سویی پیگیر افزایش قیمت ها هستیم.

مدیرعامل شرکت برق و انرژی پیوند در این نشست خبری اظهار کرد: ترکیب سهامداران "بپیوند" شرکت نفت بهران، شرکت برق و انرژی، نیروگاه مرکزی صبا، خدمات دریایی و بندی سینا، بازرگانی و پیوند تجارت ایرانیان و 165 نفر از کارکنان از جمله سهامداران شرکت هستند. دارایی های غیر جاری شرکت سه میلیارد 925 میلیون ریال بوده و دارایی های جاری دو میلیارد و 900 میلیون ریال است. با توجه به کار کارشناسی که در 31 تیر ماه سال جاری انجام دادیم ارزش دارایی های شرکت حدود 6 هزار و 900 میلیارد تومان برآورد شد. ضریب خروج اضطراری ما کمتر از یک درصد است که نشان دهنده بهره برداری خوب ما است.

شهرام صدرا همچنین بیان کرد: فعلا برنامه توسعه ای در دستور کار نداریم. شاید در سال های آتی با انرژی ها نو و یا ساخت بلوک های گازی نیروگاه را توسعه دهیم. چشم انداز خوبی برای شرکت متصور هستیم. سهامداران مطمئن باشند سودی که به آن ها تعلق می گیرد اطمینان داشته باشند ثابت و با روند صعودی همراه خواهد بود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24