Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بررسی ها نشان می دهد : شرکت سرمایه گذاری سایپا مجموعاً ۵۰ میلیارد برگه سهم خساپا (۱۷ میلیارد به طور مستقیم و ۳۴ میلیارد به طور غیرمستقیم و از طریق ورنا) دارد. این به معنای آن است که هر سهم وساپا دارنده حدودا ۵ سهم خساپا است. ارزندگی سهم با توجه به رشد قیمتی سایپا بیش از پیش خواهد بود. با رشد قیمت خساپا هر روز حدود ١٠٠ تومان به ارزش دارایی های وساپا اضافه می شود. خوب است توجه شود که سایپا نیز سهامدار مجموعه های بزرگی همچون خزامیا، خپارس، ولساپا، پلاسک، خاذین، خکمک، ختور، خزر و ... است. از دیگر دارایی های با ارزش وساپا می توان به بلوک ١۴.۵ درصدی تامین سرمایه لوتوس پارسیان اشاره نمود که عملکرد بی نظیری را از خود به نمایش گذاشته است.

چند تلنگر درباره «وساپا»

بورس24 : بررسی ها نشان می دهد : شرکت سرمایه گذاری سایپا مجموعاً ۵۰ میلیارد برگه سهم خساپا (۱۷ میلیارد به طور مستقیم و ۳۴ میلیارد به طور غیرمستقیم و از طریق ورنا) دارد. این به معنای آن است که هر سهم "وساپا" دارنده حدودا 5 سهم "خساپا" است. ارزندگی سهم با توجه به رشد قیمتی سایپا بیش از پیش خواهد بود.

با رشد قیمت "خساپا" هر روز حدود 100 تومان به ارزش دارایی های "وساپا" اضافه می شود. خوب است توجه شود که سایپا نیز سهامدار مجموعه های بزرگی همچون خزامیا، خپارس، ولساپا، پلاسک، خاذین، خکمک، ختور، خزر و ... است. از دیگر دارایی های با ارزش "وساپا" می توان به بلوک 14.5 درصدی تامین سرمایه لوتوس پارسیان اشاره نمود که عملکرد بی نظیری را از خود به نمایش گذاشته است.

"وساپا" در پنج ماه اول سال مالی جاری مجموعا 187 میلیارد تومان سود ناشی از واگذاری سهام و سود نقدی شناسایی کرده و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است. در عین حال در صورت عرضه زیرمجموعه های خود در بازار سرمایه امکان شناسایی سودهای قابل توجهی را نیز دارد. گفتنی است که "وساپا" سهامدار شرکت های غیر بورسی نظیر تجارت الکترونیک خودرو تابان، پیشگامان بازرگانی ستاره تابان، ستاره سفیران آینده، گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا، انرژی گستر ساینا اروند و رویال صدف کیش است.

این طور شنیده شده که شرکت سرمایه گذاری سایپا برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در دستور کار خود قرار داده است. از سوی دیگر احتمال عرضه اولیه سهام شرکت سیمیکو به گمانه زنی ها در خصوص برنامه این شرکت برای تامین مالی از محل بازار سرمایه قوت می بخشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24