Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در هفته ای که گذشت بازار سهام روند منفی را تجربه کرد و شاهد این بودیم که پس از رشد شتابان شاخص کل از محدوده ٩۶ هزار واحد تا ٢ میلیون واحد، روند اصلاح آغاز شده است. رشد دو سال اخیر در تاریخ بورس بی سابقه بود و اکنون نیز روند نزولی ای که در آن هستیم، سرعت بی سابقه ای دارد. سید مهدی سدیدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی بانک ها به عنوان یکی از حقوقی های فعال در کاهش هیحانات روز دوشنبه، با بورس ٢۴ گفت و گو کرده است.

گفت و گو با یک حقوقی که امروز از بازار حمایت کرد؛ حمایت ما دستوری نبود، بلکه قیمت ها را ارزنده دیدیم

بورس24 : در هفته ای که گذشت بازار سهام روند منفی را تجربه کرد و شاهد این بودیم که پس از رشد شتابان شاخص کل از محدوده 96 هزار واحد تا 2 میلیون واحد، روند اصلاح آغاز شده است. رشد دو سال اخیر در تاریخ بورس بی سابقه بود و اکنون نیز روند نزولی ای که در آن هستیم، سرعت بی سابقه ای دارد.

روز دوشنبه حقوقی ها به طور جدی برای ساماندهی شرایط بسیج شدند و شاهد معاملات پر حجم و بازاری نقد شونده تر از روزهای قبل بودیم.

با توجه به اینکه نقد شوندگی یکی از اصول مهم در بازار سهام است شاهد برنامه ریزی خوب حقوقی های بازار در راستای کاهش هیجان و افزایش نقدشوندگی بازار بودیم .

سید مهدی سدیدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی بانک ها به عنوان یکی از حقوقی های فعال در کاهش هیحانات روز دوشنبه به بورس24 گفت: روز دوشنبه بانک های بزرگ مانند ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، صندوق بازنشستگی بانک ها تامین سرمایه تمدن منایع قابل توجهی را برای کاهش هیجانات و افزایش نقدشوندگی در بازار به کار انداختند.

وی ادامه داد: به تدریج هلدینگ های بزرگ مانند شستا و صندوق نفت نیز منسجم تر عمل نموده و پر قدرت تر وارد میدان خواهند شد.

سدیدی افزود: امروز جزء معدود دفعاتی بود که حقوقی ها به صورت منسجم در زمان بازار با هماهنگی ارکان وزارت اقتصاد برای کاهش هیجانات، مدیریت شرایط و جلوگیری از وارد شدن لطمه به سهامداران خرد جلسه مشترک داشتند تا برنامه ریزی مناسبی برای بهبود شرایط بازار داشته باشیم.

وی گفت: ما به صورت دستوری ورود نکردیم و در مورد خریدهای صورت گرفته قیمت ها را در شرایط فعلی ارزنده دیدیم و برای خرید سهام بنیادی و ارزشمند ورود کردیم. برای مثال سهامی مانند ملی مس، فولاد مبارکه، گل گهر، پتروشیمی فن آوران، پتروشیمی مارون، سرمایه گذاری غدیر و ... در شرایط مناسبی برای خرید قرار داشتند و تدریجی ورود کرده ایم.

سدیدی گفت: سهامداران حقوقی هم از سهام پرتفوی خود حمایت کردند و هم از سهامی که در شرایط فعلی ارزنده بودند. طبیعتا بهای تمام شده حقوقی های بزرگ به دلیل دید بلند مدتی که در سرمایه گذاری دارند پایین است و هم انگیزه های سرمایه گذاری برای حقوقی ها متفاوت است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی بانک ها در پایان گفت: اتقاقات اخیر حسن هایی هم داشت و این بود که سهامداران جدیدی که برای سرمایه گذاری در بورس ورود کردند تمام جنبه های بازار چه مثبت و چه منفی را تجربه کردند. قطعا این اتفاق رخدادی است که منجر می شود سرمایه گذاران هر سهمی را نخرند و به سمت سهامی که متولی دارد و بنیادی است توجه بیشتری داشته باشند.

او در پایان گفت: به هرترتیب با انسجام و همفکری ای که در بین حقوقی بزرگ بازار وجود داشت روند حمایت از بازار با هدف کاهش هیجانات و افزایش نقدشوندگی در دست اجراست و سهامداران بزرگ بازار با هیجان چه در روند مثبت و چه در روند منفی مخالفند و معتقدیم بازار باید روندی منطقی و به دور از هیجان و نقد شونده داشته باشد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24