Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سهمی که ٧ شرکت ارزنده برای عرضه اولیه دارد و افزایش سرمایه جذاب گفت و گوی بورس ٢۴ با مدیرعامل «وبانک»

بدانید در صف فروش چه سهمی نشسته اید

بورس24 : گروهی از سهامداران در حالی برای سهام ارزنده بازار از جمله چند رشته ای «وبانک» به صف نشسته اند که این گروه با موج مثبتی از خبرها و رخدادهای بنیادین مواجه است.امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل گروه توسعه ملی دو رخداد مهم «وبانک» شامل سرانجام افزایش سرمایه و وضعیت عرضه های اولیه را شفاف سازی کرده است.

آخرین وضعیت افزایش سرمایه وبانک به چه صورت است؟

با توجه به مجوز بانک مرکزی و نیز مصوبه هیئت مدیره شرکت، افشا شده در سامانه کدال برای افزایش سرمایه 68 درصدی از محل اندوخته سرمایه ای که می تواند اثر مثبتی بر ساختار مالی شرکت داشته باشد، مدارک نهایی در حال بررسی در سازمان بورس اوراق بهادار جهت صدور مجوز افزایش سرمایه از این محل است که به نظر می رسد با توجه به برنامه سازمان جهت تسریع در صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، بزودی شاهد انجام این مهم خواهیم بود.

چه برنامه ای برای افزایش سرمایه زیر مجموعه ها دارید؟

تعداد زیادی از زیر مجموعه به منظور تجدید ارزیابی دارایی ها، اصلاح ساختار مالی و همچنین تکمیل طرح های ناتمام از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی بدون نیاز به تأمین مالی و آورده نقدی سهامداران درخواست خود را به شرکت هلدینگ های ناظر و گروه ارسال نموده اند. مجموع ریالی افزایش سرمایه های غیر نقدی انجام شده در یکسال اخیر در زیر مجموعه به بیش از30 هزارمیلیارد ریال بالغ می شود و همچنین مجموع در خواست افزایش سرمایه غیر نقدی در حال بررسی نیز به عدد 15 هزار میلیارد ریال خواهد رسید. این افزایش سرمایه در گستره وسیعی از صنایع مانند سیمان، شوینده و غذایی، واسطه گری های مالی و بانکداری و صنایع برق و الکترونیک و غیره انجام شده و یا خواهد شد.

آخرین وضعیت IPO های مجموعه شرکت های گروه توسعه ملی را تشریح بفرمایید؟

با توجه به نیاز بازار برای افزایش عرضه های اولیه به منظور عمق بخشیدن به بازار و نیز انجام تکالیف قانونی ، در حال حاضر برای هفت شرکت سرمایه پذیر گروه برنامه عرضه وجود دارد که در فرآیند عرضه هرکدام از این شرکت ها پیشرفت هایی حاصل شده است. اولین و نزدیکترین شرکت به عرضه شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار است که با پرتفوی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان آماده پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. دومین شرکت نزدیک به عرضه شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی با نماد ثملی است که بازوی ساختمانی سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بوده و در حال بررسی مدارک و مستندات برای پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران می باشد. از شرکت های دیگر زیر مجموعه گروه که مراحل عرضه و پذیرش آن در حال انجام است می توان به شرکت بین المللی ساروج بوشهر اشاره نمود که گزارش های جریانات نقدینگی به ویژه جریان نقدی ارزی آن به فرابورس ایران اعلام و در انتظار اعلام نظر است. همچنین شرکت به پخش نیز که یکی از بزرگترین شرکت های توزیع کشور در حوزه مواد غذایی و دارو است نیز در حال تعیین تکلیف شرکتهای زیر مجموعه خود برای دریافت مجوز پذیرش و عرضه در فرابورس می باشد. مروارید هامون نیز که یکی از شرکت های تولیدی زیر مجموعه هلدینگ شوینده است با توجه به افزایش سرمایه پیش رو در حال فراهم نمودن مقدمات ورود به فرابورس ایران است. به غیر از شرکتهای ذکر شده شرکتهای سیمان فیروز کوه و آسیای آرام از زیر مجموعه های ساروج بوشهر که فعالیت بازرگانی انجام می دهد، نیز در فهرست برنامه عرضه عمومی سهام قراردارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • یداله عباسی
    یداله عباسی

    با این گزارش به آینده سهم امیدوار شدم،بلندمدت نگهش می دارم ،(وبانک)

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24