Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تدبیر نمایندگان مجلس برای پایان دادن به احتکار ملک و مسکن در کشور، یک هفته پس از اعلام عمومی در برخی شهرها بازتاب عینی پیدا کرده است.

ویلاهای شمال در صف فروش !

بورس24 : تدبیر نمایندگان مجلس برای پایان دادن به احتکار ملک و مسکن در کشور، یک هفته پس از اعلام عمومی در برخی شهرها بازتاب عینی پیدا کرده است.

بنگاهی ها و مشاورین املاک در شهرهای بورس ویلا و خانه های دوم از به صف شدن برخی صاحبان این املاک برای فروش سریع بخاطر ترس از پرداخت مالیات سنگین خبر می دهند.

مالیات مصوب مجلس برای دریافت از خانه های خالی از سکنه هزینه ویلاداری برای اقشار ثروتمند و متوسط جامعه را تا حد غیرقابل تحملی افزایش داده است.

اگر این مالیات دریافت شود (در صورت تصویب شورای نگهبان از ابتدای پاییز اخذ آن شروع می شود) در این صورت هر ویلادار باید سالی حداقل 40 میلیون تومان به نسبت ارزش روز ملک اش مالیات به دولت بپردازد.

راه فراری برای نپرداختن مالیات خانه خالی وجود ندارد چرا که در مصوبه مجلس آمده است ارقام سالانه مالیات بر خانه خالی به صورت تجمیعی به حساب مالک خانه در سازمان امور مالیاتی نوشته می شود. بنابراین هر زمان مالک خانه خالی بعد از چندین سال قصد فروش داشته باشد باید پیش از صدور سند محضری برای انتقال، ابتدا مفاصا حساب مالیاتی دریافت کند. برای دریافت این مفاصا حساب، یکی از فیش های واریزی که توسط سازمان به مالک داده می شود حساب و کتاب مربوط به مالیات خانه خالی است!

این احتمال هم وجود دارد که رقم تجمیعی مالیات با احتساب جرایم دیرکرد پرداخت همراه شود که در این صورت عدد سنگین تر خواهد شد.

عرضه ناگهانی ویلاها در برخی شهرهای شمالی برای فروش و فرار از مالیات خانه خالی، قیمت املاک مسکونی را کاهش خواهد داد.

در همین چند روز اخیر روند رشد قیمت فروش در آگهی های کانال های تلگرامی معرفی ویلا در شهرهای شمالی کشور متوقف شده و در مواردی کاهش نیز پیدا کرده است.

متوسط قیمت ویلا به یک میلیارد تومان رسیده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24