Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

فرهنگ حسینی کارشناس بازار سرمایه: ارزش بلوک های سهام پالایشی بیش از صد هزار میلیارد تومان است و با توجه به ارزش و قیمت های فعلی حضور خریدار خصوصی بعید است، لذا یا به صورت واگذاری رد دیون و تسویه بدهی خواهد بود یا اینکه مانند بسیاری از عرضه های این شکلی بدون خریدار روی میز می ماند. البته در صورت فروش خرد در بازار، دولت می تواند هم به نقد شوندگی بازار و هم کنترل قیمت ها کمک کند.

کارشناس بازار سرمایه: ارزش بلوک های سهام پالایشی بیش از صد هزار میلیارد تومان است؛ بعید می دانم خریدار خصوصی داشته باشد

بورس24 : فرهنگ حسینی کارشناس بازار سرمایه و مدیرعامل هلدینگ امیر در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص لغو عرضه دارا دوم در بازار سرمایه گفت: سازمان خصوصی سازی سهام پالایشی را به صورت بلوکی آگهی کرده است. ارزش این بلوک ها بیش از صد هزار میلیارد تومان است و با توجه به ارزش و قیمت های فعلی حضور خریدار خصوصی بعید است، لذا یا به صورت واگذاری رد دیون و تسویه بدهی خواهد بود یا اینکه مانند بسیاری از عرضه های این شکلی بدون خریدار روی میز می ماند.

وی گفت: پس از آن بایستی به صورت صندوق etf با هدف بخشی از بودجه دولت واگذار شود. موضوع تایید و تکذیب ها در طول ساعت بازار سبب نوسان شدید سهام های فوق و سایر بازار شد. توقف اول وقت اقدام مناسبی بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: ریسک شدیدی از سوی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به بازار وارد شد. این در حالی است که هفته های قبل افراد فوق خبرهایی در خصوص دارا دوم و دارا سوم داده بودند. دولت بایستی اعتماد ایجاد شده سرمایه گذاران به بورس را حفظ کند و بکوشد آن را افزایش دهد.

به گفته وی، بازار امسال در سطح نفت و مالیات برای دولت درآمد دارد. رقم مالیات روزانه از بورس از صد میلیارد تومان عبور کرده است.

او در خصوص روند آینده بازار و تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران هم گفت: ریسک سیاسی انتخابات ایالات متحده دارای اثر بر قیمت ارز است و از این طریق بر بازار بورس موثر خواهد بود. بازار در ماه های آتی تحت تاثیر دلار، قیمت های جهانی و حمایت و پشتیبانی دولت خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه دولت راه جایگزین دیگری هم برای عرضه در نظر گرفته است، گفت: یکی از راه های دیگر دولت برای فروش سهام عرضه به صورت خرد است که در این صورت از سوئی موجب فشار فروش و کنترل قیمت و از سوئی ایجاد افزایش سهام شناور و نقدشوندگی می شود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24