Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس سازمان خصوصی سازی خبر از منتفی شدن عرضه صندوق دوم ETF دولتی، موسوم به دارا دوم خبر داد.

عرضه «دارا دوم» منتفی شد/ رئیس سازمان خصوصی سازی: وزارت نفت همکاری نکرد

بورس24 : رئیس سازمان خصوصی سازی خبر از منتفی شدن عرضه صندوق دوم ETF دولتی، موسوم به دارا دوم خبر داد.

قرار بود در این صندوق سهام چهار پالایشگاه تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز به مردم عرضه شود. حتی شب گذشته یکی از بخش های خبری صدا و سیما اعلام کرد که دارا دوم در شهریورماه پذیره نویسی خواهد شد. اما صبح امروز رئیس سازمان خصوصی سازی این خبر را تکذیب کرد.

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با بورس24 خبر از منتفی شدن عرضه این صندوق داد و گفت: در صورتی که وزارت نفت نسبت به تاسیس صندوق ETF پالایشگاهی اقدام نکند واگذاری 15 درصد سهام پالایشگاه ها به صورت بلوکی انجام می شود. سازمان خصوصی سازی آگهی عرضه های بلوکی سهام پالایشگاه ها را انجام داده است. الان دیگر ETF پالایشگاهی نداریم. چون وزارت نفت صندوق را تاسیس نکرد.

صالح در پاسخ به این سوال که منتفی شدن عرضه این صندوق چه تاثیری بر سهام پالایشگاه ها خواهد داشت، گفت: تاثیری ندارد. فرقی نمی کند که سهام این پالایشگاه ها به صورت صندوق ETF عرضه شود یا به صورت بلوکی.

البته صالح در حالی معتقد است منتفی شدن عرضه دارا دوم تاثیری بر سهام پالایشگاه ها نخواهد داشت که تصور بازار، خلاف این عقیده صالح است.تصور بازار این بود که به دلیل عرضه دارا دوم، سهام داخل این صندوق رشد خواهد کرد اما حالا دیگر بهانه ای برای رشد این سهم ها وجود ندارد. صالح در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است خصوصی سازی سهام این پالایشگاه ها را به صورت آبشاری عرضه کند؟ گفت: سهام پالایشگاه ها با همین روش عرضه بلوکی هم رشد می کند و تفاوتی نمی کند که ما این سهام را چگونه عرضه کنیم. ضمن اینکه قرار نیست این سهم ها آبشاری عرضه شوند بلکه بلوکی عرضه خواهند شد.

صالح درباره اینکه آیا دارا سوم هم به سرنوشت دارا دوم مبتلا خواهد شد یا نه، گفت: دارای سوم به قوت خود باقی است. در حال انجام کارهای آن هستیم که آذرماه عرضه شود. وزارت صنعت باید درباره این صندوق تصمیم گیری کند که نامه هایش را هم نوشته ایم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سیدمحمدرضا موسویان
    سیدمحمدرضا موسویان

    دیشب اخبار اعلام کرد و به همین راحتی صبح اول وقت لغو شد.چقدر راحت

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24