Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد که در سال ١٣٩٠ تاسیس و در همان سال در بورس تهران پذیرفته شده در راه ایجاد پتانسیل های تازه ای قرار دارد. تبدیل شدن به هلدینگ چند رشته ای و ارتقا به بازار بالاتر ، افزایش سرمایه از محل انباشته در دو ماه آینده ، آماده سازی شرکتهای زیرمجموعه و عرضه در بورس ، توسعه معدن بور و احداث کارخانه اسید بوریک از اهم اقدامات پیش روی این شرکت درآستانه تحول هستند.

«بمیلا» هلدینگ چند رشته ای می شود

بورس24 : شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد که در سال 1390 تاسیس و در همان سال در بورس تهران پذیرفته شده در راه ایجاد پتانسیل های تازه ای قرار دارد. تبدیل شدن به هلدینگ چند رشته ای و ارتقا به بازار بالاتر ، افزایش سرمایه از محل انباشته در دو ماه آینده ، آماده سازی شرکتهای زیرمجموعه و عرضه در بورس ، توسعه معدن "بور " و احداث کارخانه اسید بوریک از اهم اقدامات پیش روی این شرکت درآستانه تحول هستند.

«بمیلا» که سهام آن عمدتا در مالکیت اشخاص حقیقی است دارای شرکت زیرمجموعه فعال به نام های «ارزش آفرینان میلاد» و «نفت میلاد پارس» و یک شرکت در آستانه ثبت به نام «میلاد برنا ابرار» است.

«شرکت ارزش آفرینان میلاد» که متولی مدیریت سبد سهام شرکت است دارای پورتفوی سهامی به ارزش 1600 میلیارد ریال بوده که شامل حدود 550 ملیارد ریال ارزش افزوده است و انتظار می رود با رشد 30 درصدی بازار سرمایه تا پایان سال ارزش افزوده آن به 1000 میلیارد ریال برسد.

شرکت «نفت میلاد پارس» هم یک شرکت دانش بنیان تولید و تصفیه روغن صنعتی با ظرفیت 170 هزار تن می باشد . اگرچه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه ظرفیت تولید کاهش یافته اما اخیرا مذاکراتی با برخی شرکتهای تولید کننده مواد شیمیایی و پالایشی صورت گرفته تا از ظرفیتهای خالی شرکت جهت سرویس دهی به شرکتهای ثالث استفاده شود . رشد ظرفیت تولید قطعا حاشیه سود شرکت را بهبود خواهد بخشید .بر اساس آمار تولید و فروش 6 ماهه اول 98 و با توجه به رشد قیمت دلار ، رشد فروش شرکت تا مرز 200 ملیارد تومان دست یافتنی می نماید که در آن صورت به هر سهم «بمیلا » حدود 70 تومان سود از این ناحیه اختصاص خواهد یافت

شرکت توسعه بازرگانی میلاد به منظور تکمیل سبد سرمایه گذاری های خود اقدام به سرمایه گذاری در شرکت میعاد نگین ابرار و معدن « بور » در منطقه ماه نشان زنجان کرده است . بهره برداری از معدن «بور » به دلیل کم نظیر بودن این معدن در کشور فرصت بسیار خوبی را در اختیار بمیلا قرار خواهد داد . «بور» یکی از مواد معدنی پرکاربرد در صنایع مختلف است و تنها شرکتی که سابقه تولید « بور» داشته و در بازار سرمایه نیز حاضر است ؛ شرکت معدنی دماوند می باشد . ذخیره احتمالی معدن پیش از فاز بهره برداری 800 تن برآورد شده در حالی که داده های استخراجی میزان ذخائر را بسیار بیشتر از مقدار فوق نشان می دهند.ضمن آنکه باطله های معدن نیز قابل فروش می باشند . همچنین احداث کارخانه های فرآوری و تولید اسید بوریک با خلوص 65 درصد که در دست مطالعه است . تولید این محصول ارزش افزوده را تا حد 4 برابر میانگین بالا می برد و با توجه به صادراتی بودن محصول و هزینه های ریالی پایین آن ، اهرم دلاری شرکت بسیار بالا ارزیابی می شود.

برآورد سود تلفیقی سال 99 شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد نشان می دهد ، از مجموع 2150 میلیارد ریال سود تلفیقی برآورد شده برای شرکت ؛400میلیارد ریال متعلق به فعالیت بازرگانی،800 میلیارد ریال ازآن شرکت ارزش آفرینان میلاد ،950میلیارد ریال هم به شرکت میلاد برنا ابرار تعلق دارد .

با احتساب این میزان رشد و با درنظر گرفتن حاشیه سود خالص ، برآورد می شود حدود 400 میلیارد ریال سود نصیب شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد شود.

براساس اطلاعات فوق شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد (بمیلا) که در حال حاضر درآمد آن در شرکت اصلی از محل خرید و فروش مقاطع فولادی است در حال تبدیل شدن به یک هلدینگ چند رشته ای است و افق روشنی را در فراسوی خود به نمایش می گذارد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24