Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت صنایع ماشین های اداری ایران که در سال ٩٧ با نماد مادیرا عرضه اولیه شد و در بازار سرمایه حضور دارد که در هفته گذشته نیز با بیش از ٢۴ درصد رشد مورد توجه بسیاری از فعالان بازار قرار گرفت. شرکت مادیران یکی از شرکت های با سابقه در ایران می باشد که بیش از ۵۵ سال در ایران فعالیت می کند . این شرکت با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین و مجهز ترین کارخانجات الکترونیکی در خاورمیانه در سال ١٣٨۵ برند ایکس ویژن را معرفی کرد و اقدام به تولید محصولات صوتی و تصویری از جمله تلویزیون و مانیتور کرده است و طی این سال ها هم اکنون با در اختیار داشتن ٣٠ درصد از سهم بازار ، برند اول تلویزیون در ایران می باشد. این شرکت در جهت توسعه و گسترش سبد محصولات خود در سال ٩٧ اقدام به ساخت و راه اندازی کارخانه بزرگ لوازم خانگی کرد و محصولات ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و کولر گازی را روانه بازار کرده است.

درباره «مادیرا» ، یکی از سهم های پر بازده هفته گذشته چه می دانید؟

بورس24 : شرکت صنایع ماشین های اداری ایران که در سال 97 با نماد "مادیرا" عرضه اولیه شد و در بازار سرمایه حضور دارد که در هفته گذشته نیز با بیش از 24 درصد رشد مورد توجه بسیاری از فعالان بازار قرار گرفت.

شرکت مادیران یکی از شرکت های با سابقه در ایران می باشد که بیش از 55 سال در ایران فعالیت می کند . این شرکت با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین و مجهز ترین کارخانجات الکترونیکی در خاورمیانه در سال 1385 برند ایکس ویژن را معرفی کرد و اقدام به تولید محصولات صوتی و تصویری از جمله تلویزیون و مانیتور کرده است و طی این سال ها هم اکنون با در اختیار داشتن 30 درصد از سهم بازار ، برند اول تلویزیون در ایران می باشد. این شرکت در جهت توسعه و گسترش سبد محصولات خود در سال 97 اقدام به ساخت و راه اندازی کارخانه بزرگ لوازم خانگی کرد و محصولات ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و کولر گازی را روانه بازار کرده است. همچنین این شرکت در حال همکاری با برند بزرگ TCL بوده و نمایندگی انحصاری تولید و عرضه محصولات این برند را در ایران در اختیار دارد.

ثبت رکورد جدیدی از فروش در تیر ماه

مادیران با انتشار گزارش فروش تیر ماه خود خبر از فروش 186 میلیارد تومان فروش محصول داد که با این میزان فروش ، رکورد فروش سه ماه گذشته خود را زد و همچنین 12 درصد نسبت به گزارش دوره مشابه سال قبل خود نیز رشد داشته است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که در فعالیت واحد های تولیدی ایجاد کرد قابل درک است که شرکت مادیران نیز همچون بسیاری از شرکت های دیگر با حداکثر ظرفیت خود تولید و عرضه نکرده و همین عامل باعث شده فروش در سه ماه گذشته طبق انتظارات نباشد.

800 میلیارد وام بدون بهره تضمینی برا تولید و سودآوری شرکت

در هفته گذشته شرکت مادیران با ارائه اطلاعیه ای به سازمان بود از تزریق 400 میلیارد تومان نقدینگی به شرکت خبر داد. به گفته بابک ثقفی مدیر عامل شرکت مادیران، این میزان نقدینگی توسط سهامدارن عمده بخشی به صورت نقدی و بخشی از محل فروش سهام تامین خواهد شد. این در حالی است که سال گذشته نیز همین میزان نقدینگی از محل فروش سهام توسط سهامدارن عمده تامین شده و تماما در شرکت هزینه شده است.

این 800 میلیارد تامین مالی به منزله یک وام بدون بهره برای شرکت بوده و اثار مثبتی در صورت های مالی شرکت خواهد داشت . از جمله حذف حداقل 160 میلیارد تومان بهره که یکی از این آثار مثبت خواهد بود.

در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش نرخ ارز و در کنار آنها تحریم های آمریکا که شرایط را برای تولید کنندگان بسیار سخت کرده است، پیش بینی می شود این میزان تامین مالی در جهت پیشبرد اهداف توسعه این شرکت و تامین قطعات و مواد اولیه بسیار مفید و موثر باشد.

انتطار می رود این تزریق نقدینگی همچون خونی تازه در رگ های شرکت طرح های توسعه که وعده آن در مجمع عمومی سالیانه مادیران داده شد از جمله راه اندازی خط تولید کولر گازی و همچنین تکمیل و بهره برداری از فاز 2 خط تولید یخچال فریزر، را با شتاب و سرعت بیشتری به پیش ببرد و آثار سودآوری آن در ماههای آتی ملموس تر گردد.

برنامه های افزایش سرمایه

در خرداد ماه سال 99 خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سود انباشه منتشر شد. این شرکت با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین کارخانه های صنایع الکترونیک در ایران از بیش از 55 سال پیش در حال فعالیت می باشد، که انتظار می رود تعداد ماشین آلات و دارایی های این شرکت بسیار زیاد بوده و مدت زمان زیادی نیز تجدید ارزیابی نشده باشند. همین امر موجب خواهد شد کارشناسی آن بسیار پیچیده و زمان بر گردد. با تکمیل فرایند کارشناسی و مراحل قانونی ، طبق گفته مدیر عامل این شرکت باید شهریور ماه امسال منتظر تشکیل مجمع افزایش سرمایه این شرکت باشیم.

درباره شرکت های زیر مجموعه مادیران

جداسازی و تفکیک وظایف دپارتمان های مختلف یکی از مراحل رشد و توسعه شرکت هاست. شرکت صنایع ماشین های اداری ایران نیز در این مسیر رشد و توسعه، لاجرم اقدام به تفکیک وظایف دپارتمان های مختلف خواهد کرد و هر دپارتمان در قالب یک شرکت جداگانه مشغول به فعالیت در جهت توسعه شرکت اصلی خواهد نمود. گزارشات ارائه شده از سوی شرکت حاکی از آن است که پس از تفکیک فروشگاههای زنجیره ای مادیران در سال گذشته، این شرکت مشغول رایزنی و مذاکره با نهاد های ذیربط جهت تفکیک کارخانه لوازم خانگی و الکترونیک و فعالیت آنها به صورت دو شرکت مجزا می باشد.

شاید در آینده شاهد ورود هر کدام از این شرکت ها در بازار بورس و فرابورس ایران باشیم که این خود نوید سودآوری بیشتر برای شرکت اصلی هولدینگ می باشد.

آنچه از این اخبار و گزارشات اسنباط می شود همگی مهر تایید بر صعودی بودن روند حرکت این شرکت و سودآوری آن است و انتطار می رود گاهی تند و گاهی آهسته به سمت اهداف بالایی حرکت خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24