Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت ایران ترانسفو در ١٢ ماهه منتهی به اسفند ٩٨ برای هر سهم ١٠١٣ ریال سود محقق کرد. بترانس در مدت مشابه سال قبل ۴١۴ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود. علت اصلی افزایش ١۴۵ درصدی سود در ١٢ ماهه سال ٩٨ نسبت به مدت مشابه قبل را می توان ناشی از رشد ٩٧ درصدی درآمدهای عملیاتی و ۶۴ درصدی سایر درآمدها دانست.

پیش بینی ها از رقم افزایش سرمایه «بترانس» از محل تجدید ارزیابی دارایی ها؛ حداقل ١۵٠٠ درصد

بورس24 : شرکت ایران ترانسفو در ١٢ ماهه منتهی به اسفند ٩٨ برای هر سهم ١٠١٣ ریال سود محقق کرد. بترانس در مدت مشابه سال قبل ۴١۴ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود. علت اصلی افزایش ١۴۵ درصدی سود در ١٢ ماهه سال ٩٨ نسبت به مدت مشابه قبل را می توان ناشی از رشد ٩٧ درصدی درآمدهای عملیاتی و ۶۴ درصدی سایر درآمدها دانست. بر اساس اطلاعات و صورت های میان دوره ای سه ماهه در آمدهای عملیاتی این شرکت از ابتدای سال جاری تا ۳۱ خرداد ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۲۹ درصدی داشته است.

آیا افزایش سرمایه شرکت ایران ترانسفو از محل انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها نزدیک است؟

علیرضا محمدپور کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با بورس24 در همین خصوص گفت: شرکت ایران ترانسفو در آخرین افشای اطلاعات خود از افزایش سرمایه از محل سود انباشته را حدود ۸۰ درصد که مصوبه هیات مدیره نیز اخذ شده بود خبر داد. این شرکت در رابطه با بحث تجدید ارزیابی دارایی ها تنها زمینی داشته و مرحله اول افزایش سرمایه از آن محل نیز به تایید هیات مدیره رسیده است. با توجه به بررسی های انجام شده قطعا ۴۲۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی برای این شرکت با دارایی های با ارزش خود عدد معقول و دست یافتنی به نظر می رسد.

او در ادامه تصریح کرد: اما به نظر می رسد مدیران شرکت با هدف حمایت از منافع سهامداران خرد (جلوگیری از کاهش سود به واسطه افزایش هزینه های استهلاک) و همچنین اعمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در کوتاه ترین زمان ممکن تجدید ارزیابی از محل زمین را در مرحله اول عملیاتی خواهند کرد. طبق تبصره چهار تصویب نامه هیات وزیران، شرکت می تواند از محل تجهیزات، ساختمان و همچنین سرمایه گذاری های خود تجدید ارزیابی را انجام دهد که احتمالا مدیران شرکت پس از ورود شرکت زیر مجموعه به بورس، از این محل نیز افزایش سرمایه انجام دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین شرکت حداقل از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ درصد خواهد بود افزود: این میزان با توجه به وسعت این کارخانه دور از انتظار نیست. این شرکت هم به لحاظ بنیادی و هم به لحاظ تکنیکال بسیار قوی بوده و فروش های اخیری که در رابطه با سهام این شرکت رخ داد منطقی به نظر نمی رسد. قطعا این سهم ارزنده است و از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ درصد از رشد شاخص کل بازار سرمایه عقب بوده که انتظار می رود در ماه های آتی با اخبار افزایش سرمایه ها و ورود سه شرکت زیر مجموعه به بورس این عقب ماندگی جبران شود. امسال بترانس شگفتی ساز بازار خواهد شد گرچه سهامدار عمده آن فروشنده باشد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • حسین گل خندان
    حسین گل خندان

    آیا این افزایش سرمایه 800 درصدی با در نظر گرفتن سرمایه شرکت بعد از 80 درصد از سود انباشه هست؟ اگر اینطوری باشه اون 1500 تا 2000 درصد شما درست هست

    3 سال پیش
  • tomi ss
    tomi ss

    1500الی2000درصد افزایش سرمایه برای سهامداران چگونه هست ایا ارزش دارایی ما 15یا20 برابر میشود؟
    لطفا یک بزرگوار توضیح دهد ممنون

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24