Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به جای پرداخت خسارت، اقدام به دادن سهام به خسارت دیدگان می‌کنند که این موضوع اشتباه است.

دادن سهام به جای وجه خسارت توسط برخی از بیمه ها

بورس24 : برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به جای پرداخت خسارت، اقدام به دادن سهام به خسارت دیدگان می‌کنند که این موضوع اشتباه است.

چندی پیش خبری مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های بیمه‌ای به منظور پرداخت مطالبات ناشی از حق بیمه مربوط به بیمه نامه های صادره علی الخصوص بیمه خودروهای صفر کیلومتر اقدام به تهاتر بخشی از مطالبات در قالب سهام می کنند, منتشر شد.

محمود حق وردیلو مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: قانونی مبنی بر اینکه شرکت های بیمه ای در ازای حق بیمه خود به افراد سهام بدهند, نداریم. اگر بیمه گذار قصد واگذاری سهام به بیمه گر را دارد, بهتر است سهام خود را به طور اختصاصی فروخته و حق بیمه مردم را نیز پرداخت کند.

وی ادامه داد: شرکت های بیمه باید ریسک بیمه گریِ بیمه گذار را کاهش دهند. زمانی که فروش سهام را به گردن بیمه گر می اندازند, ریسک نوسانان بازار به گردن بیمه گذار می افتد. همچنین این کار طبق آیین نامه ۹۷ حساب هایی که تملک مجاز سهام دارند, به هم می ریزد.

این مقام مسئول بیان کرد: طی سال های گذشته هم این اتفاق افتاده بود. برخی از شرکت ها در وضعیت نامناسب بازار سرمایه به بیمه گران خود در ازای بیمه نامه, سهام عرضه کردندو افراد نتوانستند سهام های خود را به فروش برسانند و دچار ضرر شدند. در حال حاضر خودروسازان حق بیمه را از افراد گرفته اما وجه دریافتی را به شرکت های بیمه نمی دهد.

حق وردیلو تصریح کرد: ارائه سهام در ازای حق بیمه, امری اشتباه است اما خلاف قانون نیست! این کار موجب انتقال ریسک بازار دارایی و نقدشوندگی به شرکت های بیمه می شود. همچنین باعث می شود حساب های آیین نامه سرمایه گذاری در شرکت های بیمه رعایت نشود.

وی گفت: روابط تجاری بین بیمه گر و بیمه گذار نیاز به انعطاف دارد. اگر بیمه گذار سهام ارزشمندی داشته باشد می تواند سهام خود را فروخته و پول بیمه گر را بدهد تا خود بیمه گر بتواند در بورس سرمایه گذاری کند. اگر پول دست خود بیمه گر باشد می تواند هرسهامی که بخواهد را انتخاب کرده و خریداری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24