Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یکی از نمایندگان مجلس: لایحه دولت باعث گشایش اقتصادی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با دو فوریت با لایحه افزایش سرمایه شرکت‌ های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران، از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم سهام موافقت کردند...

تصویب دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌ های پذیرفته شده در بورس

بورس24 : نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم سهام موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- چهارشنبه - با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم سهام موافقت کردند.

جعفر قادری نماینده شیراز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در موافقت با این لایحه گفت: اتفاقات خوبی که این روزها در جامعه می‌ افتد استقبال خوب مردم خوشایند است، سرمایه‌ها به سمت بازار بورس کشیده می‌شود و این نگرانی وجود دارد که چنین تقاضایی که برای خرید سهام وجود دارد اگر به موقع عرضه مناسب صورت نگیرد ممکن است مردم با مشکل مواجه شوند یکی از راه‌هایی که جلوی شکل‌گیری و قیمت را خواهد گرفت عرضه کافی است.

وی افزود: در این لایحه آمده است که هر چه زودتر این گشایش صورت گیرد که دستگاه‌ های اجرایی که سهامدار شرکت‌هایی هستند و در شرایط فعلی بهترین فرصت برای آنهاست سهام خود را واگذار کند و طرح‌های نیمه تمام خود را تکمیل کنند از طرف دیگر این امکان و فرصت برای مردم که نگران حفظ قدرت خرید پول خود هستند ایجاد می‌شود که به بهترین شکل منابع و سرمایه‌های خود را در جهت خرید سهام به کار بگیرند و این امکان برای دستگاه شرکت‌های اجرایی فراهم شود که از طریق واگذاری طرح‌ های نیمه تمام را تکمیل یا طرح‌های جدیدی را شروع کنند.

وی گفت: این طرح باعث ایجاد اشتغال شده و در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد کشور است در شرایط فعلی باید این امکان را ایجاد کنیم که بخش قابل توجهی از نیاز به تامین مالی شرکت‌ ها پروژه‌ های بزرگ از طریق بورس تامین شود.

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌ سرا در موافقت با این لایحه گفت: در دهه گذشته موضوع بازار بورس و سازمان روش در کشور تقویت شده است و مجلس در دوره هشتم نسبت به نوشتن قانون بودجه تقویت این قانون اقدام کرد. با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم بازار بورس اوراق بهادار امروز نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر عملکرد بهتری داشته است البته نباید از این موضوع غافل شویم و از اینکه اگر مدیریت صحیح در بازار بورس اوراق بهادار انجام نشود دچار آسیب خواهیم شد .

وی افزود: یکی از بازارهای بسیار مهمی در دنیا و در اقتصاد حرفی برای گفتن دارد بازار بورس اوراق بهادار است که دولت با توجه به شرایط زمانی و با توجه به اینکه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورسبتوانند در سال ۹۹ نسبت به افزایش سرمایه و حق تقدم سهم خود اقدام کنند حداکثر چهار ماه پس از پایان سال مالی مستندات مربوط به افزایش سرمایه را جمع آوری و به ثبت شرکت‌ها بفرستند،زمان محدود است ما باید در بازار بورس تقویت بازار بورس تقویت شرکت‌ هایی که در این رابطه نیاز به کمک دارند می توانند اقتصاد ما در شرایط فعلی کمک کند اقدام کنیم؛ البته مجلس نباید نقش نظارتی خود را کنار بگذارد.

منبع: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24