Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین و کارشناس بانکی، با اشاره به برخی از مخاطرات بانکداری الکترونیک و لزوم توجه به امنیت شبکه گفت: مشتریان بر اساس قوانین و اسناد متقن می‌ توانند، از خدمات غیر حضوری و همچنین بانکداری الکترونیک استفاده کنند و بانک نیز مجاز است، بر اساس این اسناد امکان تراکنش‌ های مالی را از طریق درگاه های الکترونیکی برای آنان فراهم کند. وی افزود...

دو گانه‌ ی توسعه بانکداری الکترونیک و مخاطرات امنیتی

بورس24 : محمد حسین استاد بر ضرورت اتخاذ راهکارهای مناسب برای جلوگیری از سودجویی مالی و نا امنی تراکنش های بانکی با همکاری و تعامل نهادهای امنیتی و نظام بانکی در ایجاد امنیت حداکثری برای استفاده گسترده مردم از بستر بانکداری الکترونیک و خدمات آن تاکید کرد.

پس از شروع ویروس کرونا در کشور و جان باختن تعدادی زیادی از هموطنان ، طبق اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکی از مهم ترین مکان های عمومی و خطرناک برای ابتلا به بیماری کرونا شعبه های بانکی هستند از این رو استفاده راهکار ها و امکانات لازم برای کاهش حضور مردم در شعبه های بانکی به قطع زنجیره‌ی ویروس کرونا یک ضرورت است ، مهمترین راه کار استفاده از بستر بانکداری الکترونیک و گسترش آن است . اما لزوم گسترش بانکداری الکترونیک نه تنها در ایام شیوع بیماری کرونا بلکه در دنیای امروز یک ضرورت است اما این امر با مخاطراتی مواجه است که مهم ترین آن تأمین امنیت شبکه و جلوگیری از سوء استفاده های مالی است. به همین منظورنظر آقای استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین و کارشناس بانکداری را در این خصوص جویا شدیم.

محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، با اشاره به برخی از مخاطرات بانکداری الکترونیک و لزوم توجه به امنیت شبکه گفت: مشتریان بر اساس قوانین و اسناد متقن می‌ توانند از خدمات غیر حضوری و همچنین بانکداری الکترونیک استفاده کنند. و بانک نیز مجاز است بر اساس این اسناد امکان تراکنش‌ های مالی را از طریق درگاه های الکترونیکی برای آنان فراهم کند.

وی افزود: سوء استفاده از این امکانات غیر قابل انکار است همانطور که می‌ دانید بانک موظف است تمام تراکنش های مالی به اداره مبارزه با پولشویی گزارش دهد و همچنین تراکنش های مشکوک از طریق سیستم‌های بانکی رصد خواهد شد.اما اتفاقی که می گفتند برخی مشتریان به ظاهر از طریق راهکارهای قانونی از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده می کنند ولی در پشت پرده این خدمات در جای غیر قانونی مصرف می شود که تشخیص آن از طرف بانک کاری امکان ناپذیر است. حل این معضل نیازمند همفکری و خرد جمعی است و ما با همکاری قوه قضایی و دادستانی خواهان اتخاذ راهکارهای مناسب برای جلو گیری این سودجویی هستیم.

این کارشناس بانکی تصریح کرد: این در حالی است که با همکاری و پیگیری پلیس فتا بسیاری از فعالیت های غیر قانونی از طریق درگاه های بانکداری مسدود شده است اما راهکار مناسبی یافت نشده است و در شرایط امروز و لزوم جلوگیری از اجتماعات مردمی برای قطع زنجیره کرونا استفاده از سیستم بانکداری الکترونیکی را دو چندان کرده است از طرفی مخاطرات و ناامنی های موجود در حوزه فضای مجازی ارائه خدمات و تراکنش های مالی غیر حضوری را با چالش مواجه کرده است. لذا ضمن افزایش خدمات غیر حضوری و افزایش بهره برداری از بانکداری الکترونیکی باید از طریق راهکارهای مناسب جلوی سوء استفاده های مالی در این حوزه را گرفت.

وی عنوان کرد: ورود به اینترنت بانک به صورت دو مرحله ای، استفاده از رمز پویا برای انجام تراکنش های مالی و حتی تغییر رمز عبور پویا و مجزاسازی آن برای خرید شارژ و یا تبادلات مالی با ارزش بالاتر راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از سوء استفاده مالی در حوزه بانکداری الکترونیک است اما با این حال نمی‌توان جلوی تمام سوء استفاده ها را گرفت.

به عنوان مثال یک شرکت اینترنتی و یا هر فرد حقیقی حقوقی به صورت قانونی از بانک درخواست درگاه اینترنتی میکند و علی رغم تایید این درگاه اینترنتی از طریق سایت شاپرک و شتاب گاهی اوقات برای استفاده سایت های شرط بندی و خلاف قانون به کار گرفته می شود و بانک پس از اطلاع و هماهنگی پلیس فتا این درگاه ها را مسدود می کند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح کارمزد فعالیت های بانکی و تاثیر آن بر کاهش فیزیکی مشتریان در ایام پرمخاطره شروع بیماری کرونا گفت پیش از اصلاح قانون کارمزد بانکی باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود و در صورت اجرای صحیح آن می تواند بسیاری از تجمعات بی مورد بانکی را کاهش دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24