Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رییس جمهور ضمن بیان اینکه وضعیت بازار سرمایه و صنایعی مانند پتروشیمی و فلزات اساسی نشان می‌دهد، قوی‌تر شده و ایستاده‌ایم، گفت: عرضه های اولیه بازار سرمایه در هفته آتی بسیار مهم است.

روحانی: عرضه های اولیه در هفته های آتی بسیار مهم است

بورس24 : رییس جمهور ضمن بیان اینکه وضعیت بازار سرمایه و صنایعی مانند پتروشیمی و فلزات اساسی نشان می‌دهد، قوی‌تر شده و ایستاده‌ایم، گفت: عرضه های اولیه بازار سرمایه در هفته آتی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر با بیان اینکه وارد آخرین سال خدمت به مردم شدیم، اظهار داشت: هشت سال خدا به ما برای خدمت به مردم توفیق داد. از این هشت سال هفت سال تمام شد ان شا الله خداوند به ما توفیق بدهد که یک سال باقیمانده از دولت را هم خادم مردم باشیم. بسیار افتخار آمیز است که خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم گرهی را از زندگی مردم باز کنیم.

رییس جمهور افزود: در شرایط تحریمی بسیار سخت مسیولیت دولت را به عهده گرفتیم و اولین هدفی که به مردم اعلام کردیم شکست تحریم بود. ما توانستیم تحریم را به صورت موقت در دولت یازدهم ظرف ۱۰۰ روز بشکنیم. این یکی از افتخارات دولت یازدهم است که ظرف ۱۰۰ روز به یک توافق کوتاه‌مدت رسید و بعد از مدت ها تحریم برای اولین بار شکست. لااقل از سال ۸۵ ما وارد یک تحریم روشن شده بودیم و تا سال ۹۲، حدود ۷ سال در تحریم بودیم.

روحانی ادامه داد: بعد از اینکه تحریم را شکستیم، رفتیم تا تحریم بالاتر را بشکنیم. یعنی ما به دنبال توافق دائم رفتیم. تقریبا ۲ سال کار کردیم. از زمستان سال ۹۲ وارد این دور شدیم و در زمستان ۹۴ از تحریم خارج شدیم و ضربه دوم را به تحریم زدیم. دو سال دوران تنفس کشور بود، یعنی تحریم‌ها دیگر به آن شدت نبود، گرچه آنهایی که توافق را امضا کرده بودند ۱۰۰ درصد به توافق عمل نکردند و در جاهایی نیز بر خلاف عهد خود عمل کردند.

رییس جمهور افزود: پس از تحریم، توانستیم به طور معمول نفت و سایر کالاهای خود را به راحتی بفروشیم و بانک ها هم می‌توانستند فعالیت خود را داشته باشند، در حال آماده شدن برای اخذ اعتبار از کشورهای مختلف بودیم و کشورهای متعددی هم برای سرمایه گذاری در ایران صف بسته بودند، که این مرحله هم دو سال طول کشید.

وی بیان کرد: دو سال مذاکره کردیم و دو سال دوران تنفس بود تا اینکه این افراد ناشی به کاخ سفید وارد شدند.آمریکایی‌ها می گفتند که می‌خواهند نظام نباشد، اما هیچ گاه کاخ سفید به این صراحت نگفته بود که «تحریم شدیدی را آغاز کرده، تا نظام جمهوری اسلامی را زمین بزنند و این نظام در ۲۲ بهمن جشن پیروزی نخواهد داشت»؛ هیچ وقت به این صراحت نگفته بودند!

رییس دولت تدبیر و امید گفت: یکی از روسای جمهور اروپایی در مهر ماه سال ۹۷ به من گفت که «ترامپ در ملاقات به من گفت که شما اروپایی‌ها فقط سه ماه صبر کنید جمهور اسلامی ایران دیگر وجود نخواهد داشت» که من همان جا خندیدم و به وی گفتم که تا سه ماه آینده ما و شما خواهیم بود و همدیگر را خواهیم دید؛ سال بعد از آن همان رییس جمهور آن کشور را در نیویورک ملاقات کردم و به وی یادآوری کردم و او خندید و گفت یادم هست که رییس جمهور آمریکا چه حرفی می‌زد.

روحانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با این سخنان خودشان بازیچه شدند. آمریکایی می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ نباشد، مردم سالاری دینی وجود نداشته باشد و بر کشور ما ملسط شوند. دشمن قصد داشت نظامی را در این کشور حاکم کند که باز هم نوکر آمریکا باشد، اما ما امروز قوی تراز دیروز هستیم.

رییس‌جمهور اضافه کرد: امروز وزیر راه اعلام می‌کند علاوه بر آزادراه‌هایی که ساخته‌ایم تا پایان دولت ۵۱۸ کیلومتر آزادراه به ملت ایران تحویل می‌شود. ما امروز در شرایطی هستیم که وزیر راه اعلام می‌کندغیر از خطوط راه آهن همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت و... که افتتاح شده تا پایان این دولت ۱۴۰۰ کیلومتر راه آهن دیگر هم افتتاح می‌شود.

روحانی با بیان اینکه ما امروز قوی‌تر شده‌ایم، اظهار داشت: پتروشیمی، فولاد، آب، تصفیه‌خانه‌ها و بورس و... نشان می‌دهد، قوی‌تر شده و ایستاده‌ایم. از مقام معظم رهبری هم تشکر می‌کنم که با بیان صریحی تاکید کردند برابر تحریم ایستاده و مقابل تحریف هم مقابله می‌کنیم. تحریفی که بدتر از تحریم است.

خودکفایی ۹۰ میلیون دلاری در بخش تامین قطعات

رییس‌جمهور اضافه کرد: اینکه سرپرست صمت می‌گوید در ۶شش ماه ۹۰ میلیون دلار قطعاتی که از خارج تامین می‌شد را تولید و خودکفایی ۹۰ میلیون دلاری را در شرایط تحریم و کرونا ایجاد کردیم، این جای افتخار دارد. اینکه اعلام می‌شود ۴۳۲ بنگاه تعطیل شده از ابتدای امسال کارشان را آغاز کرده‌اند، جای افتخار دارد.

روحانی اضافه کرد: البته رهبری دستوراتی داده‌اند که آن را باید اجرا کنیم. برخی دستورات به دولت و برخی را به سه قوه دادند. ما دیروز براساس دستورات ایشان جلسه سران سه قوه را بعد از عید قربان تشکیل دادیم و یک موضوع مهم اقتصادی را در دستور کار دادیم و بخش مهمی از بحث را انجام دادیم و نظرات به هم بسیار نزدیک بودند.

روحانی گفت:رهبری دستورات دیگری نیز دادند راجع به بودجه، اصلاحات بانکی، سرمایه گذاری، اشتغال، بهبود کسب و کار باید کار کنیم همه این‌ها امکان پذیر است و ما می توانیم با همین شرایط این‌ها را حل و فصل کنیم.

رییس جمهور افزود: امیدوارم ما بتوانیم با کمک همدیگر دشمن را وادار کنیم که بفهمد از راه تحریم نمی‌تواند ما را به زانو درآورد و ناچار است با منطق بیاید در کنار ما و حقیقت را بپذیرد. آن روز طولانی نیست صبر و مقاومت ما را به آن پیروزی خواهد رساند.

وی با قدردانی از دست اندکاران بورس کشور، گفت: عرضه های اولیه در هفته های آتی بسیار مهم است و از وزرای دولت تقاضا دارم که این مهم را به خوبی انجام دهند.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24