Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل گروه توسعه ملی : ۵٠ درصد به اضافه یک سهم «وبانک» عرضه می شود عزم سهامدار عمده برای واگذاری جدی است

معامله بلوکی این چند رشته ای در راه است

بورس24 : بانک ها در راستای اجرای ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر الزام به خروج از بنگاه داری و فروش دارایی ها مازاد دارند.یکی از بانک های مشمول این قانون بانک ملی است که هلدینگ چند رشته ای گروه توسعه ملی را تحت تملک خود دارد.
سرمایه گذاری گروه توسعه ملی یکی از شرکت های سرمایه گذاری بزرگ بازار سرمایه است که سرمایه گذاری های ارزشمندی در حوزه های مختلف دارد.
شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی یکی از سرمایه گذاری های ارزشمند بانک ملی است که سهام آن اخیرا روی میز فروش رفت و با موفقیت معامله نشد اما ظاهرا عزم جدی برای واگذاری این سرمایه گذاری از سوی بانک ملی در دستور کار است و بانک ملی در نظر دارد تا از فرصت طلائی ایجاد شده در بازار سهام اقدام به عرضه این سهام بکند.
امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در پاسخ به این سوال بورس24 مبنی بر این که برنامه برای واگذاری بلوک 1+50 سهم مجموعه متبوعش به بورس24 گفت:واگذاری این بلوک و اینکه آیا «وبانک» عرضه خواهد شد یا خیر در حوزه اختیارات سهامدار عمده است اما بر اساس آنچه از سوی مدیریت عامل بانک ملی ایران اعلام شده است، عزم بانک ملی برای واگذاری این بلوک جدی است.
وی ادامه داد: تا پیش از عرضه پیش رو شرایط و زمان فروش این بلوک گاهی این شایبه را ایجاد می کرد که بانک ملی برای واگذاری بلوک سرمایه گذاری گروه توسعه ملی جدی نیست اما بر اساس جلساتی که در بانک ملی داشتیم زمان عرضه و شرایط عرضه به نحوی است که خریداران را برای خرید بلوک «وبانک» ترغیب بکند.
تجریشی گفت: با توجه به عزم جدی دولت و وزارت اقتصاد برای فروش اموال مازاد بانک ها واگذاری ها به جدیت و استمرار در دست پیگیری است و مدیریت ارشد بانک ملی نیز پیگیر واگذاری اموال مازاد بانک ملی و اجرای قوانین است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا درصورت وجود عزم جدی برای عرضه وبانک، استفاده از روش های دیگری از جمله صندوق های قابل معامله یا به اصطلاح ETF متصور است؟ گفت : با توجه به برنامه ای که برای واگذاری وجود دارد باید تا زمان درج آگهی و نحوه عرضه صبر کرد ، اما آنچه که در مصاحبه مدیرعامل بانک ملی عنوان شد همان 1+50 درصد است . لیکن با توجه به عزم جدی بانک ملی ایران برای انجام تکالیف قانون رفع موانع تولید که البته از طریق وزارت اقتصاد هم پیگیری می شود، اگر عرضه از این روش به نتیجه نرسد ، سایر روش ها بررسی و مد نظر قرار خواهد گرفت.
گفتنی است ، حسین زاده مدیر عامل بانک ملی در نشست خبری خود اعلام کرده بود با توجه به عرضه ناموفق سهام گروه توسعه ملی قصد داریم تا بلوک 50 درصد به علاوه 1 سهم را با شرایط بهتری عرضه کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24