Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مورد توجه ترین موضوع بورس تهران در سال ٩٩، عرضه صندوق های دولتی یا همان ETF دولتی بوده است. دولت وعده داده که سه صندوق را در بورس عرضه می کند که تا به حال یکی از این صندوق ها عرضه شده و به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، دومین و سومین صندوق هم قطعا عرضه خواهند شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی: دارا دوم تا پایان تابستان می آید، دارا سوم تا دی ماه

بورس24 : مورد توجه ترین موضوع بورس تهران در سال 99، عرضه صندوق های دولتی یا همان ETF دولتی بوده است. دولت وعده داده که سه صندوق را در بورس عرضه می کند که تا به حال یکی از این صندوق ها عرضه شده و به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، دومین و سومین صندوق هم تحت عنوان دارا دوم و دارا سوم ، قطعا عرضه خواهند شد.

گرچه اخیرا شایعاتی درخصوص احتمال عدم عرضه دومین و سومین صندوق دولتی مطرح شده، اما علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با بورس24 ، این شایعه را رد می کند و می گوید: هیچ دست اندازی پیش روی دارا دوم و دارا سوم نیست. صندوق یا ETF دارای سوم مربوط به صنایع فلزی و خودرو است که تا دی ماه حتما پذیره نویسی می شود.

او ادامه می دهد: راه اندازی صندوق دارای دوم مربوط به پالایشی ها نیز در حال رفع موانع است. برای مدیریت تاسیس و ایجاد صندوق، موانع آن بزودی مرتفع می شود. هر زمان این موانع حل شود، در اولین فرصت پذیره نویسی را شروع خواهیم کرد.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، ممکن است مرداد ماه این پذیره نویسی آغاز شود، اما می توان گفت قطعا در تابستان صندوق دارای دوم می آید. صالح درخصوص عرضه دارا چهارم نیز می گوید: ما فعلا طبق مصوبه هیات دولت، صندوق های دارای دوم و سوم را عرضه می کنیم. در مورد دارای چهارم که در قالب باقیمانده بانک و بیمه ها است، هنوز تصمیم قطعی نگرفته ایم.

رئیس سازمان خصوصی سازی درمورد عرضه های شرکت ملی پالایش و پخش در سهام پالایشی که اخیرا شدت گرفته می گوید: عرضه هایی که توسط پالایش و پخش انجام می شود، فقط برای کنترل بازار و متعادل سازی مکانیسم عرضه و تقاضا است و بخش اعظم سهام دولت در این شرکت ها برای ETF دوم موسوم به "دارای دوم" باقی خواهد ماند. پالایش و پخش صرفا عطش بازار را کنترل می کند.

اخیرا مجلس شورای اسلامی هم طرحی برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ارائه داده است. طبق طرح ساماندهی جاماندگان سهام عدالت، ایثارگران، کارگران و بازنشستگان و نیز اقشار کم‌درآمد جامعه در اولویت واگذاری سهام عدالت هستند که براساس برآوردهای انجام شده، ۶ دهک جامعه را در برمی‌گیرد. بیش از ۳ میلیون نفر که تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند، در مرحله اول، واگذاری سهام عدالت به آنها انجام می‌شود.

صالح درخصوص طرح جاماندگان سهام عدالت نیز می گوید: فعلا قانون، آزادسازی سهام عدالت است و بحث جدیدی نداریم. موضوع جاماندگان سهام عدالت موضوع جدایی از ما است و مجلس در حال بررسی این موضوع است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24