Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پیشنهاد شده است کارگروه ویژه‌ای از سوی سران سوه قوه تشکیل شود و موانع جهش تولید بررسی و رفع شود. شاید یکی از موانع، واردات بی‌رویه باشد. آمریکایی‌ها می‌خواهند دولت ما را ورشکسته کنند و به طور کل اقتصاد ایران را متلاشی کنند. آنها تلاش می‌کنند در ذیل تحریم‌ها رابطه ایران با کشورهای منطقه را قطع کنند. البته باید بگوییم؛ «شتر در خواب بیند پنبه دانه»

رهبر انقلاب: می‌توان نقدینگی را به سوی تولید هدایت کرد/ علاج تحریم، عقب‌نشینی نیست/با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

بورس24 : رهبر انقلاب فرمودند: آمریکایی‌ها می‌خواهند دولت ما را ورشکسته کنند و به طور کل اقتصاد ایران را متلاشی کنند. آنها تلاش می‌کنند در ذیل تحریم‌ها رابطه ایران با کشورهای منطقه را قطع کنند. البته باید بگوییم؛ «شتر در خواب بیند پنبه دانه»

سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب با مردم به مناسبت عید سعید قربان برگزار شد.

رهبر انقلاب با تبریک عید سعید قربان فرمودند : این عید را که یکی از خاطره های بزرگ تاریخی همه متدینین جهان است تبریک عرض می کنم، خاطره روز عید قربان خاطره بزرگی است. اساسا دهه اول ذی الحجه دهه خاطره هاست. هر دهه ای یک خصوصیتی دارد.دهه اول هم دهه خاطره‌های پرشکوه و مهم و آموزنده است و هم دهه تضرع و توجه و انابه الی‌الله است. این دهه از خاطرات مربوط به حضرت موسی(ع) شروع می‌شود که مسئله چهل شب میعاد حضرت موسی با پروردگار عالم در کوه طور، طول کشیده است که در تفسیر آمده که این چهل شب از شب اول ذیقعده است تا شب قربان.

اهم بیانات رهبر انقلاب را بخوانید؛

* رنج‌های حضرت موسی در این خاطرات مشخص است، حضرت موسی(ع) با آن زحمات فراوان از درگیری با فرعون و مشکلات عجیبی که بر این بزرگوار پیش آمد، بعد از همه این قضایا و معجزه عظیم شکافته شدن دریا و غرق شدن دشمن، ‌این باید یک ایمان ثابت مستقری را در بنی‌اسرائیل به وجود می‌آورد که نشد. بعد از مدتی که دنبال شرک و بت‌پرستی دلشان پر زد. بعد هم که قضیه گوساله که مربوط به همین چهل روزه‌ست که این بزرگوار وقتی از میعاد برگشت دید اوضاع دگرگون شده. چه رنج بزرگی است برای یک پیغمبر و داعی الی‌الله. عده‌ای را به زحمت به دین هدایت کند بعد با چیز جزئی برگردند. حضرت عصبانی شدند این وضع را دیدند و به شدت خشمگین شدند.

*آزار و اذیت‌هایی که حضرت موسی دیدند، نشان می‌دهد حرکت در راه حق با وجود معجزاتی مثل معجزات حضرت موسی چقدر مشکل دارد و چطور باید با این مشکلات مواجه شد و صبر کرد.

*حرکت در راه حق با مرور دوران پیامبری موسی (ع) به ما نشان می‌دهد که با وجود آن معجزات، چقدر سختی و مشکلات دارد.

*امیدواریم ملت عزیز که دیروز را که روز عرفه بود حظ وافر برده باشند.

* عید قربانی که در آن قربانی شگفت انگیز و شگفتی ساز که در تاریخ بی نظیر است رخ می دهد. حضرت ابراهیم مامور می شود که نوجوان خود را به قتل برساند که یک امر و آزمایش الهی بود. آن هم فرزندی که سالها از او محروم بوده و در پیری خدای متعال این بچه را به حضرت ابراهیم داده بود. و مشخص است که فرزند دوران پیری چقدر انسان به او وابسته است.

*دهه اول ذی حجه دهه این خاطره های شکوهمند است. دهه دوم ذی حجه دهه ولایت است و مساله غدیر. در روایت آمده که از همه احکام الهی این ولایت جایگاه برتری دارد چون تامین کننده و تضمین کننده همه احکام الهی است.

*دهه سوم هم حوادث مهمی وجود دارد که مهمترینش داستان مباهله است که مساله توحید است. یعنی بحث پیغمبر و مسیحیان آن روز که به مباهله منتهی شد بحث بر سر حضرت عیسی بود.

*یکی از دلخوشی هایم در طول این سال‌های متوالی دیدارها با مردم بود و از حوادث پرجاذبه دیدار با آنها بوده است که چیزی بگویم و چیزی بشنوم که این دشمن حقیر و خطیر مانع شده است یعنی ویروس کرونا که هم صغیر است و هم بسیار خطرناک است مانند خیلی از دلبستگی های دیگر این را هم از ما گرفته است.

* ما قرار بود به دلیل محرومیت دیدار با مردم این برنامه را با جمع خدمتگذاران وادی سلامت به صورت دیداری تصویری داشته باشیم که باید آنها جمع می شدند و به دلیل مصوبه ستاد کرونا آن هم لغو شد.

*امروز همه دنیا با یک ابتلا به این موضوع هستند شاید در جاهایی از مردم کمک هایی به مبتلایا می کنند اما فکر نمیکنم هیچ جا مانند ایران به این صورت کمک کنند و سراغ ندارم در کشوری این همه پشتیبانی مردمی وجود داشته باشد و این یکی از ویژگی های ایثارگرانه مردمی است که در بلای طبیعی و جنگ اینگونه رفتار کنند

*مجموعه های درمانی واقعا فداکاری کردند که زبان قاصر است در کنار آنها افرادی هم بودند که با اقدامات دیگر پشتیبانی کردند.

*مسئله دیگر هم مسئله کمک مومنانه است که برخی در این ماجرا به جد آسیب دیدند هرچند همه با مشکلاتی روبه رو شدند اما برخی در این ماجرا آسیب‌های جدی دیدند که نیاز است از آنها حمایت شود چه کسی باید این را جبران کند مردم؛ چون همه را نمی توان بر دوش دولت گذاشت؛ هرچند دولت وظایفی دارد اما همانطور که همواره در همه صحنه ها مانند بلایای طبیعی و جنگ تحمیلی مردم حضور داشتند این بار هم حاضر شوند.

*همانطور که در قرآن سفارش شده است که در کار خیر و کمک‌های مومنانه مسابقه بگذارید و این کار مهم است و این اطعام‌های محرم بعضی هیات‌ها و مردم که توانایی دارند می توانند به این شکل به صورت کمک‌های مومانه پاکیزه و دور از مشکلات شیوع انجام دهند و این مصداق انقلابی گری است. انقلابی گری با زبان نیست با عمل است و عمل باید پیشتاز باشد.

* همه شاید نتوانند کارهای برجسته در «کمک مومنانه» انجام دهند، اما همین افراد نیز با دیدن این فعالیت‌ها به شوق می‌آیند و در صف کمک قرار می‌گیرند.

* در ماجرای سیل خوزستان شاهد بودیم؛ «شهید ابومهدی» از سمت عراق و «شهید سلیمانی» در خوزستان موجب شدند افراد زیادی در منطقه به کمک بیایند.

* دشمنی با ملت ایران زیاد است و در این فضا باید همکاری بیشتر شود. دشمنان می‌خواهند همچون بنی اسرائیل که حضرت را اذیت می‌کردند، ملت ما را اذیت کنند.

*{با اشاره به مواجهه کشور با ویروس کرونا}: باید در دوران کنونی و در مواجهه با ویروس کرونا، کار علمی صورت گرفته شود. بنده مطلع هستم که در این مسیر کارهای علمی زیادی در حال انجام است.

* در دوران دفاع مقدس هم شاهد بودیم افرادی همچون شهید باقری وقتی وارد میدان جنگ شدند، تبدیل به یک فرمانده برجسته نظامی شد. امروز نیز شاید کسانی که کار علمی می‌کنند، در وادی علم بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

*{با پرداختن به موضوع تحریم‌های آمریکا} : تحریم‌های آمریکا نوعی جنایت علیه ملت ایران است.

* آمریکایی‌ها می‌خواهند در کوتاه مدت مردم را آشفته کنند و با تحریم‌ها ملت را در مقابل نظام و دولت بگذارند.

* آمریکایی‌ها تابستان داغ را می‌خواستند برای ما رقم بزنند، البته این تابستان داغ برای خود آنها ایجاد شده است.

* آنها در مرحله دوم به دنبال ایجاد مانع در مسیر پیشرفت علمی کشور هستند. آنها می‌خواهند ایران پیشرفت نکند، حتی ترور دانشمندان هسته‌ای ما نیز در این رابطه صورت گرفت.

* آمریکایی‌ها می‌خواهند دولت ما را ورشکسته کنند و به طور کل اقتصاد ایران را متلاشی کنند. آنها تلاش می‌کنند در ذیل تحریم‌ها رابطه ایران با کشورهای منطقه را قطع کنند. البته باید بگوییم؛ «شتر در خواب بیند پنبه دانه»

* باید توجه کنیم همه مشکلات ما مرتبط با تحریم‌ها نیست و برخی از موانع ریشه داخلی داشته و برخی دیگر نیز مرتبط با ویروس کرونا است.

* امروز شاهد هستیم که عدم توفیق آمریکایی‌ها در داستان تحریم‌ها از زبان خود آنها مطرح می‌شود و برخی از آنها از طریق اندیشکده‌های خود به این موضوع اعتراف می‌کنند.

*از اول انقلاب خط ثابت دشمن، تضعیف کردن روحیه مردم بوده است. آن‌ها اوضاع را بد جلوه می‌دهند و با صدها زبان و وسیله، اگر نقطه مثبتی در کشور باشد، انکار می‌کنند یا سکوت می‌کنند. نقطه ضعفی اگر وجود داشته باشد، ده برابر و گاهی صد برابر می‌کنند. البته در بعضی‌ها اثر می‌کند و در داخل بعضی‌ها حرف‌های آنان را تکرار می‌کنند.

* اما در اکثر مردم اثر نمی‌کند. آن‌ها دشمن و آمریکا را شناخته‌اند... اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم قطعاً شکست خواهد خورد؛ چراکه عرصه جنگ اراده‌هاست.

*ایرانی زیرک از دشمنی آمریکا سود برده است. تحریم‌های ثانویه موجب شد که متخصصان و جوانان در داخل تولید کنند.

*اگر به ما هواپیمای جت آموزشی می‌فروختند، تولید هواپیمای جت آموزشی کوثر نداشتیم.

* اکنون در کشور نهضت قطعه‌سازی به راه افتاده است و قطعات حساس و ظریف در داخل کشور ساخته می‌شود.

* ما از همین تحریم هم توانستیم به مدد الهی در جهت شکوفایی علمی کشور استفاده کنیم.

* اگر پیشرفتی در کشور باشد به آن مطلقا بی‌توجهند و اگر نقطه ضعفی باشد آن را ده‌برابر می‌کنند و همه این کارها برای ناامیدکردن جوانان است که البته این حرف‌ها به برخی هم تأثیر می‌گذارد و همان‌ها را در کشور تکرار میکنند.

* تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت موضوع بسیار مهمی است و الان اینگونه شده است که یا نفت ما را کمتر می‌خرند یا کمتر برمی‌دارند و این تمرینی است تا ما اقتصاد خود را از نفت جدا کنیم.

* تحریم قطعاً قابل علاج است و جواب قطعاً این است که علاجش عقب‌نشینی در برابر آمریکا نیست. چون اگر عقب‌نشینی کنیم خواسته‌های جدیدی مطرح خواهند کرد.

* آنان می‌گویند صنعت هسته‌ای را کاملاً کنار بگذارید، بازدارنده نظامی خود را به یک‌دهم برسانید و از اقتدار منطقه‌ای خود صرف‌نظر کنید. وقتی چنین شود او قانع نمی‌شود و در خواست جدیدی را مطرح می‌کند.

* برخی تحت تأثیر همین فشارها می‌گویند هسته‌ای به چه دردی می‌خورد؟ هسته‌ای نیاز فردای ماست. آن روز که ما احتیاج به برق هسته‌ای پیدا کردیم، در خانه چه کسی برویم؟ برویم از آمریکا و اروپا گدایی کنیم که برای ما برق هسته‌ای بیاورید؟ آنان که این کار را هم نمی‌کنند.

* اینکه می‌گویم با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم دلیلش این است که مذاکره یعنی این که همه قدرت منطقه‌ای، صنعت هسته‌ای و بازدارندگی نظامی را کنار بگذاریم که اگر کنار نگذاریم هم همین آش و همین کاسه است و تحریم‌ها وضع می‌شود. کدام انسان باشرف و معتقد به حفظ مصالح کشور حاضر است تحت این شرایط کنار بیاید؟

* البته این پیرمردی که در آمریکا بر سر کار است از این مذاکره سود خواهد برد یا برای خودش یا انتخابات می‌خواهد از این مذاکره استفاده کند.

*نظام سیاسی آمریکا، ادعای مسائل حیاتی در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. هیچ انسان باشرفی زیر بار این حرف‌ها نمی‌رود. منظور آمریکایی‌ها از مذاکره همین است و اینکه بنده زیر بار مذاکره نمی‌روم، به همین دلیل است.

*علاج تحریم، فقط و فقط تکیه بر توانمندی‌های ملی است. باید به دنبال کشف توانایی‌های جدید باشیم. آن‌ها را احیا کنیم. جوان‌های خودمان را وارد میدان بکنیم. در بحث ارکان اقتصاد مقاومتی هم درون‌زایی و هم برون‌زایی؛ هم می‌توانیم در داخل تولید کنیم و هم می‌توانیم در عرصه جهان و بین‌الملل که دوستان خوبی داریم، کار کنیم. این‌ها با تدبیر واقعی و مدیریت جهادی به دست خواهد آمد.

*تکیه بر امکانات داخلی، دشمن دارد. یک عده دشمن‌های خارجی هستند، یک عده هم بدخواهان داخلی هستند.

*به وعده‌های این و آن هم نباید تکیه کرد. در سال ۹۷ که آمریکا از برجام خارج شده بود، اروپایی‌ها ما را به عقب انداختند و اقتصاد کشور را شرطی کردند. این برای اقتصاد کشور خیلی مضر است.

* اروپایی‌ها هیچ کاری نکردند. آخرین ابتکار آنان هم بازیچه چرندی به اسم «اینستکس» بود. خود این یک چیز مضر و غلطی است که این را هم انجام ندادند و نکردند.

* اینکه ارز افسار پاره کند و روزبه‌روز بالاتر رود اصلأ قابل قبول نیست و البته در گزارشاتی که دریافت کرده‌ام این ماجرا بیش از اینکه دلایل اقتصادی داشته باشد دلایل امنیتی و سیاسی دارد.

* راجع به آینده هم جمله‌ای بگویم که برای تامین آینده به صبر و ثبات نیاز داریم و خوشبختانه مردم صبوری داریم که ایمان قوی دارند و به نظام اعتماد دارند و مسئولان هم باید ثبات قدم داشته باشند و از شک‌ و تردید در این زمینه دوری کنند.

* مشکلاتی که امروز آمریکا را محصور کرده‌ است قابل مقایسه با مشکلات ما نیست. آنان مشکلات لاینحل اقتصادی و بیش از ۴۵ میلیون بیکار دارند و مشکلات مدیریتی که خود را در کرونا و رفتار سنگدلانه پلیس نشان داده است.

* اینها باعث شده که آمریکا در سطح دنیا منفور و منزوی شود. آتش زیر خاکستر هم دارد شعله می‌کشد هرچند که ممکن است آنچه امروز در ایالتهای آمریکا رخ می‌دهد را سرکوب کنند اما این آتش زیر خاکستر است و باز شعله می‌کشد چرا که نظام حاکم آنان، نظام غلطی است.

* آمریکا می‌کوشد ایران و چین و دیگر کشورها را دشمن ملت خود معرفی کند اما بزرگترین دشمن ملت آمریکا همان رژیم حاکم بر آمریکاست. آنان در خارج به دنبال دشمن نباشد.

* کشور از لحاظ معیشت عمومی دچار مشکل است. معیشت خانوارها دچار مشکل جدی است. بایستی این‌ها علاج شود.

* یک بخش مسائل فوری و یک بخش مسائل بلندمدت یا میان‌مدت است. مسائل فوری، مهار قیمت‌هاست. متخصصان معتقدند که این کار شدنی است. بازار باید ثباتی پیدا کند.

* نقدینگی برای اقتصاد کشور خطر بزرگی است؛ اما می‌توان آن را می‌توان به سود تبدیل کرد. می‌توان این نقدینگی را به سوی تولید هدایت کرد.

* پیشنهاد شده است کارگروه ویژه‌ای از سوی سران سوه قوه تشکیل شود و موانع جهش تولید بررسی و رفع شود. شاید یکی از موانع واردات بی‌رویه باشد.

* به نظر من برای تامین آینده به صبر و ثبات نیاز داریم. باید گام‌هایمان را محکم کنیم.

* در برخی بخشها دولت کارهای خوبی انجام داده است که البته در همه بخش‌ها نمی‌شود این را گفت اما به هرحال کارهای خوبی هم انجام شده و ان شاءالله دولتی تازه‌نفس هم خواهد آمد و کارها را با جدیت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

* در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گویند. بنده شخصا هر آنچه که آنان بگویند را رعایت می‌کنم و توصیه من به همه هیئت‌داران و منبری‌ها این است که به سخنان کادر بهداشتی گوش کنند، کرونا مسئله کوچکی نیست و اگر همین رعایت‌ها هم انجام نشود آن وقت ممکن است به فاجعه‌ای ختم شود که آن سرش ناپیدا باشد.

منبع: خبرآنلاین

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24