Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ظهر امروز نشست خبری یک دیدار یک عرضه شرکت توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس برگزار شد. در این نشست ابتدا محمود احمدیان مدیرعامل بگیلان گفت: توسعه مسیر برق گیلان اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور بوده که از سال ۱۳۷۰ وارد مدار شده است.

«بگیلان» را بیشتر بشناسید؛ سهمی که امروز عرضه اولیه شد

بورس24 : ظهر امروز نشست خبری یک دیدار یک عرضه شرکت توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس برگزار شد. در این نشست ابتدا محمود احمدیان مدیرعامل "بگیلان" گفت: توسعه مسیر برق گیلان اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور بوده که از سال ۱۳۷۰ وارد مدار شده است.

به گفته احمدیان علی‌رغم افزایش ظرفیت تولید برق در کشور، سهم نیروگاه توسعه مسیر برق گیلان از تامین برق کشور در سال ۹۸ به میزان ۲.۲ درصد بوده است. این نیروگاه که در سال ۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده، در حال حاضر دارای ۶ واحد گاز و ۳ واحد بخار با ظرفیت اسمی جمعا بیش از ۱۳۰۵ مگاواتی است.

او افزود: ۶ درصد سهام شرکت امروز عرضه خواهد شد؛ میزان سهامی که عرضه می شود چهار میلیون و ۳۰۰ سهم خواهد بود. این عرضه از طریق کارگزاری بانک سپه انجام خواهد شد. پیش بینی قیمت برای این عرضه ۲۲ هزار ریال تا ۲۴ هزار ریال است. تامین سرمایه امید متعهد خرید سهام خواهد بود. هشت میلیون و ۶۰۰ هزار سهم روز شنبه به صندوق ها داده خواهد شد.

احمدیان همچنین خاطرنشان کرد: هر ساله "بگیلان"اورهال دارد تاکنون طبق دستورالعمل شرکت زیمنس سازنده توسعه مسیر برق گیلان این اورهال ها انجام شده است. از سویی توانستیم بخش اعظم قطعات مورد نیاز را از بخش داخلی تامین کنیم. میزان عملکرد سه دهم درصد ضریب خروج اضطراری گیلان است که به عنوان پایدارترین نیروگاه شناخته می شود. به طور قطع روند سودآوری شرکت حفظ خواهد شد.

مدیرعامل "بگیلان" گفت: تمامی نیروگاه ها به شبکه سراسری متصل هستند و پس از تامین برق منطقه خود مازاد آن را به سایر استان ها صادر می کنند. سه درصد دیگر از سهام شرکت تا ۶ ماه آینده بنا به درخواست فرابورس عرضه خواهد شد.

در ادامه عظیم ثابت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه گفت: جزو سیاست های عمده بانک این است که بتوانیم فرآیند خصوصی سازی و پذیرش شرکت ها در بورس را داشته باشیم. سال گذشته نیروگاه جهرم عرضه شد در آینده نیز سهام نیروگاه منجیل را عرضه خواهیم کرد. هم راستا با وضعیت بازار تلاش داریم به عمق بخشی بورس کمک کنیم. البته فرآیند زمان بری است چرا که بهبود ساختار مالی شرکت ها برای پذیرش در بورس به زمان بیشتری نیاز دارد.

او افزود: از جمله سیاست های اصلی ما این است که سهام شناور شرکت ها افزایش یابد این اراده وجود دارد، با شرکت سرمایه گذاری امید در همین راستا مذاکراتی داشته ایم که با سهمی که در اختیار دارند بازارگردانی این سهم را نیز انجام دهند.

بر اساس اطلاعیه عرضه اولیه سهام "بگیلان" حداکثر سهام قابل خریداری از سوی هر شخص ۸۰ سهم و دامنه قیمت نیز در ثبت سفارش از مبلغ ۲۲ هزار ریال تا ۲۴ هزار ریال خواهد بود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24