Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در مجمع شرکت قند چهارمحال ضمن تصویب تقسیم سود ٢٠ تومانی معادل حدود ١١ درصد، پیشنهاد شد مابقی این سود برای تبدیل به سهام جایزه در حساب انباشته شرکت باقی بماند و شرکت جهت استفاده بهینه از منابع مالی هر چه سریعتر مجمع افزایش سرمایه را تشکیل دهد و سرمایه شرکت معادل ٣٠٠ درصد از محل سود انباشته افزایش یابد.

گزارش تکمیلی از مجمع قند چهارمحال

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالانه قند چهارمحال 26 تیرماه در محل شرکت واقع در شهرکرد برگزار شد و شروع مجمع با اعلام رشد 25 درصدی سود خالص طی سال 98 نسبت به سال مالی 97 همراه بود. قربانی مدیر عامل قند چهارمحال در ادامه ضمن توضیح تحولات شرکت از پیش بینی های محقق نشده ای گفت که ناشی از سطح زیر کشت چغندر بود. به گفته ایشان در سال 98 سطح زیر کشت چغندر در کشور حدود 50 درصد افت داشت که همین موضوع سبب شد جذب چغندر شرکت نیز معادل نیمی از سال 97 باشد که البته ایشان اضافه کردند تمرکز شرکت بر واردات شکر موجب شد این کاهش چغندر اثری بر درآمدزایی شرکت در طی یک سال اخیر نداشته باشد.

همچنین مطابق صورت های مالی عملیات شرکت شامل جذب 95 هزار تن چغندر بهاره و 63 هزار تن چغندر پاییزه بود و تصفیه 75 هزار تن شکر خام وارداتی نیز حاشیه امنی برای سودآوری سال گذشته به حساب می آید که از این میزان شکر وارداتی 33 هزار تن کارمزدی بوده و مابقی مالکیتی بوده است که نوع مالکیتی حاشیه سود بیشتری نسبت به نوع کارمزدی (دولتی) برای شرکت در پی داشته است.

قربانی از هزینه 215 هزار یورویی در قالب طرح توسعه سخن به میان آورد که وارد کردن سه دستگاه سانتریفیوژ برای افزایش ظرفیت کارخانه از مهم ترین اقدامات شرکت در سال اخیر بوده است. باید عنوان کرد که اگرچه فعلا یک دستگاه آن نصب شده است اما در ادامه طرح توسعه برای افزایش دو برابری تولید از 1500 به 3000 تن در روز، سانتریفیوژها اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت که این تجهیزات بخشی از طرح توسعه نهایی خواهند بود.

یکی دیگر از اقدامات در این حوزه ساخت یک دستگاه کوره آهک است که با پیشرفت 98 درصدی همراه بوده و برای ظرفیت 3000 تنی تهیه و آماده سازی شده است. توربین های بخار برای دستیابی به این ظرفیت نیز خریداری شده و آماده سازی تفاله خشک کن نیز در برنامه های اصلی کارخانه برای سال جاری قرار گرفته است که در مجموع اقدامات عملی آن می تواند در طی سه مرحله یکی در نیمه دوم امسال و افزایش تا سطح 1800 تن در روز و دیگری ابتدای سال بعد رخ دهد تا ظرفیت به 2500 تن در روز عملی شود و احتمالا دو سال آتی شاهد ظرفیت 3000 تنی خواهیم بود. وی افزود که تحریم و شیوع کرونا اندکی برنامه ها را به عقب انداخته اما کماکان طرح توسعه طبق برنامه های موجود در حال پیشرفت است.

یکی دیگر از اقداماتی که قربانی آن را قابل دفاع توصیف نمود بحث تامین چغندر بود. در پاسخ مدیرعامل به سوال یکی از سهامداران مبنی بر چگونگی تامین چغندر برای راه اندازی 3000 تن ایشان به موضوع حمایت از چغندرکاران اشاره کردند و افزودند از آنجا که چغندر استان به دلیل مسائلی از جمله هزینه حمل، برای شرکت ارزان تر به حساب می آید و راندمان مطلوبی هم دارد یکی از گلوگاه های اصلی استان تجهیزات و ماشین آلات کاشت و برداشت چغندر بود که کارخانه با چغندرکاران برای تامین مالی خرید تجهیزات وارد مذاکره شد و تا کنون بیش از 800 میلیون تومان وام با پرداخت 2 ساله به کشاورزان داده است تا در مقابل مواد اولیه با کیفیت و بهتری را تحویل گیرد و نتیجه این پیمان رشد 85 درصدی جذب طی سال 99 در نوبت اول کشت بوده است.

به گفته مدیریت کارخانه بالا بردن کیفیت محصول کارخانه یکی دیگر از دغدغه های اصلی شرکت بوده و نرخ فروش شکر عموما بین 100 تا 300 تومان به ازای هر کیلو گران تر از سایر رقبا در بازار معامله می شود. همچنین ضایعات در حداقل مقدار ممکن حفظ شده است (عرف صنعت 4 درصد و عملکرد شرکت 2.5 درصد) و در هر دو مورد کیفیت شکر و ضایعات مانند ملاس عملکرد نسبت به سال های قبل مطلوب تر شده است.

در پایان مجمع ضمن تصویب تقسیم سود 20 تومانی معادل حدود 11 درصد، پیشنهاد گردید مابقی این سود برای تبدیل به سهام جایزه در حساب انباشته شرکت باقی بماند و شرکت جهت استفاده بهینه از منابع مالی هر چه سریعتر مجمع افزایش سرمایه را تشکیل دهد و سرمایه شرکت معادل 300 درصد از محل سود انباشته افزایش یابد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24