Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هفته گذشته مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با حضور ۸۴.۹ درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد. در این مجمع محمد مهدی انتشاری به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان رییس مجمع، حسن تاجیک به نمایندگی از شرکت خدمات گستر صبا انرژی به عنوان ناظر اول، نرگس یزدانیان به نمایندگی از شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان ناظر دوم و امیر عباس حسینی به عنوان منشی مجمع حضور داشتند.

خبرهای تکمیلی از مجمع «وصندوق»

بورس24 : هفته گذشته مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با حضور ۸۴.۹ درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد. در این مجمع محمد مهدی انتشاری به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان رییس مجمع، حسن تاجیک به نمایندگی از شرکت خدمات گستر صبا انرژی به عنوان ناظر اول، نرگس یزدانیان به نمایندگی از شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان ناظر دوم و امیر عباس حسینی به عنوان منشی مجمع حضور داشتند.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز دارایی های "وصندوق"

در این مجمع ابتدا امیر عباس حسینی مدیرعامل "وصندوق" گفت: ارزش روز دارایی های "وصندوق"، با در نظر گرفتن دارایی های غیربورسی، به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. مهمترین پروژه های این شرکت شامل اوره آمونیاک مسجد سلیمان و ABS/Rubber جم است، که پروژه اوره و امونیاک مسحد سلیمان به ۹۸.۳ درصد رسیده و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. پروژه ABS/Rubber جم نیز به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است.

امیرعباس حسینی مدیرعامل "وصندوق" با اشاره به اینکه در صورت بهره برداری از طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان، این شرکت سالانه سودی برابر با ۱۰۰ میلیون دلار نصیب سهامداران خود خواهد کرد، افزود: شرکت ABS/Rubber جم پس از بهره برداری، سود سالانه ۴۵ میلیون یورو برای سهامداران خواهد داشت. در خصوص ارزش گذاری و عرضه شرکت های تابعه این هلدینگ، شرکت های صبا فولاد خلیج فارس و فولاد اکسین خوزستان در مرحله ارزشگذاری و عرضه در فرابورس قرار دارند.

رشد۱۴۴درصدی ارزش بازار سهام "وصندوق" در سال ۹۸

امیرعباس حسینی در رابطه با تعداد سهام معامله شده این شرکت گفت: نماد "وصندوق"طی سال مالی ۹۸ به میزان ۳،۳۱۲ میلیون سهم بود که این عدد در طی سال مالی ۹۷ به میزان ۵،۵۳۰ میلیون سهم بوده است. تعداد روزهایی که نماد "وصندوق" در سال ۹۸ در بورس اوراق بهادار تهران معامله شده است (۲۳۴ روز) کمتر از تعداد روزهای معامله شده طی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷(۲۳۷روز) است. همچنین ارزش بازار سهام وصندوق در سال ۹۸ برابر ۱۵۵،۷۶۳ میلیارد ریال بوده است که با توجه به افزایش نقدینگی و رشد بازار سهام افزایش ۱۴۴ درصدی را به همراه داشته است.

۳۲درصد از سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در شرکت های بورسی است

او در رابطه با سرمایه گذاری های "وصندوق" بیان کرد: ۳۵ درصد از سرمایه گذاری های شرکت در خارج از بورس، ۳۲ درصد از این سرمایه گذاری ها در شرکت های بورسی، ۲۶ درصد به صورت پیش پرداخت افزایش سرمایه و ۱۰ درصد نیز در سایر سرمایه گذاری ها (اوراق مشارکت و سپرده های بانکی) است. حدود ۲.۴ درصد نیز جزو سایر سرمایه گذاری ها است که عمدتاً سهام مسدودی بوده و از مجموع سرمایه گذاری ها کسر می شود. افزایش در سرمایه گذاری های غیربورسی عمدتاً به دلیل شرکت در افزایش سرمایه شرکت صبافولاد خلیج فارس و پتروشمیران بوده است. همچنین عمده دلیل افزایش پیش پرداخت افزایش سرمایه مربوط به شرکتهای صبافولاد خلیج فارس و پتروشیمی مسجدسلیمان است.

تشریح مهم ترین اقدامات "وصندوق در سال ۹۸

مدیرعامل "وصندوق" در رابطه با اهم اقدامات انجام شده در سال مالی ۹۸ گفت: ادامه اجرا و پیشرفت پروژه احداث واحدهای اوره و آمونیاک (بخش EPC) و افزایش پیشرفت طرح در پایان سال ۹۸ به میزان ۹۸.۲۲ درصد، ادامه اجرای پروژه ABS/Rubber جم، مشارکت در طرح تولید چهار میلیون تن محصول فولادی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از طریق شرکت صبا فولاد خلیج فارس، پیگیری به ظرفیت رساندن شرکت صبافولاد خلیج فارس، پیگیری عرضه سهام شرکت های صبا فولاد خلیج فارس و فولاد اکسین خوزستان در بازار بورس اوراق بهادار، پیگیری جهت افزایش سودآوری شرکت های تحت کنترل از جمله پتروشیمی جم، پتروشیمیران، بازرگانی صندوق بازنشستگی، ایران یاسا تایر و رابر و ...، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر از جمله ایران یاسا تایر و رابر، مسجد سلیمان و ...، تکمیل زنجیره تولید فولاد از طریق شرکت های صبافولاد خلیج فارس (طرح تولید شمش و ورود به

بالادست) و فولاد اکسین (طرح تولید شمش و آهن اسفنجی) از جمله اقدامات شرکت در سال مالی ۹۸ بوده است.

لازم به ذکر است در پایان با موافقت سهامداران صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ تصویب شده و به ازای هر سهم ۸۰۰ ریال سود تقسیم شد.

همچنین سازمان حسابرسی به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سازمان حسابرسی به ‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24