Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین مبلغ ٢٠٠ ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم به هر سهم تصویب شد.

تقسیم ٢٠٠ ریال سود در مجمع بانک کارآفرین

بورس24 : در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین مبلغ 200 ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم به هر سهم تصویب شد.

در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک که روز سه‌شنبه 31 تیرماه و با حضور صاحبان بیش از 71.61 درصد سهام، در سالن اجتماعات بانک کارآفرین برگزار شد، سود تقسیمی به ازای هر سهم به میزان 200 ریال به تصویب رسید و مقرر شد سود مذکور در حساب طلب سهامداران ثبت گردد تا متعاقب تحقق پیشنهاد افزایش سرمایه و اختصاص قسمتی از این سود برای افزایش سرمایه، برنامه جدید توزیع سود اعلام گردد.

در این جلسه گزارش هیات مدیره و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398، به استماع سهامداران رسید و همچنین صورت‌های مالی سال منتهی به 29 اسفند 1398 نیز به تصویب رسید.

تعیین پاداش اعضای هیات مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های بانک و انتخاب بازرس و حسابرس قانونی، از موارد دیگری بود که در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش در این مجمع که به ریاست محمدرضا خورسندی رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین برگزار شد، دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک گزارش عملکرد سال 1398 و برنامه‌های آتی بانک را به شرح زیر به استماع حاضران رساند:

گزارش عملکرد مالی سال 1398 و تبیین برنامه‌های آتی بانک

بانک کارآفرین به عنوان یکی از خوشنام‌ترین و معتبرترین بانک‌‌های کشور، وارد سومین دهه فعالیت خود شده است. این بانک با تکیه بر سه سرمایه بنیادین مشتمل بر «سرمایه انسانی متعهد و کارآمد»، «سرمایه‌‌‌های مادی شفاف و ناشی از انجام فعالیت‌‌های بانکی قابل اتکا» و «سرمایه‌‌‌های تخصصی مبتنی بر دانش و تجارب حرفه‌ای»، توانسته است نزد مشتریان به عنوان ذی‌نفعان اصلی از جایگاه معتبری برخوردار باشد.

با تکیه بر این سه سرمایه و نیز خوشنامی بانک کارآفرین، خطوط اصلی کسب و کار و برنامه استراتژیک 1400 تدوین شده است. بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های فناوری اطلاعات در همه ابعاد و نیز تخصصی‌سازی و طراحی خدمات و محصولات با تاکید بر بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری و بانکداری تجاری و شخصی از خدمات جدیدی است که در نظر است با جدیت و تا حصول نتیجه مطلوب و کسب سهم ارزنده از بازار دنبال شود.

تمرکززدایی از خدمات ارزی و ارائه خدمات بین‌المللی، توسعه کیفی و کمی سرمایه انسانی بانک در برنامه دوساله (1400-1399)، شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی و ارتقاء از درون بانک، طرح طبقه‌بندی مشاغل و آموزش‌محوری و ارائه آموزش‌‌‌های تخصصی و حرفه‌ای جمله دیگر اولویت‌های کاری بانک در سال جاری خواهد بود.

همچنین تکمیل زنجیره ارزش خدمات از طریق توسعه متوازن شرکت‌‌های گروه کارآفرین با اهتمام بر پرهیز از بنگاهداری و سرمایه‌گذاری بر روی حوزه‌‌‌های جدید فین‌تک و API و شرکت‌‌‌های استارتاپی نیز جزء محور‌‌های جدید توسعه بانک در سال آینده هستند. تاسیس هلدینگ نگاه (گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک کارآفرین) به عنوان بازوی اجرایی و عملیاتی حوزه فناوری اطلاعات و تاسیس هلدینگ مالی برای توسعه خدمات جامع مالی ایجاد شده، از جمله مهم‌ترین سیاستگذاری‌هایی است که فرصت‌های جدید و سودآوری مناسبی را برای بانک ایجاد خواهد نمود.

تقویت و تازه‌گردانی برند کارآفرین نزد جامعه و افکار عمومی و مشتریان و همچنین ایفای مسئولیت‌‌‌های حرفه‌ای و اجتماعی از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های ‌کاری‌ بانک کارآفرین در سال جاری‌ خواهد بود.

کسب نشان زرین برترین بانک در ارائه خدمات ارزی و بین‌المللی در اجلاس توسعه صادرات ایران Exportex Iran، کسب نشان عالی چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال و عضویت در انجمن حسابرسان داخلی ایران از جمله دستاورد‌‌های بانک کارآفرین در سال 1398 بوده است که با همراهی و همدلی همکاران در همه سطوح سازمانی، کسب این موفقیت‌ها با قدرت بیشتر دنبال خواهد شد.

عملکرد مالی بانک در سال 1398 با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مثبت و قابل قبول ‌بوده است. در نتیجه اقدامات کیفی و کمی صورت گرفته، در این سال نرخ بازده دارایی‌ها 1.5 درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام نیز 19 درصد بوده است. همچنین نسبت کفایت سرمایه نیز 7.16 درصد است که رشد این رقم نسبت به سال قبل، نشان‌دهنده استحکام ساختار مالی بانک در شرایط اقتصادی کم ثبات است.

همچنین کل سپرده‌های بانک در سال 1398نسبت به سال گذشته معادل 25 درصد رشد داشته است. بر اساس گزارش عملکرد ارائه شده سود سال 1398 پس از کسر مالیات نسبت به سال قبل 136 درصد رشد داشته است. همچنین تسهیلات اعطایی بانک در سال 1398 نسبت به سال قبل از رشد 16 درصدی برخوردار بوده است.

مجموع درآمدها در سال 1398 مبلغ 838.27 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 136 درصد رشد داشته است. همچنین به منظور بهبود نسبت‌های عملیاتی‌ بانک، افزایش سرمایه بانک از مبلغ 8.500 میلیارد ریال به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که طی دو مرحله و با حمایت سهامداران و موافقت نهادهای قانونی انجام خواهد شد.

منبع: روابط عمومی‌ بانک کارآفرین

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24