Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: در بخش کالاهای اساسی، نزدیک به ۴ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد و بدون وقفه کالاهای داخل تامین می‌شود البته اولویت ما با تولید داخل است و تنها کسری خود را از آن جبران می‌کنیم.

مدرس خیابانی: دولت ارز کالاهای اساسی را تامین می‌کند

بورس24 : سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: در بخش کالاهای اساسی، نزدیک به ۴ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد و بدون وقفه کالاهای داخل تامین می‌شود البته اولویت ما با تولید داخل است و تنها کسری خود را از آن جبران می‌کنیم.

حسین مدرس خیابانی در جلسه هماهنگی برای تنظیم بازار گفت: مقوله بازار هم برای مردم و هم برای دولت بسیار مهم است. خوشبختانه بازاری‌ها از جنس مردم هستند و دغدغه آرامش بازار را دارند و به آن کمک می‌کنند. نباید فراموش کرد که ما با افرادی کار می‌کنیم که مردمی‌ترین نهاد اقتصاد هستند.

وی ادامه داد: دولت تحت هر شرایطی ارز کالاهای اساسی را تامین می‌کند و مقرر شده است ترخیص و انتقال این کالاها از بنادر و گمرک سرعت بگیرد. البته تصمیم اخیر ستاد هماهنگی اقتصاد به این موضوع کمک می‌کند.

مدرس خیابانی افزود: در بخش کالاهای اساسی، نزدیک به ۴ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد و بدون وقفه کالاهای داخل تامین می‌شود البته اولویت ما با تولید داخل است و تنها کسری خود را از آن جبران می‌کنیم.

سرپرست وزارت صمت خاطرنشان کرد: بازار و نوع رفتار آن در معیشت مردم تاثیرگذار است و امیدواریم به تکانه‌های موجود که منشأ آنها خارج و تحریم‌های ظالمانه آمریکا است، تاثیر کمتری بر زندگی مردم داشته باشد.

در ادامه این نشست، محمدرضا کلامی در مورد برخورد با احتکارکنندگان کالا گفت: برخی از عرضه‌کنندگان با احتکار از عرضه امتناع می‌کنند و ما از مردم خواستاریم که حتما این موضوع را در قالب اطلاع‌رسانی آگاهی دهند تا شورای کنترل نظارت پیگیری کند. این شورا در تمام استان‌ها تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم و اساسی این است که ما در چهار ماه در پنج قلم بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ تن کالا ترخیص کردیم که بیش از ۳ میلیون آن در بنادر موجود است و مقرر شده که ترخیص شوند. همچنین تجار و بازرگانان در صورت تمایل می‌توانند برای ترخیص، ارز لازم را دریافت کنند و حاضریم ارز آن را در عرض سه ماه در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: همچنین در گروه کالایی ۲ بیش از ۶ میلیون تن کالا ترخیص داشتیم که اولویت ویژه در آن با مواد اولیه تولید است که بیشتر آن با ارز اشخاص ترخیص می‌شود.

منبع: ایلنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24