Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل «فارس» توضیح می دهد... افزایش سرمایه گچساران انجام می شود به شرط افزایش سرمایه از محل سلب تقدم دهدشت ، ممسنی و کازرون و عرضه به عموم منابع مالی گچساران تامین می شود و مردم هم با سهامداری از سه پتروشیمی مزبور در گچساران هم به طور غیر مستقیم سهامدار می شوند

پترول ؛ چرا بسته بود و چرا باز شد؟؟

بورس24 : دقایقی پیش نماد پترول با 100 درصد افزایش نرخ در بورس تهران پس از یک توقف حدودا دو ماهه بازگشایی شد.

جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سهامدار عمده پترول در این باره به خبرنگار بورس24 توضیح داد : افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران به منظور تأمین مالی پروژه گچساران که یکی از مهم ترین پروژه های پتروشیمی کشور و هلدینگ است انجام خواهد شد. از آنجا که گچساران سهامدارانی دارد که برای شرکت در افزایش سرمایه گچساران به افزایش سرمایه نیاز دارند ، بنابراین قرار بر این شده است که در صورت توافق بورس در پتروشیمی های دهدشت، ممسنی و کازرون هم افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم به قیمت صرف سهام انجام شود.

وی افزود : ما یک پیشنهاد به بورس ارائه کرده ایم که اگر بورس موافقت کند حق تقدم سهامی که به این ترتیب در پتروشیمی های ممسنی، کازرون و دهدشت ایجاد می شود توسط بورس به عموم عرضه شود. درواقع عموم می توانند به قیمتی که اعلام می شود در این افزایش سرمایه شرکت کنند و سهامدار شرکت های ممسنی، کازرون و دهدشت و از این طریق سهامدار پتروشیمی گچساران شوند.البته قبلاً یک مشکل وجود داشته است وبعضی از سهامداران از نحوه افزایش سرمایه ناراضی بودند. همچنین گفته می شد ، پترول از هلدینگ خریداری شده است و از محل مطالبات نمی تواند در افزایش سرمایه شرکت کند.

سهامدار عمده پترول توضیح داد : با همین روش سلب حق تقدم و صرف سهام به جای این که از هلدینگ پول بگیریم و به پترول بدهیم و پترول به شرکت های ممسنی، کازرون و دهدشت و آن ها در افزایش سرمایه گچساران شرکت کنند یعنی از یک جیب هلدینگ به جیب دیگرش پرداخت شود. به این ترتیب ما هم بحث افزایش سرمایه و هم تأمین مالی برای پروژه گچساران را دنبال کرده ایم. ما برای اجرای پروژه گچساران نیاز به منابع مالی جدید داریم، اگر قرار بود از هلدینگ این پول را تأمین کنیم نقض غرض می شد. بنابراین آن مشکل حل شد و به این ترتیب عموم مردم در افزایش سرمایه شرکت خواهند کرد و منابع مالی مورد نیاز گچساران از طریق توزیع حق تقدم سهام سلب حق تقدم شده بین مردم و همه فعالان بازار سرمایه تأمین می شود و همه می توانند در این افزایش سرمایه شرکت کنند و به صورت غیر مستقیم سهامدار گچساران شوند و افزایش مالکیت عمومی هم اتفاق خواهد افتاد.

ربیعی افزود : علت بسته بودن سهام پترول این بود که چون این گروه سهامدار شرکت های ممسنی، دهدشت و کازرون است تا زمان تعیین تکلیف این قضیه و این که بورس این فرآیند را تأیید کند سهام پترول، ممسنی، کازرون و دهدشت بسته بود‌ و امروز سهام پترول باز شد و از فردا نماد پترول به صورت عادی معامله انجام می شود. ولی سهام ممسنی، کازرون و دهدشت تا پایان فرآیند افزایش سرمایه بسته خواهد بود.

وی تصریح کرد : تأکید می کنم که همه این فرآیند در صورتی است که بورس این فرآیند را تأیید کند. در مذاکرات انجام شده کلیات موضوع به تصویب رسیده است و اگر جزئیات آن نیز به زودی به تصویب بورس برسد ، عملیاتی خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24