Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نماینده مجلس یازدهم با بیان در گذشته مالیات از خانه های خالی به هیچ وجه بازدارنده نبود ، گفت:در طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم، خالی نگه داشتن مسکن اقتصادی نخواهد بود.

نماینده مجلس: دیگر خالی نگه داشتن مسکن برای مالک صرفه اقتصادی ندارد

بورس24 : نماینده مجلس یازدهم با بیان "در گذشته مالیات از خانه های خالی به هیچ وجه بازدارنده نبود"، گفت:در طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم، خالی نگه داشتن مسکن اقتصادی نخواهد بود.

محمد سبزی با اشاره به تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار کرد: تلاطمات و گرانی بازار مسکن به ویژه حوزه اجاره در شرایط کنونی یکی از مشکلات جامعه محسوب می شود، از این رو نمایندگان مجلس با تدوین طرح مذکور گام بزرگی را برای مدیریت بازار برداشتند.

وی افزود: آنقدر طرح اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی مهم بود که پیشنهاد سلب فوریت از این طرح رأی نیاورد، از این رو مجلس عزم جدی برای مقابله با خانه های خالی و مبارزه با دلال بازی دارد.

وی ادامه داد: در گذشته مالیات از خانه های خالی به هیچ وجه بازدارنده نبود، مثلا یک مسکن با ارزش یک میلیارد تومان در کل حدود یک میلیون تومان مالیات در سال پرداخت می کرد که با آن قانون مالکان به راحتی مساکن خود را خالی رها می کردند.

سبزی افزود: در طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، مالیات از این مساکن چند برابر خواهد شد و دیگر خالی نگه داشتن این مساکن برای مالک صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: حال اگر با اجرای قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، حداقل چند درصد از مساکن خالی در کشور عرضه شود، این مسئله در تعدیل بازار بسیار اثرگذار خواهد بود.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24