Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خودروسازی زامیاد با حضور بیش از ۵۰ درصد سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد...

مصوبات و اخبار موثر مجمع زامیاد

بورس24 : صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خودروسازی زامیاد با حضور بیش از ۵۰ درصد سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد در جمع صاحبان سهام این موارد مهم را اعلام کرد :

* طی سال مالی مورد گزارش ۱۰۰ درصد سهام شرکت ایران کاوه را خریداری کردیم؛ مهم ترین دستاورد مالی ما این بود که چک های برگشتی مان ۵۹ درصد کاهش یافت. در خصوص تولید اتوبوس شهری باید بگویم که مشخصات بسیار سخت گیرانه ای به ما اعلام شده و تولید آن امسال امکان پذیر نیست.

* در رابطه با تولید خودرو شاسی بلند نیز همین طور است تا پایان امسال به تولید نخواهیم رسید.

* ما تجدید ارزیابی دارایی ها نخواهیم داشت.لکن افزایش سرمایه از محل های دیگر شاید و ما در حال بررسی هستیم.

* در رابطه با افزایش نرخ محصولات ۲۰ درصد در خرداد ماه اعمال شد، به دنبال این هستیم که ۲۰ درصد افزایش نرخ مجددا اعمال کنیم که منوط به اجازه سازمان حمایت و شورای رقابت خواهد بود.

* برای سال مالی پیش رو سود کمی پیش بینی کرده ایم و سود سال مالی ۹۹ حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان خواهد بود.

تکمیلی :

در این مجمع عبدالله بابایی به عنوان رییس مجمع، یوسف ندیری و سعید جمالی به عنوان ناظران و بیاتی به عنوان دبیر مجمع حضور داشتند.
ابتدا بهروز غفاری مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد گفت: طی سال مالی مورد گزارش علیرغم تمامی مشکلات، شرکت زامیاد توانست با اتکا به مزیت های رقابتی خود، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد؛ بطوریکه این شرکت در سال گذشته، با تولید ۳۴ هزار و ۵۳۲ دستگاه خودرو تجاری و کسب ۵۱.۵ درصد از سهم بازار خودروهای تجاری سبک کشور و ۴۷.۹ درصد از سهم بازار کل خودروهای تجاری کشور، توانست ضمن افزایش ۴۳ درصدی تولید خودروهای تجاری نسبت به سال ۹۷، رتبه نخست تولید را در این بخش حفظ نموده و رکورد تولید سال های اخیر خود را نیز بشکند.
او افزود: همانطور که پیش از این نیز قابل پیش بینی بود، سال ۹۹ سال دشوارتری برای صنعت خودروسازی بوده و مشکلات فوق الذکر هر روز رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد، ضمن این که محدودیت در عرصه تجارت بین الملل، امکان توسعه مطلوب محصولات را با مشکلاتی مواجه کرده است.شرکت زامیاد با هدف حفظ جایگاه خاص خود در صنعت خودروسازی به ویژه در بخش خودروهای سبک تجاری، برنامه های مهم و راهبردی را در نظر دارد.
غفاری در خصوص برنامه های مهم شرکت برای سال مالی پیش رو گفت: اجرای پروژه تولید وعرضه انبوه وانت پادرا پلاس (به عنوان راهکاری در دسترس، قابل اجرا، سریع و مقرون به صرفه)، برنامه ریزی به منظور توسعه پلت فرم های شرکت زامیاد در زمینه های pick up، اتوبوس، مینی بوس، کشنده وکامیون، تولید موتور بنزینی ودوگانه سوز یورو4، قوای محرکه (با مشارکت شرکت مگاموتور وزنجیره تامین داخل)، امکان استفاده از موتور دیزل داخلیEFD و....، برنامه ریزی جهت ارتقاء تکنولوژی فرآیندهای تولید وتوسعه فیزیکی شرکت و افزایش بهره وری (به کارگیری تجهیزات مناسب واصلاح خط رنگ) از جمله مهم ترین برنامه های آتی شرکت هستند.
مدیرعامل زامیاد در رابطه با پروژه های این شرکت گفت: از جمله طرح های توسعه ای شرکت می توان به پروژه ساخت داخل کیت گاز پروژه ساخت داخل کیت گاز(رگلاتور، شیرپرکن، شیر سرمخزن لوله های فشار قوی و شلنگها) اشاره کرد. بومی سازی تولید اقلام خرید خارج همراه با انتقال تکنولوژی و دانش فنی، به منظور کاهش قیمت تمام شده مجموعه کیت گاز (و افزایش عمق ساخت داخل وانت زامیاد) موجب تعریف پروژه مذکور گردید. این پروژه، مطابق برنامه به پایان رسیده است و از اواخر اردیبهشت ماه سال۹۹، آمادگی لازم جهت تولید انبوه را دارد.
او در خصوص پروژه ساخت داخل کاتالیست نیز گفت: به منظور صرفه اقتصادی با کاهش فلزات گرانبها و کسب نتایج آلایندگی بهتر و افزایش عمق ساخت داخل وانت زامیاد موجب تعریف پروژه مذکور گردید. تاکنون این پروژه، مطابق برنامه پیشرفته است تاییدیه های استانداردی با کاهش فلزات گرانبها، اخذ شده و یک محموله هزار ست سفارش گذاری شده است.
او با اشاره به پروژه ساخت داخل ECU به عنوان یکی دیگر از طرح های توسعه ای این شرکت بیان کرد: به منظور بومی سازی و خودکفایی در عرصه تولید قطعات پیشرفته و وارداتی، کاهش قیمت تمام شده و همچنین کاهش ریسک توقفات تولید، پروژه ساخت داخلECU وانت دوگانه سوز به کمک شرکت های دانش بنیان آغاز شد. در این مرحله از پروژه (ابتدای سال۹۹)، محموله یک روز خط دریافت شده و در حال بررسی و طی کردن آزمون ای استاندارد است.
در ادامه حسابرس شرکت گزارش حسابرسی شده شرکت را برای سهامداران حاضر در مجمع خواند.
بهروز غفاری در رابطه با بند چهار این گزارش گفت: در خصوص بدهی ها و مطالبات شرکت که در این بند به آن اشاره شده باید بگویم که این عدد ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که مربوط به فروش اعتباری خودرو مربوط می شود. موفق شدیم ۱۰۰ میلیارد تومان از این میزان را وصول کنیم. تا پایان سال جاری به حداقل ممکن خواهد رسید. در خصوص دارایی های راکد نیز هر ساله پروژه هایی را تعریف می کنیم معمولا به دلایل مختلفی این پروژه ها متوقف می شوند. در سال مالی پیش رو اگر برایمان محرز شود که ادامه یافتن این پروژه ها امکان پذیر نیست اقداماتی را انجام خواهیم داد.
او در خصوص بند پنج این گزارش بیان کرد: این عدد مربوط به مالیات سال های گذشته بوده وجه اعلام شده در حال بررسی است تا اواسط سال ۹۹ هر دو این پرونده ها نهایی خواهد شد. اینکه اعلام شده ذخایر کافی برای مالیات سال ۹۹ درنظر گرفتع نشده ممکن است بخشودگی مالیاتی دریافت کنیم. بر همین اساس تنها ۳۸ میلیارد ریال ذخیره در نظر گرفته ایم.
لازم به ذکر است در پایان با موافقت سهامداران صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ تصویب شده و بر اساس مصوبات این مجمع سودی تقسیم نشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24