Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

٨۵ تومان ؛ تمام تجدید ارزیابی دارایی فعلا در دستور کار نیست افزایش سرمایه ای از محل اندوخته در راه است سهام «بترانس» و «پکرمان» واگذار می شوند شرکت های بین الملل ساختمان و صنعت ملی، سرمایه گذاری مدار، سیمان ساروج، مروارید هامون و سیمان فیروزکوه در صف عرضه اولیه شناسایی ١٧٠٠ میلیارد تومان سود عملیاتی در سال ٩٨ و ١۵ هزار میلیارد تومان مازاد ارزش پرتفوی

تقسیم سود حداکثری در مجمع «وبانک»

بورس24 : مجمع عمومی عادی به طور سالانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی صبح امروز به منظور بررسی عملکرد این چند رشته ای تشکیل جلسه داد.

امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در توضیح عملکرد "وبانک" در جمع سهامداران اعلام کرد:اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تحت تاثیر شیوع کرونا تلاطمات زیادی را تجربه کرد و بسیاری از پیش بینی ها را با تغییر روبرو نمود.جنگ تجاری چین و آمریکا ، حملات به آرامکو عربستان و قرار گیری ایران در لیست سیاه FATF همگی مواردی بود که اقتصاد جهان را متاثر کرد.اقتصاد ایران نیز در این شرایط با مشکلاتی روبرو بود و شاهد افت اقتصادی ۷.۶ واحدی در سال ۲۰۱۹، پیش بینی افت ۶ واحدی و پیش بینی رشد ۳ واحد در ۲۰۲۱ هستیم.کاهش تولید ناخالص داخلی رشد زاید الوصف نقدینگی و تاثیر آن بر رشد قیمت ارز، طلا و املاک مواردی بود که اقتصاد ایران را تحت تاثیر خود قرار داد.

تجریشی پس از تبیین رخ داد های اقتصاد ایران و جهان به شرایط بورس و شرکت گروه توسعه ملی پرداخت و گفت: در سال ۹۸ شاهد ورود ۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار سرمایه بودیم و افزایش سرمایه شرکت های بزرگ که در کنار ورود نقدینگی منجر به رشد ارزش بازار شده است.همچنین نسبت قیمت به درآمد بازار سرمایه از سطوح ۸.۱۱ واحدی به۱۰.۳ واحدی رسید.

وی درباره " وبانک" نیز این طور توضیح داد: 66درصد از بهای تمام شده پرتفوی شرکت مربوط به سرمایه گذاری در بازار سرمایه و ۳۴ درصد خارج از بورس است که سرمایه گذاری های خارج از بورس ما عمدتا در مسکن است.

او در توضیح مازاد ارزش افزوده پرتفوی بورسی شرکت گفت: ما عددی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان مازاد ارزش افزوده در پرتفوی شرکت داشتیم.

مدیر عامل "وبانک" در ادامه گفت: ارزش روز دارایی های وبانک همواره روندی صعودی داشته است و ارزش روز دارایی های ما بجز ارزش افزوده پرتفوی غیر بورسی ۱۶۷ درصد رشد داشته و در تاریخ ترازنامه سهام ما با ۵۸ درصد NAVدر حال معامله بوده است.

او ادامه داد: مجموع سود عملیاتی ما بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان بود و مجموع دارایی های شرکت اصلی نیز معادل ۹ درصد رشد داشته است.

تجریشی در توضیح اهم اقدامات صورت گرفته در سال مالی مورد گزارش گفت:

دستیابی به دانش فنی اورهال واحد های پتروشیمی و اجرای اورهال پتروشیمی شازند با دانش فنی داخلی

تولید انحصاری گرید های پلمیری پزشکی برای تولید سرنگ های انسولین

تولید صابون رشته ای برای اولین بار در پاکسان

شکستن رکورد تولید و فروش در گلتاش

خروج بانک اقتصاد نوین از زیان جاری

تبدیل اسکله اختصاصی سیمان ساروج بوشهر به هاب صادرات کلینکر

کسب رتبه نخست بازدهی قیمت سهام در بین سایر شرکت های سرمایه گذاری در ۱۰ سال اخیر از سوی سرمایه گذاری توسعه ملی

ساخت ابر ترانسفورماتور ۳۸۳ مگاولت در شرکت ایران تراسفو

افزایش تولید ۷۰ درصدی و تعمیرات اساسی در ایران پوپلین

تولید محصولات خاص نساجی در ابریشم کاشان

مدیر عامل "وبانک" درباره افزایش سرمایه هم گفت: با رایزنی هایی که با بانک مرکزی داشتیم برنامه افزایش سرمایه ۶۸ درصدی شرکت از ۱۶۰۰ میلیارد تومان به ۲۷۰۰ میلیارد تومان را در حال پیش بردن هستیم و به زودی پس از اخذ مجوز سازمان بورس ، مجمع فوق العاده را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در راستای تامین نیاز ارزی شرکت های گروه نیز اقداماتی را عملیاتی کردیم تا به صورت مستمر از محل صادرات شرکت های گروه نیاز ارزی از این محل تامین شود.

سهامداران پرسیدند...

آیا برنامه ای برای عرضه سهام شرکت ها دارید؟

شرکت اصلی برای فروش در تاریخ ۴ مرداد آگهی شده است اگر این معامله به نتیجه نرسد با توجه به الزامات قانونی برنامه واگذاری شرکت های زیر مجموعه وجود دارد.

شرکت بین الملی ساختمان

شرکت سرمایه گذاری مدار

سیمان ساروج

مروارید هامون

سیمان فیروزکوه در حال طی مراحل برای عرضه اولیه هستند و تمام شرکت های ما بر اساس قانون در برنامه واگذاری هستند.

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستور کار است؟

با توجه به منع قانونی و پروسه طولانی مدت برای اخذ مجوز افزایش سرمایه از این محل فعلا افزایش سرمایه از محل اندوخته سرمایه ای در دستور کار است.

برنامه ای برای حمایت از سهام ایران ترانسفو و بارز دارید؟

صندوق بازار گردانی داریم و سرک های غیر مدیریتی رو بحث عرضه و واگذاری داریم اما طوری این عرضه ها عملیاتی می شود که منجر به تاثیرات منفی بر قیمت سهم نشود.

آیا بلوک "وبانک" مشتری دارد؟

این برنامه در دستور کار بانک است و ارقام معامله ارقام بزرگی است. طبیعتا اگر بحث جدی در این خصوص باشد بازار مطلع می شد ، تا روزهای آتی قطعا نتیجه این مزایده مشخص خواهد شد.

مجمع در پایان پس از کسر ذخائر قانونی ۸۶۶ ریال سود قابل تقسیم داشت که از این میزان ۸۵۰ ریال بیش از ۹۰ درصد تقسیم شد.

۲۸ ریال از سود تقسیم شود سود ناشی از فروش سرمایه گذاری ها و ۸۲۲ ریال نیز از محل درآمد های جاری شرکت بود.

اعضای هیات مدیره در این مجمع نیز به این شرح انتخاب شدند...

صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها

بانک ملی ایران

سرمایه گذاری توسعه نگاه پویا

سرمایه گذاری توسعه ملی

شرکت مدیریت سرمایه مدار

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24