Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

به گزارش بورس٢۴،جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

شبریز ۷۰ تومان تقسیم کرد/ شرط تجدید ارزیابی دارایی این پالایشی اعلام شد

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

قرائت گزارش هیئت مدیره به مجمع

در ابتدای جلسه غلامرضا باقری مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: صنعت پالایش و پخش فرآورده های نفتی با فرآیندی شامل بخش های مختلف تولید، واردات، صادرات، ذخیره سازی و انتقال و توزیع میلیاردها لیتر فرآورده نفتی با عملیاتی مستمر در کشور و نقاط صادراتی و وارداتی متعلق به آن، تامین بیش از 40 درصد از کل سبد انرژی مصرفی کشور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون با تصفیه روزانه یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت خام در 9 پالایشگاه نفت کشور روزانه حدود 260 میلیون لیتر فرآورده های نفتی شامل گاز مایع، بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره و فرآورده های ویژه تولید می شود. شرکت پالایش نفت تبریز حدود 6.5 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می نماید.

وی با اشاره به افزایش سرمایه شرکت گفت: این مجموعه آخرین افزایش سرمایه خود را از محل اندوخته در سال پایان سال 98 اجرایی کرد و سرمایه خود را به 1000 میلیارد تومان رساند. شرکت پالایش نفت تبریز با تولید 110 هزار بشکه در روز بوده که در رتبه ششم تولید در میان پالایشگاه ها قرار دارد. این شرکت با ظرفیت اسمی جمعا 4,497,895 متر مکعبی در صنعت فعالیت میکند.

مدیرعامل شرکت در خصوص ریسک نرخ ارز نیز عنوان کرد: با توجه به رویکرد جدید فعالیت شرکت جهت خرید خوراک و تحویل فرآورده ها به نرخ فوب خلیج فارس، نوسانات نرخ ارز بر روی سودآوری تاثیر می گذارد. ولی با توجه به اینکه بهای تمام شده و درآمد فروش هر دو تحت تاثیر این نوسان قرار می گیرند، ریسک نوسان های ارز در این زمینه تا حد زیادی مصون سازی شده است. علاوه بر این بخشی از منابع مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه جامع شرکت به صورت ارزی است. به همین دلیل افزایش نرخ ارز منجر به افزایش هزینه اجرای طرح و یا بروز مشکلاتی در این خصوص می شود.

پاسخ به سوالات سهامداران/مشکل زمین‌ها رفع شود تجدید‌ارزیابی می‌کنیم

مدیرعامل شرکت در مورد وضعیت مالکیت زمین 25 هزار متری زمین های مجاور کوی قدس پاسخ داد: در مورد وضعیت مالکیت 25 هزار متر مربع از زمین های مجاور کوی قدس، با وجود ابطال مصوبه هیات دولت در خصوص واگذاری اراضی کوی قدس به سازمان مسکن و شهرسازی در سال 1393، به دلیل استنکاف سازمان مذکور از اعاده اسناد مالکیت به نام پالایش نفت تبریز، شرکت مجددا اقدام به طرح دعوی مبنی بر ابطال اسناد مالکیت سازمان مسکن و شهرسازی نموده است. پیگیری ها ادامه دارد.

وی در مورد حساب های پروژه بنزین سازی و دریافت اسناد مالکیت باقی مانده زمین های پالایشگاه، نیز پاسخ داد: موضوع به هیات داوری ارجاع شده و به دلیل برخی ایرادات اساسی در رای داوری، این موضوع توسط شرکت مورد اعتراض واقع شده و دادخواست ابطال رای داده شده است.

مدیر عامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص این موارد تاکید کرد: که عدم داشتن اسناد زمین های شرکت مشکلاتی را برای دریافت وام و وثیقه گذاری ایجاد می کرد که در مدت اخیر سند حجم عمده ای از زمین ها دریافت شده و مراحل قانونی در جهت دریافت سند سایر زمین ها در سال جاری در دست اقدام است. ضمن اینکه بسیاری از مسائل حقوقی و مالیاتی شرکت برطرف شده است نمونه آن دریافت معافیت مالیاتی به میزانتقریبا 300 میلیارد تومان نمونه ای از این اقدامات است.

وی در مورد افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی پاسخ داد: در رابطه با افزایش سرمایه فعلا تصمیمی از جانب سهامداران عمده صورت نگرفته است. پس از رفع مشکلات حقوقی سایر زمین های شرکت موضوع افزایش سرمایه می تواند در دستور کار سهامداران عمده قرار گیرد.

این مقام مسئول در مورد میزان سودآوری شرکت برای سال های آتی و پیش بینی آن گفت: پیش بینی می شود شرکت پتروشیمی تبریز در سال 1400 به میزان 400 میلیارد تومان و در سال 1401 به میزان 1000 میلیارد تومان سودآوری داشته باشد. لازم به ذکر است که شبریز مالک 50 درصد از شرکت پتروشیمی تبریز نیز می باشد.

قرائت گزارش حسابرسی به مجمع

در ادامه جلسه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه شد که دستور پیگیری نسبت به بندها توسط رئیس مجمع داده شد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 700 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید. پرداخت سود از 15 مرداد ماه صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که سود هر سهم 1005 ریال در پایان سال مالی 98 بود.

منبع خبر: سازمان اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24