Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت پتروشیمی مهر در سال ١٣٨۴ یک فقره قرارداد تامین خوراک با شرکت پتروشیمی جم منعقد نموده و مطابق با این قرارداد فرمول قیمت خوراک به شرط پذیرش زیان های وارده به شرکت پتروشیمی مهر تعیین شده است.

پاسخ پتروشیمی مهر به جم

بورس24 :شرکت پتروشیمی مهر در سال 1384 یک فقره قرارداد تامین خوراک با شرکت پتروشیمی جم منعقد نموده و مطابق با این قرارداد فرمول قیمت خوراک به شرط پذیرش زیان های وارده به شرکت پتروشیمی مهر تعیین شده است.

با گذشت چند سال شرکت پتروشیمی جم زیان وارده به شرکت پتروشیمی مهر را نپذیرفت و مغایرت های مالی فی ما بین دو شرکت بروز نموده و نهایتا موضوع به هیأت داوری مندرج در ماده 28 قرارداد مزبور ارجاع شد. پس از گذشت ماه ها از فرآیند داوری پتروشیمی جم نسبت به نحوه تشکیل هیأت داوری اعتراض نموده لکن داوران محترم ایراد شرکت را مردود اعلام کردند. اما پتروشیمی جم در اقدامی غیر حرفه ای نسبت به تشکیل هیأت داوری غیرقانونی موازی اقدام نمود که توسط پتروشیمی مهر هیچ گاه به رسمیت شناخته نشد. با توجه به این که پتروشیمی جم یک شرکت صد در صد دولتی بوده و الزامات اصل 139 قانون اساسی را رعایت نکرده هیأت داوری دکتر شهبازی نیا رای به عدم قابلیت داوری پذیری اختلافات فی ما بین دو شرکت صادر نمود. ومتعاقب آن پتروشیمی جم به رای مزبور اعتراض نمود. مطابق با ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت پتروشیمی جم موظف به افشای وقایع حقوقی حادث شده بود که تا کنون این رخداد کتمان شده است.

هیأت داوری موازی و غیرقانونی، مطالبات شرکت پتروشیمی جم را به هیأت کارشناسی ارجاع نمود و این هیأت اظهار نظر خود را اعلام کرد اما رای هیأت داوری موازی ابلاغ نشده است و اطلاعات افشا شده توسط پتروشیمی جم نیز اظهار نظر کارشناسی بوده و با رای داوری اشتباه گرفته شده است.

در نهایت نتیجه این اختلاف مالی در دادگاه صالح مشخص خواهد شد واعلام زودهنگام آن در مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی جم مبنی بر اخذ رای داوری به نفع آن شرکت اقدامی غیر حرفه ای بوده که منجر به گمراهی سهامداران خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24