Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون سمات: امکان صدور روزانه یک میلیون کد بورسی مهیاست رئیس سازمان بورس: برای حل اختلالات هسته معاملاتی فکرهایی کرده ایم آزادسازی سهام عدالت، بیش از ۴۹ میلیون نفر را به خانواده بازار سرمایه اضافه کرد دیجی کالا و تپسی در آینده ای نزدیک با قوانین جدیدی مطابق با آنها بورسی می شوند عصر امروز در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی مراسم رونمایی از احراز هویت الکترونیکی در بازار سرمایه برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس ٢۴، در این مراسم حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس اوراق بهادار، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی حضور داشتند. در این مراسم ابتدا حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی طی سخنانی گفت...

مدیر عامل سمات: از آغاز سال ٩٩ چهار میلیون کد بورسی جدید صادر شده است

بورس24 : عصر امروز در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی مراسم رونمایی از احراز هویت الکترونیکی در بازار سرمایه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مراسم حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس اوراق بهادار، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی حضور داشتند.

در این مراسم ابتدا حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون کد بورسی جدید صادر شده است. این در حالی است که میزان کدهای صادر شده در سال ۹۷ معادل ۱۰۰ هزار و در سال ۹۸ نیز ۹۰۰ هزار کد بوده و از سویی اقدامات حقوقی در شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی نسبت به سال‌ های قبل افزایش ۱۰ برابری داشته است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات تسویه معاملات شرکت در سال گذشته ۲.۵ برابر بودجه سالانه کل کشور و به میزان هزار هزار میلیارد تومان بود.

او در رابطه با راه اندازی ETF گفت: این موضوع آغاز همکاری بازار سرمایه با نظام بانکی بود و در همین راستا شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی به عنوان واسطه بانک‌ ها و کارگزاری‌ ها عمل کرد. در خصوص آزاد سازی سهام عدالت نیز باید بگویم که این طرح بزرگ‌ ترین طرحی بود که از ابتدای تاسیس بازار سرمایه تاکنون اجرا شده است.

به گفته وی با اقداماتی که در شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی انجام شد، از مراجعه حضوری ۵۰ میلیون نفر به دفاتر پیشخوان دولت، کارگزاری و... جلوگیری شد.

فهیمی افزود: در تاریخ دهم خرداد ماه از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۱۳میلیون و ۶۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای فروش سهام عدالت خود به بانک‌ ها و کارگزاری‌ ها مراجعه کردند، از این تعداد سفارش یک میلیون و ۷۶ هزار نفر اجرا شده و ۲۷۳۷ میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رفته که از این میزان ۲۷۳۱ میلیارد تومان به حساب مشمولین واریز شده است.

در ادامه علیرضا ماهیار معاون شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی با بیان اینکه درحال حاضر امکان صدور روزانه یک میلیون کد بورسی وجود دارد، گفت: تاکنون ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سجام ثبت‌ نام کرده‌ اند.

به گفته او، برگزاری مجامع به صورت الکترونیکی و توزیع سود الکترونیکی میز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این مراسم حسن قالیباف گفت: با آزادسازی سهام عدالت، بیش از ۴۹ میلیون نفر به جمع بازار سرمایه اضافه شدند، بر همین اساس نیز ایده تجمیع سفارش در بازار سرمایه مطرح شده است. همچنین باعث شد این ایده مطرح شود که از بازار مشتری محور به کارگزاری محور حرکت کنیم. این موضوع باعث کاهش بار روی سیستم معاملات ‌خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با بیان اینکه حدود ۱۹میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند، افزود: ۳۰ میلیون نفر نیز روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند. امروز در شورای عالی بورس آیین‌ نامه شیوه مدیریت سهام عدالت نهایی شد. سهامی که باقی مانده به شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری استانی منتقل می‌شود. قیمت‌ها بر اساس قیمت‌های ابتدای تیرماه خواهد بود و هیات مدیره شرکت‌ ها باید اقدامات بورسی شدن را پیگیری کنند تا قابلیت معامله پیدا کنند.

رییس سازمان بورس اوراق بهادار درمورد شرکت‌ های غیر بورسی موجود در پرتفوی سهام عدالت نیز توضیح داد: برای این شرکت‌ ها یک هلدینگ ملی تشکیل و همه مشمولین سهام عدالت سهام‌ دار این هلدینگ می‌ شوند.

او گفت: سپس این هلدینگ بورسی خواهد شد. در رابطه با اختلالات هسته معاملاتی قراردادی با دانشگاه تهران برای طراحی یک سیستم امضا شده است که تا آخر سال رونمایی می‌ شود.

وی تصریح کرد: همچنین راه اندازی سیستم پس از معاملات ملی دنبال شده و قرار بود با نخستین ETF دولت به بهره برداری برسد اما این اتفاق نیوفتاد و امیدواریم با ETF بعدی بهره برداری شود و به سیستم پس از معاملات مهاجرت کنیم.

حسن قالیباف اصل در پایان خاطرنشان کرد: ورود شرکت‌ هایی مانند دیجی کالا، تپسی و... به بازار سرمایه نزدیک است. البته نیاز به اصلاحاتی دارد و احتمالا قوانین جدیدی مطابق با این شرکت‌ ها تدوین شود.ش

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24